دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
فرمانده سپاه کربلا مازندران:
فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه ۱۷ نقاهتگاه بیماران کرونایی با بکارگیری یک هزار و ۶۶۱ تختخواب در شهرهای مازندران برپا شد، گفت: بخشی از پرستاران و پزشکان نیروی زمینی سپاه در بابل و همچنین نیروی دریایی سپاه در چالوس در این تقاهتگاه‌ها مستقر شدند تا پذیرای بیمارانی باشند که مرحله دوران پس از مرخصی بیمارستان را طی می‌کنند.

به گزارش آوای خزر، سردار محمدحسین بابایی عصر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات یک ماهه سپاه کربلا استان مازندران در جبهه مقابله با کرونا پرداخت و اظهار کرد:  امروزه جبهه وسیعی از مقابله با این ویروس منحوس را طی ۳۴ روز در همه شهرها و روستاهای مازندران شاهد هستیم.

وی از تولید بیش از ۳ میلیون و ۲۹۸ لوازم بهدشتی اعم از ماسک و گان بیمارستانی خبر داد و تصریح کرد: ۲۱۴ کارگاه تولید لوازم پزشکی با بیش از ۴ هزار خیاط مشغول تولید اقلام بهداشتی هستند که این اقلام توسط مدافعان سلامت بین مردم توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه در ضدعفونی و گندزدایی محلات و معابر، امکان پرتردد بیش از ۳ میلیون ۱۴۳ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده استفاده شد، گفت:‌ ضدعفونی معابر شهری و روستایی بارها تداوم پیدا کرد و چه بسا بعضی معابر و کوچه‌ها هر شب توسط مدافعان سلامت گندزدایی شده است.

سردار بابایی با بیان اینکه مردم و بسیجیان احساس مسئولیت کردند و در صحنه مبارزه با کرونا ماندند، خاطرنشان کرد:‌ تلاش جمعی گروه‌های جهادی آثار و برکات خوبی داشت که از جمله این آثار و برکات از بین رفتن ترس و واهمه بین مردم برای تامین نیازهای اقلام بهداشتی بود که امروز مازندران از شرایط سخت عبور کرد  و توانست خود را بازسازی کند. 

وی از اهدای بیش از ۷۰ هزار بسته معیشتی به اقشار آسیب پذیر خبر داد و افزود:‌ موضوعی که در این ایام سپاه از آن غافل نشد، حمایت از عزیزانی بود که به نحوی شغل‌شان را از دست دادند یا به هر دلیل دچار مشکل شدند بنابراین بسته‌های معیشتی با کمک خیرین تهیه و دراختیار آن‌ها قرار گرفت.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۴۲۲ هزار بسته بهداشتی هم توزیع شد، تصریح کرد: مثل دوران دفاع مقدس که عده‌ای روسفید شدند و عده قلیلی هم رفوزه شدند؛ در این ایام هم که مردم نیاز به اقلام بهداشتی داشتند و برخی نیز روی تخت بیمارستان بودند عده قلیلی دست به احتکار لوازم بهداشتی زدند که با اشراف اطلاعاتی سپاه در این مورد ۱۳۳ نفر دستگیر شدند و بیش از یک میلیون انواع اقلام بهداشتی هم کشف شد.

سردار بابایی در پایان با بیان اینکه طی ۳۴ روز از شرایط کرونایی در مازندران ۲۶۶ هزار ۹۸۴ بسیجی در  جبهه مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند، یادآور شد:‌ به همه بسیجیان دست مریزاد می‌گویم و امیدوارم مثل پدران خود که در دهه اول انقلاب و در دوران جنگ در جبهه و ستاد پشتیبانی فعال بودند، آن‌ها هم خاطرات خوبی از جهاد در میدان مقابله با کرونا داشته باشند.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها