دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر پدیده‌های غیرمترقبه به سرعت واکنش سنجیده‌ای داشته باشد، از معلمان برای خلاقیت‌هایشان در آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی قدردانی کرد.
وزیر آموزش وپرورش
به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نهصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و اولین جلسه سال 99 این شورا گقت:‌ «آموزش و پرورش در طول ۴۵ روز اخیر تقریبا تمام وقت کار کرده و با جدیت مسائل مربوط به آموزش دانش‌آموزان را پیگیری کرده است و در روز تعطیل و غیرتعطیل اهتمام داشته تا آثار این دوره سخت را قابل تحمل‌تر برای جامعه بکند. خوشبختانه گام‌های بزرگی در این ایام برداشته شده است و مدیران و معلمان عزیز سراسر کشور به سرعت واکنش نشان دادند و اقدامات ارزشمندی در دستور کار خود قرار داده‌اند که بخشی از آن از رسانه‌ها پخش شد.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «با همکاری سازمان صدا و سیما برنامه‌های آموزشی با یک شبکه شروع شد و در حال حاضر برنامه‌های آموزشی به ٢٨برنامه در روز با سه شبکه افزایش پیدا کرده است. اما با توجه به اینکه ما ٢۵٠ درس و بیش از هزار کتاب داریم برنامه‌های آموزشی تولید شده در رسانه ملی برای تحت پوشش قرار دادن این حجم کتاب درسی کافی نمی‌باشد.»

حاجی میرزایی با بیان اینکه تاکید بر این داشتیم که در آموزش در فضای مجازی یک بستر تعاملی ایجاد شود، افزود: «مجموعه اطلاعات آموزش و پرورش در سامانه سناد است و ما نمی‌خواهیم اطلاعات را در اختیار افراد قرار دهیم چراکه امنیت اطلاعات برای ما مهم است و با همکاری برخی دانشگاه‌ها برای این موضوع راه‌حل‌های اندیشیده شده است. بنابراین پیگیر فضای مستقلی هستیم که به هیچ فضای دیگری از وسیله ارتباطی فرد دسترسی نداشته باشد و تنها ارتباط‌دهنده مدیر و دانش‌آموز و معلم باشد.»

او گفت: «جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر پدیده‌های غیرمترقبه به سرعت واکنش سنجیده‌ای داشته باشد.»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خلاقیت‌های معلمان در فضای مجازی، گفت: «معلم بازنشسته‌ای داشتیم که با حس مسئولیت‌پذیری خود پیگیر این بود که کار آموزش تعطیل نشود و در فضای مجازی آموزش دانش‌آموزان خود را ادامه می‌داد. خداوند را شاکرهستم و افتخار می‌کنم که معلمان در شرایط سخت جامعه، کار جدی‌تر و سخت‌تری کردند و آموزش دانش‌آموزان را ادامه دادند.»

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار