دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
سفر رئیس جمهور به مازندران/ 1
استاندار مازندران در نخستین جلسه شورای اداری سال 96 این استان، حرفهای زیادی برای گفتن داشت؛ از افتتاح و آغاز پروژه‎هایی به ارزش 3 هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور در اواسط هفته آینده تا ابلاغ پرداخت تسهیلات 200 میلیاردی کشاورزان و باغداران خسارت‎دیده در سال 95 و البته اعلام آماری از نرخ بیکاری مازندران در پایان سال 95 با 11.6 درصد.

رئیس جمهور 22 فروردین به مازندران سفر می‎کند/ افتتاح و آغاز پروژه‎هایی به ارزش 3 هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور/ ابلاغ پرداخت تسهیلات 200 میلیارد تومانی به باغداران خسارت‎دیده/ آمار بیکاری مازندران در سال 95؛ 11.6 درصد

به گزارش آوای خزر از ساری، ربيع فلاح روز پنجشنبه 17 فروردین در نخستین جلسه شورای اداری مازندران در سال 96 با آرزوی توفیق مسئولان این استان در انجام وظایف محوله به ویژه در بحث ایجاد بستر برای اشتغال جوانان، اظهار داشت: در سال 95 از همه فرصتها، ظرفيتها و امكانات براي پيگيري امور جاري و توسعه اي استان بهره گيري شد و مجموعه پرتلاش مديريتي مازندران، دستگاه هاي اجرايي، نهادهاي مختلف، قواي مقننه و قضاييه و تلاشگران بخش خصوصي نهايت اهتمام خود را در راستاي عملي کردن سياست هاي اقتصاد مقاومتي به کار گرفتند.

وی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده، مازندران در سالی که گذشت، همواره رتبه اول تا سوم را در اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي به دست آورد و در سال 95 توانست 54 طرح و پروژه در زمينه اقتصاد مقاومتي در قالب برش استاني را اجرا کند.

استاندار مازندران گفت: مهمترين دغدغه این استان بحث اشتغال بویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان است، ميانگين آمار بيكاري در مازندران در پايان سال 94 در مازندران 12.1 درصد و در پايان سال 95 اين رقم 11.6 درصد بوده كه نشانگر توفيق نسبي استان در بین سایر استانهاي كشور است.

رئیس شورای اداری مازندران با اشاره به خسارت باغداران مازندرانی از سرمای پاییز 95، اظهار داشت: 200 ميليارد تومان تسهيلات برای این منظور به استان ابلاغ شده كه به زودي به بانك‌ها اعلام می‎شود.

وي با اشاره به بهره‎برداری از 5 هزار و 200 طرح و پروژه نيمه تمام به ارزش 4 هزار و 500 ميليارد تومان در مازندران که در دولت یازدهم اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: بیش از 105 ميليارد تومان اعتبار جديد براي شهرداريهاي مازندران نیز دریافت و به صورت متوازن توزيع می‎شود و از اینرو مي‌توان ادعا کرد كه مديريت در دولت يازدهم در مورد غرب، شرق و مركز مازندران، متوازن و متعادل بوده است.

فلاح در پایان از سفر قریب‎الوقوع دکتر روحانی به مازندران خبر داد و گفت: رييس جمهور، روز سه شنبه 22 فروردين به این استان سفر می‎کند و با حضور ایشان نیز پروژه‎هایی به ارزش بیش از 2 هزار و 100 ميليارد تومان افتتاح و عمليات اجرايي پروژه‎هایی به ارزش 900 ميليارد تومان در بخشهاي مختلف در این استان آغاز می‎شود.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار