دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
استاندار مازندران با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها، محدودیت‌هایی برای صادرات از طریق جنوب ایجاد شده است، گفت: مازندران ظرفیت بالایی برای صادرات بویژه تجارت و بازرگانی دارد و یکی از برنامه‌های جهش اقتصادی، استفاده از ظرفیت کشور‌های cis و خصوصاً تعرفه ترجیحی کشور‌های اوراسیا برای صادرات است.
به گزارش آوای خزر، احمدحسین زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به منظور بحث و بررسی در خصوص برنامه جهش تولید دستگاه‌های اجرایی و پروژه‌های پیشران توسعه برگزار شد، گفت: جهش تولید نیازمند برنامه عملیاتی زمان بندی شده دقیق است که در آن وضع موجود و رقم حال، وضع مطلوب و رقم هدف گذاری شده، منابع مالی، نیروی انسانی، مزیت‌ها، موانع تحقق برنامه و راهبرد‌های رفع آن، روند کار و فرآیند‌ها کاملاً مشخص شده باشد تا قابل عمل، ارزیابی و نظارت باشد.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه در کنار برنامه‌ای برای تحقق شعار سال، باید برنامه ۲ ساله و ۵ ساله برای جهش تولید در طول زمان ارائه شود، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی با کار تخصصی در قالب کمیته کاری با همکاری متخصصین و صاحب نظران، رویه‌های علمی و کمی و دقیق جهش تولید را ترسیم کند.

حسین زادگان تاکید کرد: جهش تولید باید در بخش‌های اولویت دار استان مثل کشاورزی، شیلات، دامپروری و طیور، گل و گیاه و … اتفاق افتد و در دیگر بخش‌ها نیز برنامه ریزی لازم برای رشد و اعتلای اقتصادی انجام شود.

حسین زادگان ادامه داد: با توجه به رابطه مطلوب با کشور‌های cis و هماهنگی‌های بین المللی که در این راستا صورت گرفته و امکانات زیرساختی خوبی نظیر بنادر، تجار مازندرانی و ایرانی از این فرصت بهره گیری کنند.

استاندار با بیان اینکه پیشبرد امور و ارتقا تولید در بسیاری از کار‌ها نیازمند اعتبار صرف نیست، افزود: جهش تولید در برخی حوزه‌ها؛ در گرو اصلاح روش‌هایی است که افزایش تولید را تسریع نماید.

انتهای پیام/۱۰۰۵
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار