دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۷۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
بهار بی حقوق معلمان آزاد در مازندران؛
...مهر و بی مهری
در حالیکه برخی از مدارس غیرانتفاعی با بی مهری، از ابتدای بهار امسال اقدام به ترک کار معلمان آزاد شاغل در این مدارس زدند، اما این بی مهری، خم به ابروی معلمان نیاورد و از مهرشان به دانش آموزشان کم نکرد.
۱۲ اردیبهشت ماه در تقویم کشور ما از آن روز‌های نام آشنایی است که کمتر کسی است مناسبتش را نداند. آری، روز معلم، شغلی که افتخارش هم شغلی با انبیاست و دلخوشی اش، سعادت دانش آموزان.
داستان، اما و اگر‌ها و رمان مشکلات این قشر مال امروز و دیروز نیست و با توجه به گستردگی معلمان از معلمان مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها گرفته، تا معلمان غیرانتفاعی‌ها و حق التدریسی ها؛ از معلمان جدیدالورود گرفته تا بازنشستگان هر یک قصه هزار و یک شبی است که گویی ته ندارد.
شاید تنها روز خوش همین معلمان، همین ۱۲ اردیبشهت باشد و مابقی سال تحصیلی پر باشد از دغدغه‌های کاری، زندگی و مطالباتی که هر چه پی آن می‌دوند، دور‌تر و دورتر می‌شود.
این روز‌ها که کرونا همه را خانه نشین کرده است، اما همین معلمان دست از کار نکشیدند و ساعت‌ها با عشق، سرمشق تلاش می‌شوند؛ خیلی هاشان این روز‌ها نه حقوقی دارند، نه بیمه شان رد می‌شود و نه آینده شان مشخص است، اما این عشق، تمامی ندارد و اینجا این جمله عامیانه که «بی مایه فطیر است» معنا و مفهومی ندارد.

این روزها، شاید مثل همیشه، معلمان و مشکلات شان را فراموش کردیم؛ شاید، چون ان‌ها را همیشه بزرگ و کامل می‌دانیم، می‌پنداریم همیشه همه چیز زندگیشان جور است؛ اما این روزها، کرونا بدجوری اوضاع را برایشان ناجور کرده است.
 
بی مهری به معلمان و مهر معلمی در روز‌های کرونایی

فاطمه احمدیان رئیس صنف کارگری معلمان و مربیان شاغل در مدارس غیردولتی مازندران در خصوص وضعیت این روز‌های معلمان حق التدریسی می‌گوید: استان مازندران دارای بیش از ۷۶۰ مدرسه غیردولتی در مقاطع تحصیلی گوناگون و همچنین نزدیک به ۱۱ هزار معلمی است که در این مدارس مشغول خدمتند، می‌باشد.

وی افزود: حقوق این نیرو‌ها که شامل معلمان مقاطع مهدکودک، پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، معلمان دروس ورزش، قرآن، هنر، پرورشی و همچنین نیرو‌های خدماتی هستند، بسیار کم است و علی‌رغم اینکه باید مطابق با قانون کار حقوق بگیرند، دارای حقوق حداقلی هستند.

رئیس صنف کارگری معلمان و مربیان شاغل در مدارس غیردولتی مازندران خاطرنشان کرد: قرارداد‌های سفید امضا، عدم برخورداری از مزایا و بیمه، بی توجهی و ناعدالتی از مشکلات عمده‌ای است که این معلمان را سخت می‌آزارد.

احمدیان می‌گوید: از این مشکلات گذشته، در این روز‌های کرونایی، مشکلات دیگری روی مشکلات قبلی تل انبار شده که واقعا روزگار را بریا معلمان آزاد شاغل در یان مدارس سخت‌تر از گذشته کرده است.

وی بیان کرد: طی این ایام که مدارس تعطیل شده است متاسفانه برای خیلی از معلمان آزاد شاغل در مدارس غیر دولتی، ترک کار زده اند.
رئیس صنف کارگری معلمان و مربیان شاغل در مدارس غیردولتی مازندران تصریح کرد: با این ترک کار، جدا از آنکه معلمان حقوق ماه یا ماه‌های قبلشان را طلبکار هستند، نه طی این یکی دو ماه حقوقی دریافت کرده اند و نه اسامی شان در لیست بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

احمدیان عنوان کرد: ما پیگیری‌های خود را با آموزش و پرورش مازندران انجام دادیم واداره کل آموزش و پرورش هم  برای بهبود اوضاع با مدیران این مدارس مکاتبه کرده  است، اما تاکنون ترتیب اثری از سوی برخی مدارس غیردولتی داده نشده است.
...مهر و بی مهری

وی اضافه کرد: طی روز گذشته نیز طی جلسه‌ای مکشلات این معلمان را به استاندار مازندران انتقال دادیم که وی با اعلام اینکه این ترک کار برای معلمان و قطع بیمه از سوی مدارس غیرانتفاعی، تخلف است و دستور پیگیری برای بهبود اوضاع را دادند.

رئیس صنف کارگری معلمان و مربیان شاغل در مدارس غیردولتی مازندران اعلام کرد: درست است که دلیل این مدارس برای ترک کار، عدم حضور فیزیکی ما در مدارس به دلیل تعطیلی مدارس در روز‌های کرونایی است، اما تمام معلمان، در منازل و در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند و تمام کلاس‌ها دایر است.

احمدیان مطرح کرد: طی دو - سه ماهی که به دلیل کرونا مدارس تعطیل است غالب معلمان آزاد شاغل در مدارس غیر دولتی، نه حقوقی گرفتند و نه عیدی و نه لیست بیمه شان رد می‌شود و مضاف بر این، برای غالب معلمان از ابتدای امسال، ترک کار زده اند.
...مهر و بی مهری
در شرایط سختی که در اثر شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شده است، علاوه بر مدافعان سلامت، گروه‌های دیگری نیز بی‌چشمداشت در تلاش هستند تا نقش خود را در این روز‌های سخت به خوبی ایفا کنند.

معلمان از جمله اقشار زحمت‌کشی هستند که در این روزها، کاری کرده‌اند تا هر خانه یک مدرسه باشد.
آری این روز‌ها هرچند مدارس تعطیل است، اما این معلمان کاری کردند تا کلاس درس تعطیل نباشد.

بی شک، اجحاف در حق معلمانی که شغل‌شان، شغل انبیاء است، منصفانه نیست. حل مشکلات معلمان، شاید هدیه ناچیزی به این قشر باشد؛ اما سال‌ها با وجود آنکه کسی به داد آن‌ها نمی‌رسد، اما خم به ابرو نمی‌آورند و در کلاس هایشان حتی یک «واو» هم جا نمی‌ماند.
قصه فداکاری معلمان پایانی ندارد؛ انگار کار معلمی با از خودگذشتگی و فداکاری گره خورده است و این قصه امروز و دیروز نیست. سال های سال است که معلمان نشان داده اند که معلمی فراتر از یک شغل است و کارشان فقط به یک کلاس درس ختم نمی شود. این روزها با وجود انکه حقوقی دریافت نمی کنند اما دست از تعهد و ایثار بر نمی دارند. آری این حرفه، شغل نیست، عشق است و عشق فروختنی نیست.

تنظیم مجتبی قربانی

انتهای پیام/۱۳۶۲
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
مگه با مکاتبه اداره کل کاری پیش میره. لغو مجوز که بشن درست میشن. اون همه سودی که این مدارس دارند برای همین روزها هست.
کاظم نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
مدارس غیرانتفاعی استثمار می کنن معلما رو. در ساختمون هایی که حیاطش برای یک خانواده ی 5 نفره هم کوچیکه خانواده ها رو با تبلیغات کذایی مثل هوشمند و ... سرکیسه می کنن اونوقت به معلم به اندازه کرایه ایاب و ذهاب هم حقوق نمی دنن
یک معلم آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
امیدوارم آقای سعدی پور همینطور که جلوی خیلی از حق خوری ها رو گرفته حق ما معلما رو از بعضی از این موسسین بگیره
م.ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
سلام ..بنده موسس و مدیر مدرسه در شهر ساری هستم در این دوماه تعطیلی حقوق و بیمه و اجاره ی سنگین مدرسه را پرداخت کردم در صورتی که برخی از معلمان اندک کاری از خود نشان ندادند و یا سواد رسانه ای کافی نداشته و در خانه بودند و دور کاری داشتند و حقوق کامل را دریافت کردند ..و از سوی دیگر شهریه طلبکاریم که خانواده ها ویروس کرونا و تعطیلی و صحبتهای وزیر محترم در رسانه را بهانه کردن و شهریه را نمیدن .....خب اگه اینکار ادامه پیدا کنه ورشکست میشم و کلی بدهکاری رو دستمان هست .خب معلمان هم باید درک کنن شرایط برای همه سخت شده ...ویا دولت و اداره کل محترم با رایزنی با بانکها به موسس به تعداد نیروی شاغل در مدرسه مبالغی تسهیلات ارزان پرداخت کنند.تا کمکی به مدیران مدارسی که استیجاری هست شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
عالی احسنت به این قلم و این وقت شناسی. درد دل معلمان رو خیلی خوب به تحریر دراوردید. سپاس اقای خبرنگار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها