دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: اصولا مجلس‌ها هیچ وقت نباید وکیل الدوله یا متخاصم الدوله باشند.

به گزارش آوای خزر، مجلس یازدهم که اعضای آن به زودی عازم بهارستان خواهند شد از همان ابتدا یکی از اولویت‌های مهم خود را اقتصاد کشور دانسته و با تشکیل فراکسیون اقتصاد دانش بنیان ثابت کرد که در این مسیر مصمم است. در همین راستا تصمیم گرفتیم که با یکی از منتخبان مجلس یازدهم درباره جزئیات و هدف کار این فراکسیون بیشتر صحبت کنیم.

سمیه رفیعی مشاور اسبق سازمان محیط زیست و از فعالان عرصه محیط زیست به شمار می‌رود که از خردادماه وظیفه خطیر نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را نیز بر عهده خواهد داشت.

یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم حل مساله اقتصاد مردم است/مجلس‌ها نباید وکیل الدوله یا متخاصم الدوله باشند

با عرض سلام و احترام می‌خواستم از شما به عنوان یکی از منتخبان مجلس یازدهم، درباره تشکیل فراکسیون « اقتصاد دانش بنیان » و اهداف آن بپرسیم.

رفیعی: حقیقت این است که یکی از پایه‌های مهم درست شدن اقتصاد کشور و تامین اقتصاد پایدار به نفع مردم، شرکت‌های دانش بنیان هستند که استفاده درست و بهینه از ظرفیت‌های آنها بسیاری از مشکلاتی که امروز به خصوص در بحث تحریم‌ها با آن‌ها مواجه هستیم را حل خواهد کرد.

یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم حل مساله اقتصاد مردم است، زیرا الان شرایط کشور مناسب نیست و این موضوعی است که همه آن را درک کردیم؛ لذا تصحیح شرایط موجود هم خواست مردم و هم خواست منتخبان در دوره یازدهم مجلس است و انشاالله برای این موضوع فکر درستی اندیشیده و مشکلات مردم تا حد زیادی مرتفع شود که البته این موضوع شرایط خاصی را می‌طلبد و باید در قانون بازنگری جدی صورت بگیرد.

نظام‌های مالیاتی بیشترین فشار روی کسب وکارهای خرد گذاشته است

 مجلس یازدهم چه راه حلی برای این موضوع درنظر گرفته است؟

رفیعی: برای مثال امروز شاهد هستید فردی که یک کسب و کار خردی دارد درگیر انواع مجوز هاست و در این تله‌ها گرفتار می‌شود؛ از طرفی در نظام‌های مالیاتی هم باز بیشترین فشار روی این کسب و کار‌های خرد است؛ لذا مجلس یازدهم باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

وقتی که مقام معظم رهبری از جهش تولید صحبت کردند، صرفا نباید نگاه به آن صنایع و کسب و کار‌های بزرگ باشد؛ بلکه جهش زمانی اتفاق می‌افتد که همه چه در کسب و کار خرد و چه در کسب و کار کلان با هم بصورت متوازن و عادلانه در یک نظام عادلانه رشد و تولید را تجربه کنند؛ برای مثال اگر بنگاهی در یک شرایط بزرگ و نامتوازنی رونق را تجربه کند، قطعا یک محیط رانتی ایجاد خواهد شد و کسب و کار خرد را از بین خواهد برد.

پس مجلس باید اولویت خود را نگاه بر این مسائل بگذارد و جهش تولید در همه سطوح اتفاق بیفتد، یعنی از یک کارگاه کوچک که ۳ نفر در آن مشغول هستند این نگاه وجود داشته باشد تا بنگاه‌های بزرگ؛ همچنین باید سیاست‌ها و منابع کشور را بصورت عادلانه بین این بنگاه‌ها توزیع کند و بتواند پایداری و تثبیت آن کسب و کار را برای آن اشتغال خرد به ارمغان بیاورد؛ تا الان اگر نگاه‌ها صرفا به کسب و کار‌های کلان بوده از امروز  باید به کسب و کار‌های کوچک باشد.

یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم حل مساله اقتصاد مردم است/مجلس‌ها نباید وکیل الدوله یا متخاصم الدوله باشند/ نرخ بیکاری معضل بسیاری از کشورهای جهان است/مجموعه دولت و مجلس بایکدیگر به نفع مردم و کشور کار کنند

نفع مردم و اقتدار صددرصدی ایران باید مد نظر روابط بین المللی مان باشد

با توجه به اینکه کشور درگیر کروناست، آیا مجلس می‌تواند بر روی موضوعات اقتصادی به خوبی تمرکز کند؟

رفیعی: درحقیقت الان دنیا مشغول این مساله است و کرونا الان صرفا محدود به مرز‌های ایران نیست و این قضیه ناشی از یک نوع سبک زندگی است که در گوشه‌ای از دنیا اتفاق افتاده و اثرات سو آن را تمام مردم جهان تحمل می کنند، امروز اقتصاد تمام جهان متاثر از این قضیه شده است.

در این شرایط  نرخ بیکاری معضل بسیاری از کشورهای جهان است؛ زیرا همانطور که می دانید در اقتصاد‌های بزرگ دنیا، عمده نظام اقتصادی شان بر بحث خدمات متمرکز شده است؛ لذا تاثیر پذیری بیشتری از بحث کرونا و کاهش اشتغال دارند.

در ایران هم ما از این موضوع متاثر شدیم و این را می‌توانیم ببینیم، اما باید برای دوران پسا کرونا فکر ویژه‌ای در دو سطح داخلی و خارجی داشته باشیم که چگونه بتوانیم حمایت کنیم از مردم و این حمایت باید متقابل باشد، یعنی درعین حال مردم نیز چگونه باید از حاکمیت دفاع کنند و این حمایتی یک طرفه نیست.

سطح بعدی هم نظام دیپلماسی کشور است که باید دید از این به بعد چگونه قرار است رفتار کند و اشتباهاتی که در گذشته رخ داده دیگر با وجود مساله کرونا و مسائلی که برای ما به اثبات رسیده درس عبرتی برای دولت باشد؛ زیرا دولت پس از این خیلی فرصت تکرار اشتباهات و استراتژی‌های گذشته را ندارد و باید با چشم باز رفتار کند و قطعا باید استراتژی اش به نفع مردم باشد (که البته تا الان هم اینگونه بوده است، ولی از این به بعد باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند)؛ در نهایت باید گفت نفع مردم و اقتدار صددرصدی جمهوری اسلامی ایران باید در نظر گرفته شود و مد نظر روابط بین المللی مان قرار بگیرد.

یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم حل مساله اقتصاد مردم است/مجلس‌ها نباید وکیل الدوله یا متخاصم الدوله باشند/ نرخ بیکاری معضل بسیاری از کشورهای جهان است/مجموعه دولت و مجلس بایکدیگر به نفع مردم و کشور کار کنند

مجلس‌ها نباید وکیل الدوله یا متخاصم الدوله باشند

 گفته می‌شود که مجلس یازدهم برخلاف مجلس گذشته با دولت همکاری ندارد؛ آیا این موضوع حقیقت دارد؟

رفیعی: در ابتدا باید این نکته را بگویم که اصولا مجلس‌ها نباید وکیل الدوله یا متخاصم الدوله باشند؛ بلکه نفس مجلس این است که باید وکیل مردم باشند و در نظام مردم سالاری دینی هم باید حرف مردم شنیده شود و هر کنشگری که قرار است اتفاق بیفتد باید به نفع کلیات حاکمیت و مردم باشد.

اما مجلس دهم متاسفانه بیشتر وکیل الدوله و گوش به فرمان دولت بود و این اتفاق خوبی نیست، زیرا ضررش را همه ما متحمل شدیم؛ برای مثال مسئله بنزین یکی از مثال‌های واضح در این زمینه بود. اما اینکه مجلس یازدهم هم از همان ابتدا بخواهد متخاصم الدوله باشد هم اصلا امر پسندیده‌ای نیست و واقعیت این است که همه ما اعم از مجلس، دولت، قوه قضائیه، مردم و مجموعه نهاد‌های عمومی و حاکمیتی در کشتی جمهوری اسلامی ایران نشستیم و باید هم از یکدیگر حمایت کنیم و شاید حتی نیاز باشد که مجلس به سبب شان نظارتی خودش و اینکه باید صدای مردم را به گوش حاکمیت برساند، علاوه بر حمایت سایر قوا، حتی هدایت کند، چون نزدیک‌ترین سطح ارتباط را با مردم دارد.

 تا الان هم من ندیدم که مجلس یازدهم بخواهد حتما با دولت بیشترین زاویه را داشته باشد؛ بلکه مهم این است که مجموعه دولت و مجلس با یکدیگر به نفع مردم و کشور کار کنند. 

یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم حل مساله اقتصاد مردم است/مجلس‌ها نباید وکیل الدوله یا متخاصم الدوله باشند

به جز موضوع اقتصاد اولویت‌های دیگر مجلس یازدهم چیست؟

رفیعی: قطعا مجلس یازدهم باید در همه زمینه‌ها برنامه داشته باشد، باید اجازه داد که هم در حوزه فرهنگی، هم سلامت و هم حوزه محیط زیست برنامه‌های بسیاری داریم.

در حوزه محیط زیست مساله زمین مانده زیاد داریم

به طور مشخص در حوزه تخصصی خودتان یعنی محیط زیست چه برنامه‌هایی دارید؟

خانم رفیعی: ما در حوزه محیط زیست مساله زمین مانده زیاد داریم و شرایط محیط زیست الان در کشور مطلوب نیست. بحران‌ها و ابرچالش‌های بسیار در این حوزه  بعضا نهاد‌ها را مجبور می‌کند که تمام ظرفیتهایشان را بگذارند تا این چالش ها را مرتفع کنند؛ برای مثال مساله گرد و غبار‌ها از این دست بو ، مساله وقوع سیل‌ها و مسائلی که ما درباره برخی سد‌ها مثل سد گتوند داشتیم از این دست بود و حجم زیادی از سرمایه کشور را معطوف به این سوال می‌کند که حالا ما باید چه کار کنیم.

اگر از همان ابتدا برای مسائل درست برنامه ریزی می‌شد و در بستر قانون حرکت می‌کردیم الان دیگر این سوال را نداشتیم که چه باید کرد. البته همه این‌ها راه حل‌های اولیه تری دارند تا بعد‌ها دچار عارضه نشویم و قطعا برنامه بنده به همین قضیه باز می‌گردد.

همچنین اگر قرار است به موضوع زیربنایی‌تر محیط زیست بپردازیم و موضوعات اقتصادی را درست و پایدار پیگیری کنیم قبل از آن باید یکسری شاخص‌ها را دید؛ زیرا اگر نبینیم می‌شود همین که نهایتا بعد از یک بازه ۱۰ ساله یک طرحی را اجرا کردیم و با شکست قطعی مواجه خواهیم شد؛ در نتیجه، جوانب باید از قبل دیده شود در گزارش‌هایی هم که ما جمع کردیم  به سیستم شناختی درستی دست پیدا نکردیم.

انتهای پیام/1005

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها