دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
به ریاست استاندار مازندران
سومین جلسه کارگروه اشتغال استان مازندران به ریاست استاندار مازندران برگزار شد.
به گزارش آوای خزر از ساری، سومین جلسه کارگروه اشتغال مازندران عصر امروز به ریاست استاندار مازندران و با حضور اعضای جلسه با دو دستور کار اعلام و بررسی خلاصه دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی مصوبه 11/05/95 شورای عالی اشتغال و ارائه گزارش توسط رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران در سال گذشته و برنامه های سال جدید برگزار شد.

در این نشت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: حدود 15 هزار نفر در سامانه طرح کارورزی دانش آموختگان ثبت نام کردند و از این تعداد، 4630 نفر مشمول طرح شدند.

کامران اصغری اظهار داشت: جلساتی را با دستگاههای اجرایی ازجمله جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت شهرکهای صنعتی و صنعت، معدن و تجارت و بسیج سازندگی برگزار کردیم و هماهنگی هایی برای ایجاد اشتغال در این بخشها صورت گرفت.

وی افزود: 46 موسسه کاریابی در مازندران داریم و این موسسات به همراه انجمن صنفی کاریابی میتوانند کمک بزرگی برای ساماندهی و ایجاد بازار کار برای دانش آموختگان باشند.

***

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: باید ستاد یا کمیته ای برای ساماندهی کارورزان و ایجاد بازار کار برای آنها تشکیل شود.

محمد محمدپور عمران بیان کرد: در حوزه پوشاک و برخی خدمات خاص، ضریب اشتغالزایی بالایی داریم و باید این ظرفیتها مورد توجه جدی سرمایه گذاران قرار بگیرد.

وی درباره برندسازی محصولات قابل عرضه در بازارهای داخلی و خارجی گفت: دستگاههایی که در امر صدور برند کار می کنند، این اقدام را با حساسیت بالایی انجام میدهند، بنابراین هم به کیفیت محصول می انجامد و هم اطمینان خاطری از ایجاد بازار خواهیم داشت.

***

مدیرکل فنی حرفه ای مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: تفکر پشت میزنشینی را باید از فارغ التحصیلان بگیریم و باید دچار «از جا کنده شدن» شویم.

رضا گرزین گفت: آموزش کارورزی به اداره کل فنی حرفه ای واگذار شده است و در کنار آن نیز، کار تدوین استانداردها برای رشته ها نیز انجام میشود.

وی بیان کرد: تمدید مجوز آموزش واحدهای پذیرنده در صورتی است که 70 درصد کارورزها نمره قبولی را کسب کنند.

***

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بین آنچه یاد می دهیم و آنچه باید در عمل اتفاق بیفتد فاصله زیاد است.

دلاور بزرگ نیا با اشاره به حضور اخیر رئیس گردشگری آستاراخان روسیه به مازندران خاطرنشان کرد: بنا به گفته ایشان، در این استان زمانی که یک واحد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می خواهد افتتاح شود برای جذب نیروی کار نیاز به معرفی نیروها از حوزه گردشگری دارد و نیروی انسانی لازم را گردشگری انتخاب می کند.

وی ادامه داد: اما در استان مازندران، عمده سرمایه گذاران با راه اندازی یک واحد گردشگری یا هر واحد دیگری دوست و فامیل خود را بدون توجه به مهارتهای آنها مشغول کار می کنند و این یک معضل است.

این عضو کارگروه اشتغال مازندران در پایان اظهار داشت: پیشنهاد می کنم که یک بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیلان داشته باشیم و به سرمایه گذاران اعلام کنیم که برای واحد خود از نیروهای آموزش دیده و کاربلد استفاده کنند.

***

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی در روستاها اظهار داشت: 2 تا 3 فعالیت است که این سازمان بر روی آنها حساس می باشد و باید با دقت بالایی انجام بگیرد.

دلاور حیدرپور گفت: پرورش مرغ بومی، اردک و ماکیان به این دلیل که کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روستاها است، لذا بهتر است که پرورش این پرندگان به صورت سنتی انجام نشود.

***

استاندار مازندران در جمعبندی نهایی از دستگاههای اجرایی خواست تا همکاریهای بین بخشی بیشتر و بهتری انجام شود، همچنین نشستی با بسیج سازندگی درباره طرح های اجرایی این سازمان برگزار شود تا در بخش اشتغال خانگی بویژه در روستاها تدابیر خوبی اندیشیده شود.

ربیع فلاح گفت: هر کدام از دستگاههای اجرایی باید سهم خود از ایجاد اشتغال را برای یکسال اعلام کنند و براساس آن برنامه ریزیهای لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار