دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
ماموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان‌های چالوس، آمل و ساری، متخلفان شکار و صید را دستگیر کردند.

به گزارش آوای خزر، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در شهرستان چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی (منطقه کندوان) یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری دستگیرکردند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به کشف وضبط لاشه یک راس مرال و یک قبضه سلاح شکاری از منزل متخلفی در منطقه دودانگه شهرستان ساری باداشتن حکم قضایی (محیط بانی محمد آباد) افزود: همچنین با همکاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل و ماموران نیروی انتظامی دابودشت (با حکم قضایی) از منزل یک متخلف، یک قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف وضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: همچنین ماموران یگان حفاظت این شهرستان در سه ماموریت جداگانه درحوزه رودخانه هراز و رودخانه کاری نظام آباد، ۴ صیاد غیرمجاز را به همراه ۸ قطعه ماهی قزل آلای خال سیاه، ۴ رشته تورماهیگیری و دودستگاه لنسر دستگیر کردند.

حسینعلی ابراهیمی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در ماموریتی دیگر در منطقه کوهستانی لاریجان، دو شکارچی سابقه دار غیرمجاز را دستگیر و با دستور مقام قضایی اقدام به بازبینی تلفن همراه متخلفان نموده که حاوی تصاویری از لاشه شکار غیرمجاز تعدادی ازگونه‌های با ارزش حیات وحش بوده است.
 
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه این دو شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شده و تحقیقات برای شناسایی سایر متخلفان ثبت شده در تصاویر ادامه دارد افزود: متخلفان شکار و صید نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
حسینعلی ابراهیمی در تشریح ادعای شکار یک قلاده پلنگ توسط شکارچیان روستای یازن منطقه اشکور شهرستان رامسر توضیح داد: با این ادعا که در تاریخ ۲۱ خرداد امسال در فضای مجازی منتشر شد، برخی کاربران از کشته شدن یک قلاده پلنگ و زخمی شدن پلنگی دیگر توسط شکارچیان خبر داده به طوریکه صدای غرش گاه و بیگاه حیوان زخمی به گوش اهالی روستا می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: پس از اطلاع از ادعای شکار یک قلاده پلنگ در فضای مجازی، نیرو‌های محیط زیست شهرستان رامسر، موضوع را با دهیاران، شورا‌ها و با حضور در منطقه بررسی کرده و تاکنون مستندات و مدارکی دال بر کشته شدن یک قلاده پلنگ پیدا نکردند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: حمله پلنگ به انسان به ندرت اتفاق افتاده و اگر حمله‌ای رخ داده باشد، باید فرد نجات یافته جراحات و زخم ناشی از حمله پلنگ را در بدن داشته باشد و تاکنون چنین فردی، مراجعه نکرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ای‌که جست و جو‌ها برای اطمینان از کشته شدن احتمالی یک قلاده پلنگ و یا پلنگ زخمی دیگر ادامه دارد گفت: با توجه به آثار و نشانه‌های مشکوک در منطقه، حضور پلنگ تایید، اما به معنای اطمینان کامل از حضور حیوان در منطقه نبوده و ادعای شکار آن توسط شکارچیان نیاز به اثبات داشته و به همین دلیل هماهنگی‌هایی با دادستان و نیروی انتظامی انجام و تا حصول نتیجه موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار