دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
یادداشت/
ظرفیتی به‌نام مجمع نمایندگان مازندران
مجمع نمایندگان مازندران ظرفیتی بس عظیم است که در صورت استفاده از مشورت نخبگان در قالب اتاق فکر، می‌تواند بسیاری از طرح‌های کلان و کلیدی را در استان رقم زند.
آوای خزر-روزبه رفاکار: استان مازندران با حضور ۱۲ نماینده که پس از انتخاب، با آرای مستقیم مردم از ۹ حوزه انتخابیه راهی «خانه ملت» شدند از پتانسیل بالایی در حوزه تقنین برخوردار است.

نمایندگان مجلس نسبت به موکلان خود و شهروندان حوزه انتخابیه مسئولیت قانونی و اخلاقی دارند، اما نسبت به کلیّت استان نیز تکالیفی دارند و نباید از توجه به مصالح کلی استان غافل باشند و همین رویکرد از سالیان قبل به تأسیس «مجامع نمایندگان استانی» منجر شده است. نمایندگان در قالب این مجامع، تلاش کردند تا با هم‌افزایی، ضمن کوشش در مسیر رفع و حل چالش‌های حوزه انتخابیه، در خصوص گره‌های توسعه استان نیز با هم هماهنگ باشند و با اتخاذ وحدت رویه، به سمت تحقق این هدف گام بردارند. از این منظر می‌توان گفت «مجمع نمایندگان مازندران» ظرفیتی بس عظیم است که در صورت استفاده از مشورت نخبگان در قالب اتاق فکر، می‌تواند بسیاری از طرح‌های کلان و کلیدی را در استان رقم زند.

به تازگی اعضای  مجمع نمایندگان استان گیلان دورهم جمع شدند و با حضور اصحاب رسانه برای یک دوره شش‌ماهه، ریاست مجمع را انتخاب کردند اتفاقی که چند روز بعد برای «مجمع نمایندگان مازندران» نیزافتاد و رسماً اعلام شد و رییس مجمع نمایندگان مازندران نیز انتخاب شد.

البته ما قدردان تلاش همه وکلای مجلس هستیم، اما سخن این است که ظرفیت مجمع نمایندگان مازندران طی چند سال اخیر مورد غفلت واقع شد و با توجه به توان اثرگذاری مجمع، توقع این بود اعضای مجمع نمایندگان مازندران در ادوار اخیر تلاش و وفاق و همدلی بیشتری می‌داشتند و از این ظرفیت در جهت مصالح عموم شهروندان بهره می‌گرفتند.

حال که مجمع نمایندگان مازندران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرده است توجه به چند نکته می‌تواند کارساز باشد:
نخست این‌که مجمع نمایندگان یک تشکّل موثر و مفید خواهد بود در صورتیکه  طرح و برنامه  اثر‌گذار داشته باشد و ضمناً  از نخبگان کمک بگیرد. با آغازبه کار دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران با این رویکرد می‌تواند در رصد و پایش بسیاری از موانع و توانمندی‌های توسعه استان، بسیار موثر باشد.  

دیگرآنکه که با توجه به شباهت چالش‌ها، تهدید‌ها  و همچنین توانمندی‌های سه استان مازندران، گیلان و گلستان، این سه مجمع می‌توانند با نزدیکتر شدن به هم وهمدلی بیشتر، ائتلاف و اتحادیه مجامع نمایندگان سه استان شمالی را به فعلیت برسانند، اتحادیه‌ای که چندان فعالیت و فروغی نداشته است، در حالیکه شکل گیری اتحادیه مجامع نمایندگان استان‌های حاشیه خزر با حضور ۳۲ نماینده این سه استان در «خانه ملت»  می‌تواند  در شناسایی، هماهنگی و رصد بسیاری از امور از پسماند و ساماندهی سواحل گرفته  تا مبارزه با پدیده جنگل‌خواری و دریاخواری و همچنین مشکلات مربوط به بخش کشاورزی، کارساز باشد و به توسعه متوازن در منطقه خزر کمک کند؛ و در آخر، مجمع نمایندگان مازندران مجلس نهم و دهم ظرفیت ارزشمندی بود، اما در حد توقع و انتظارعمل نکرد، امیدواریم ۱۲ نماینده  مجمع نمایندگان مازندران در دوره یازدهم مجلس، موفق‌تر و پویاترعمل کنند و حتی ۳۲ نماینده از سه استان مازندران، گیلان و گلستان، در قالب اتحادیه مجامع نمایندگان استان‌های خزری با استفاده از توان تخصصی نخبگان، نقشه راهی برای رفع تهدیدات و تحقق اهداف توسعه‌محور ترسیم  و خطه شمال را هر چه بیشتر به سمت آرامش، آسایش و رفاه  سوق دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: