دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه، گفت: تحقق و بقای این نظام در گرو حمایت مردم و حضور مردم در صحنه است، شما همین راهپیمایی 22 بهمن را مشاهده کنید، اینها تضمین کننده امنیت کشور است، اینها تثبیت کننده صلابت و اقتدار نظام است، اینکه مقام معظم رهبری دائما می فرمایند که آمدن پای صندوقهای رای موجب اقتدار نظام است، این یک واقعیت است.
به گزارش آوای خزر، آیت الله صادق لاریجانی جمعه شب در همایش حماسه حضور و در جمع مردم بهشهر که در حسینیه قتلگاه این شهرستان برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت که متن سخنان وی به این شرح است:
با درود و سلام خداوند بر ارواح طیبه شهدا و روح بلند و ملکوتی امام راحل(قدس الله) و درود به رهبر معظم انقلاب و درود و سلام خدا به حاضران در مراسم و همشهریان متدین و شهیدپرور شهرستان بهشهر، خداوند را شاکریم بخاطر توفیق حضور در این محفل روحانی و در میان شما اهالی متدین این شهرستان، البته من در اینجا مهمان نیستم و احساس میکنم اهل این دیارم و به این انتصاب هم افتخار میکنم، و خدا رحمت کند جد امی ما را مرحوم آیت الله سیدمحسن نبوی اشرفی را که از علمای بزرگ و انسانی وارسته بود از شاگردان بسیار عالم مرحوم آخوند خراسانی صاحب کفاییه از علمای برجسته نجف بود و خدا رحمت کند مرحوم والد ما را می فرمود: مرحومه آیت الله نبوی هم‌مباحثه مرحوم آیت الله بروجردی بزرگ و مرحوم آیت الله قوچانی بود.
مرحوم آیت الله نبوی اهل انزوا بود، انسانی بسیار فقیه و پرهیزگار که به دنیا نگاهی جز نگاه مسافر نداشت، مکرر والده مکرمه ما از ایشان نقل می کند که مرحوم آیت الله نبوی فرزندان را جمع میکرد و میفرمود که در این دنیا مسافریم، دل به این دنیا نبندید و حال خودش هم در این شهرستان اشرف و هم در نجف این بود؛ در هر صورت برای من موجب افتخار است، وابستگی به بیت ایشان و وابستگی به این شهر و رویت شما همشهریان عزیز، تشکر میکنم از شما حضار محترم، همه مسؤلین گرامی که در این مجلس حضور پیدا کردید، از روحانیت معظم جلسه و خصوصاً امام جمعه مکرم این شهر جناب حجت الاسلام جباری که سالیان سال است بنده ایشان را میشناسم و همواره مورد لطف و محبت ایشان بودیم نیز سپاسگزارم و خداوند ایشان را موفق بدارد.
از آقایان به میزان کافی مطالب متنوعی را شنیدیم و آنچه که راجع به بنده گفتند را حمل بر محبت این دوستان به بنده بفرمائید، در این جلسه چند کلمه ای راجع به اهمیت بحث خبرگان در اسلام و خصوصا نظام ولایت فقیه عرض میکنم و استدعا دارم حضار عنایت داشته باشند من مساله را با یک مقدمه ای شروع میکنم و سعی دارم مقدمه طولانی نشود.
خداوند متعال انسان را هدایت فرموده است، در آیه شریفه میخوانیم "انا هدینا السبیل اما شاکرا و اما کفورا" خداوند راه را به بشر نشان داده و انسان هست که مختار است با اراده خودش راه حق را بپذیرد یا راه باطل را، انسانها یا شاکر می شوند یا کفور، انبیا الهی در طول تاریخ برای ارسال و تبلیغ همین حقایق آمدند، همین حقایق هدایتی را به بشر برسانند از ناحیه حق تعالی، و لذا انسانها دو گروه شدند؛ گروهی که مومن هستند و گروهی که ایمان را رها می کنند، مهم این است که حق تعالی راه خودش را به صراط مستقیم توصیف می کند، ما در نمازها مکرر از حق تعالی میخواهیم هدایت خودمان را به صراط مستقیم.
در سوره حمد که مکرر قرائت می کنیم در نماز می خوانیم اهدنا الصراط المستقیم، از خدا می خواهیم ما را به صراط مستقیم هدایت کند آیا هیچ وقت از خودتان سوال کردید که صراط مستقیم الهی چیست؟ این صراط مستقیم که با تعابیر مختلف در قرآن آمده به چه معناست؟ اهدنا الصراط المستقیم کدام راه است؟ در آیات مختلف این صراط مستقیم از ناحیه حق تعالی ترسیم شده و در سوره یاسین خداوند می فرماید: مرا عبادت کنید و این صراط مستقیم است و در سوره آل عمران می فرماید که خدا رب من و شماست، او را عبادت کنید، این صراط مستقیم است، پس معلوم می شود صراط مستقیم الهی، صراط عبودیت حق است، این که انسان عبد خدا بشود میگویند صراط مستقیم، ما برای اینکه در صراط مستقیم الهی قرار بگیریم باید ببینیم که چه مقدار عبدیم؟ این عبودیت حق را چه مقدار تحصیل کردیم؟ برادران و خواهران گرامی مسیر ما به سوی حق تعالی مسیر قطعی است. مسیر بی پایان، مسیری که در انتهایش لقاء الهی است، خداوند از ما جدا نیست، از اشیا جدا نیست، حضور او را باید احساس کنیم، اویی که بر همه عوالم موجود حاکم است، می فرماید: ای انسان تو به سوی پروردگارت در تلاشی و به ملاقات او می رسی، منتهی چه ملاقاتی مهم است.
فرق مومن و کافر و منافق در این است؛ ملاقات مومن ملاقاتی است که در آن همه جور روح و رضوان است و ملاقات کافر و منافق ملاقاتی است که در آن عذاب جهنم هست، بنابراین خداوند راه را نشان داده است، اگر بخواهیم در صراط اخلاق و سلوک ترقی کنیم راهش این است که عبودیت را در خودمان زنده کنیم، حالا ما میخواهیم عبد خداوند باشیم، کار عبد عبارت است از انفصال اوامر مولایش، تکالیف الهی مختلف است، برخی تکالیف فردی و برخی تکالیف اجتماعی است و حکومتها در این بستر خلق می شوند، ما انسانها اجتماعی زندگی میکنیم، اینکه فیلسوفان ما، متکلمین ما در کتب فلسفی و کلامی بحث کردند که انسان مدنی بالطبع است، ما انسانها مجبوریم که بصورت اجتماعی زندگی کنیم، نمی توانیم فردی زندگی کنیم، نیازهای ما به گونه ای است که حیات ما بایستی اجتماعی باشد، در حیات اجتماعی ملزم هستیم که نظام سیاسی داشته باشیم که  کشور و محیط و تمدن انسانی بدون نیازهای سیاسی قابل برای بقا نیست.
کاری نداریم که نظامهای سیاسی در دنیا مختلف بوده، در جاهایی نظام پادشاهی بوده در جاهایی نظامهای مدنی جمهوری بوده است، نظام باید باشد و در یک مجالی باید معلوم شود که چه کسی میتواند قانون را بنویسد که ملزم به اجرای آن هستیم و در آن مجال نظام سیاسی معلوم می شود که چه کسی قضا بین مردم را به عهده دارد؟ در آن محال نظام سیاسی معلوم می شود که چه کسی اجرائیات حکومت را به دست می گیرد، این تشکیل دهنده نظام سیاسی است.
ما مجبوریم نظام سیاسی داشته باشیم، آنچه که در انقلاب اسلامی و در نظام جمهوری اسلامی می شود گفت یک امر ابداعی بود و یک نظام بی بدیل بود مردم سالاری دینی است؛  یعنی نظامی که ترکیب شده از اتکا به آراء مردم و هم تکیه به ارزشهای الهی و اتکا به احکام الهی، ترکیب این نظام یک ترکیب واقعا بی بدیل است، ما در دنیا نظامهای مردم سالارانه داریم که همان نظام دموکراتیک است و نظامهایی هم داریم که ادعا میکنند بر اساس شرع هستند، ترکیب این نظام مردمسالاری دینی یک ابداعی بود از ناحیه امام راحل و واقعا با روشن بینی تمام این مساله اقدام شد؛ به دلیل اینکه اگر مردم در صحنه نباشند، اگر مردم نظام را از خودشان ندانند، هیچوقت این نظام قابل بقا نیست بلکه پا هم نمی گیرد و به وجود هم نخواهد آمد.
تحقق این نظام و بقای این نظام در گرو حمایت مردم و حضور مردم در صحنه است، شما همین راهپیمایی 22 بهمن را مشاهده کنید، اینها تضمین کننده امنیت کشور است، اینها تثبیت کننده صلابت و اقتدار نظام است، اینکه مقام معظم رهبری دائما می فرمایند که آمدن پای صندوقهای رای موجب اقتدار نظام است، این یک واقعیت است، کشورهای سلطه‌گر خواهند فهمید در  این کشور همه در صحنه حاضرند و از انقلاب خودشان دفاع میکنند، از ارزشهای الهی این نظام دفاع می کنند، اخیرا شنیدید که یکی از مسئولین آمریکایی ادعا کرده است در ایران همه تندرو هستند، تازه رسیدند به این مطلب! مقصودشان از تندرو این است که اینها همیشه در صحنه حاضرند، حاضر نیستند با تبلیغات میلیون دلاری آنها اسلام را و ایمان را و آرمانهای انقلابشان را رها کنند، به این معنی همه ما تندرو هستیم، بله آنهایی که با تبلیغات شما عقب نشستند جایی در این کشور ندارند، مردم ما همه در صحنه حاضرند، متدین هستند، آنها اسلام و ایمان را رها نمی کنند به‌ازای یک سری تبلیغات سوء شما، لذا نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی بدیل است، در این نظام در طول 37 سال چنان عزت و استقلالی به مردم ما و جوانان ما داد، خودباوری در میان دانشمندان ما در دوران طاغوت استادان ما تا متصل نبودند به دانشگاههای دیگر برای خودشان چیزی قائل نبودند، امروز استادان ما، مهندسین ما، فیزیکدان‌های ما، ریاضی دانان ما روی پای خودشان ایستادند، ما نمی گوییم علم را از دنیا نگیریم.
 عقل اقتضا میکند علم را هر کجا یافتیم بگیریم، حتی در علوم انسانی مانعی ندارد از هر معرفتی از هر کجا یافتیم استفاده کنیم، یک زمانی به یکی از استادان غربی که آمده بود دانشگاه قم گفتم بین ما و شما یک اختلاف اساسی وجود دارد، شما حرف از آزادی می زنید در حالی که آزاد نیستید، ما خیلی تبلیغ نمی کنیم ولی آزادتر از شما هستیم، گفت: چطور؟ گفتم اگر به کتابخانه من نگاه کنید مملو از آثار شماست، اما شماها چقدر آثار علمای ما را نگاه می کنید؟
ما استفاده از آثار دیگران را منع نکردیم، منتهی جمهوری اسلامی خودباوری آورد برای محققین ما، برای مهندسین ما، شما بحث علمای هسته ای ما را ببینید، فیزیکدانان و مهندسینی که در بحث هسته ای چنین معجزه ای کردند، در فناوری نانو دانشمندان ما پیشگام هستند، خدمات مهندسی را به بسیاری از کشورها صادر می کنیم، در بحث پزشکی، پزشکان ما جزو 10 پزشک برتر دنیا در بعضی تخصص ها هستند، در بحث امور نظامی مهندسین ما با همین خودباوری ها کارهایی انجام دادند که قبلا قابل تصور نبود، این برادران عزیز پاسدار ما در بحث دستگیری تفنگداران آمریکایی عزتی برای کشور آوردند و ذلتی برای کشور خودشان که بدیل و مثال نداشت در زمانهای قبل.
من می خواهم عرض کنم که نظام جمهوری اسلامی با اتکا به مردم و توانایی های مردم و حضورشان چنین عزتی را  دارد، منتهی این عزت مستند به ایمان و اسلام است، حضور مردم به این دلیل موثر است که اسلام و ایمان مردم را کنار هم قرار داده است، امام صادق (ع) می فرماید: خداوند انسان را آزاد گذاشته هر کار میخواهد انجام دهد و تن به ذلت ندهد، خداوند با اسلام و ایمان بنده خودش را عزیز می دارد، ما اگر پشتیبانمان حق تعالی باشد از هیچ قدرتی نباید خوف داشته باشیم، تا زمانی که به خداوند اعتماد کردیم و به او اتکا کردیم.
ولایت فقیه یک رکن مهم است و این رکن عامل اصلی در حفظ، وحدت، انسجام، پیشرفت و تعالی کشور است که باید مردم قدر این نعمت را بدانند، خبرگان رهبری نیز نشانه اقتدار نظام است و کسانی که به این مجلس راه می‌یابند باید توانایی این امر را داشته باشند.
نظام جمهوری اسلامی ایران موهبت و نعمت الهی است که باید قدردان آن باشیم و با حضور گسترده در انتخابات هفتم اسفندماه بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کنیم.
انتهای پیام/




















































نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها