دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
استاندار مازندران در جمع خبرنگاران:
استاندار مازندران گفت: باید بپذیریم که استان به دلایل متعددی ضربه خورده است، من منجی مازندران نیستم اما برای انجام وظایفم در مقابل هیچکس کوتاه نمی آیم.
منجی مازندران نیستم اما برای انجام وظایفم کوتاه نمی آیم/ رسانه ثناگو نمی خواهیم


 به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی در نخستین نشست خود با مدیران رسانه های مازندران اظهار داشت: مازندران بخشی از ایران است و مبتلا به مشکلاتی است که ریشه در خود او دارد، بخشی از مشکلات هم متاثر از مسائل پیرامونی است، مهم هنر مدیریت است که تهدیدات را به فرصت تبدیل و نقاط ضعف را کنترل و نقاط قوت را تقویت کند.

وی با بیان اینکه چیزی که ما احتیاج داریم بحث کارآمدسازی و نیاز مدیریت کشور است، افزود: در دوره های زمانی دچار کاستی هایی شدیم، در مازندران گرایشهای شهرگرایی و محل گرایی وجود داشته و دارد و اکنون به برنامه ای که با نگاه متوازن و منطق پایدار بتواند اجرا شود نیاز داریم.

استاندار مازندران گفت: جلسات من از زمان ورودم تابحال تشریفاتی نبوده و روی مسائل کلیدی و اهمیت دار تاکید داشتیم. ما باید برنامه محور حرکت و در بستر زمان بررسی کنیم.

*** مسئولیت را نمی توان به شکل سهامی واگذار کرد

اسلامی بیان کرد: در بحث کارآمدسازی مدیریت باید عرض کنم که مدیریت محلی به دلیل نفوذپذیربودن به ما ضربه می زند. در انتصابات شایستگی ها و لیاقت و کارامدی افراد مهم است نه شهر و منطقه ، اما این به این معنی نیست که ما می خواهیم اتوبوسی مدیر از جاهای دیگر بیاوریم.

وی تصریح کرد: در بحث انتصابات و جابجایی ها گفتم همه کسانی که سر کار هستند به کارشان ادامه دهند تا بی ثباتی مدیریتی رخ ندهد اما یک نظام ارزیابی را تشکیل دادیم که ارزیابی مقدماتی صورت گرفته و ادامه دارد و امیدواریم نتایجی که در پی خواهد داشت حاصلش این باشد که همدلی و همگرایی در استان پابرجا شود. مسئولیت و مدیریت را نمی توان به شکل شرکت های سهامی به افراد واگذار کرد.

*** حجم کارهای روی میز زیاد است/ نباید سرگرم متهم کردن یکدیگر باشیم

استاندار مدزندران اظهار داشت: در رونق اقتصادی ما ابتدا به یک آرامش سیاسی و امنیت اجتماعی نیاز داریم تا بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم. حجم کارهای روی میز زیاد است و ما نباید وقت تلف کنیم و سرگرم مهم کردن یکدیگر باشیم. باید به سمت عملیاتی کردن برنامه ها پیش برویم. برای اینکه در استان از بی عدالتی، توسعه نامتوازن و عدم توجه به بعد خاصی از توسعه دغدغه زدایی کنیم اتاق فکر را با استفاده از ظرفیت نخبگان تشکیل دادیم تا الگوی توسعه را ترسیم کنند.

اسلامی گفت: آنچه در ذهن من بوده این است که ما باید بنیاد توسعه مازندران را متشکل از صاحبان فکر و سرمایه پایه گذاری کنیم تا منفعت ملی برای استان به وجود بیاورد زیرا حلقه های مفقوده کسب و کار در مازندران زیاد است و تولیدات سنتی قدرت بازاریابی کمی دارند.

*** تبادلات مازندران در تبادلات حاشیه خزر دچار عدم توان رقابت است

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه نکته ای که باید مدنظر قرار دهیم یک برندسازی به نام مازندران است، افزود: تولیدات ما در مازندران بیش از نیاز استان است. در توسعه تبادلات در عرصه بین الملل بویژه در حاشیه خزر محصولاتمان به دلیل تعرفه ترجیحی دچار عدم توان رقابت است و از آنجایی که برداشتن تعرفه ترجیحی زمان بر است باید با برند سازی مشترک با کشورهای همسایه از این تعرفه ها گذر کنیم.

وی درباره حوزه زیرساختی بخش حمل و نقل برای توسعه تجاری بیان کرد: راه آهن اینچه برون به انزلی و گرگان –مشهد جز اولویتهای ما برای توسعه دراستان است.

استاندار مازندران گفت: در بخش بسته های رونق اقتصادی به بانک ها دستور داده شد تا بر نحوه مصرف منابع نظارت داشته باشند تا از مسیر منحرف نشود.
به فرمانداران هم گفتیم کمیته تخصصی تشکیل دهند تا آمارهای درستی ارائه شود.

*** هیئت 5 نفره را برای ساماندهی وضعیت مرکبات تشکیل دادیم

اسلامی درباره ساماندهی وضعیت مرکبات مازندران اظهار داشت: برای مرکبات نیز یک هیئت 5 نفره غیر تشریفاتی تشکیل دادیم تا مرکبات مازاد ما که حدود 800 هزار تن اعلام شده در سیستم ذخیره سازی قرار بگیرد تا بصورت تدریجی عرضه شود و دست سودجویان نیفتد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم واگرایی در استان کم رنگ شود، خاطرنشان کرد: دستگاهها باید پاسخگو باشند. دستگاهها متولد شدند که در امور مردم تسهیل گری کنند. با دستگاههایی که ایجاد یاس و ناامیدی کنند برخورد می کنم.
 
*** رسانه شجاع می تواند کمک کار باشد/ رسانه ثناگو و مجیزگو نمی خواهیم


نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به نقش رسانه ها در پیشرفت جامعه بیان کرد: رسانه می تواند به عنوان دیده بان و پایشگر عمل کند. باید از پایین ترین رده یعنی دهیاری ها و بالاترین رده استانداری, وضعیت را پایش کند و من نیز به عنوان استاندار با دستگاه هایی که به ناحق از رسانه ها شکایت کرده باشند برخورد می کنم و حامی رسانه هستم.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر مدیریت افکار عمومی است. رسانه مجیزگو نمی خواهیم و بزرگ نمایی رسانه ای را هم نمی پسندم. مسئولین وظیفه دارند با رسانه ها کار کنند. دستگاهی که نقد رسانه را نپذیرد دستگاه نیست البته رسانه ها هم باید صداقت و انصاف را رعایت کنند. رسانه ای که شجاع است و در کنار شجاعت ادب را هم رعایت می کند می تواند کمک کار خوبی برای دستگاه ها باشد.

اسلامی بیان کرد: رسانه ثناگو نمی خواهیم ، رسانه ای می خواهیم که چشم ما باشد. جایگاه رسانه جایگاه رفیعی است. اصحاب رسانه باید قدر خودشان را بدانند و باید طوری عمل کنند تا مردم به آنها اعتماد کنند چرا که اعتماد به رسانه ها باعث افزایش اعتماد به نظام می شود.

*** منجی مازندران نیستم اما برای انجام وظایفم کوتاه نمی آیم


وی با بیان اینکه ما باید بپذیریم که استان به دلایل متعددی ضربه خورده است، گفت: من منجی مازندران نیستم اما برای انجام وظایفم در مقابل هیچ کس کوتاه نمی آیم. هیچ دستوری را دوبار تکرار نمی کنم.

*** فرمانداران حق ندارند صبح تا ظهر جلسه بگذارند و مدیران را در فرمانداری جمع کنند


استاندار مازندران درباره عملکرد فرمانداران گفت: فرمانداران حق ندارند صبح تا ظهر جلسه بگذارند و مدیران ادارات را در فرمانداری جمع کنند. ملاقات های عمومی نباید تشریفاتی باشد. همه ملاقاتها برای داشتن درخواست نیست. مردم پیشنهاد هم دارند. مردم از پاسکاری شدن، بی محلی و پارتی بازی خسته شده اند، دستگاهها باید طبق برنامه مصوبی که برای آنها نوشته شده پاسخگو باشند.

*** زباله، چالش بزرگ مازندران است


اسلامی درباره طرح تفکیک زباله از مبدا اظهار داشت: دستور دادیم از هفته آینده تفکیک زباله ها از مبدا در دستور کار شهرداری ها و دهیاری ها قرار بگیرد. روی زباله اقداماتی صورت گرفته اما به هیچ وجه کافی نیست. زباله چالش بزرگ استان است با توجه به سرازیر شدن شیرابه ها به رودخانه ها و دریا؛ برای نجات محیط زیست باید مساله زباله اولویت اول ما باشد.

وی با بیان اینکه باید به سلامت اداری توجه کنیم، گفت: همراه با حکم انتصاب شهرداران یک میثاق نامه ای تهیه کردیم و همه بایدها و نبایدها را در آن آورده ایم و شهرداران پس از امضای میثاق نامه حکم خود را تحویل می گیرند.

نماینده عالی دولت در مازندران در پایان گفت: اولین استانداری بودم که در شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی شرکت کردم و از همه حاضران خواستم که نگاه واحد به مازندران داشته باشند. معتقدم که توسعه شهری باید با ضوابط حمل و نقل سازگاری داشته باشد و باید برای مازندران حمل و نقل ترکیبی را خصوصا در روابط تجاری با کشورهای همسایه فعال کنیم.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها