دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه نیم‌سال تحصیلی مهر ماه این دانشگاه از ۱۶ هفته به ۱۰ هفته کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی به جای ۲۰ واحد درسی ترم جدید۱۲ واحد درسی را انتخاب می‌کنند.

به گزارش آوای خزر، شیوع ویروس کووید۱۹ همه جوامع را درگیر تبعات خود کرد. قرنطینه، تعطیلی کسب و کارها و گرفتار شدن میلیون‌ها انسان در قید و بند بیمارستان، ماسک، الکل و مواد ضدعفونی از جمله تاثیرات این ویروس بود. تعطیلی مراکز اقتصادی، فرهنگی و آموزشی نیز برای کاهش تجمعات از دیگر نتایج همه گیری این ویروس بود. مراکز آموزشی از اولین نهادهایی بود که به سرعت توانست با ایجاد بسترهایی، موضوع آموزش را به فضای مجازی و از راه دور منتقل کند. در این میان برخی از واحدهای درسی نیاز به کلاس‌های حضوری دارند که مراکز آموزش عالی، هر کدام به طریقی با ایجاد پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری آن کرده و خواهند کرد.‏

وقتی دانشگاه ها در ایران برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تعطیل شدند، خیلی از استادان فاقد ابزارهای لازم برای آموزش های مجازی بودند. از طرف دیگر، دانشجویان نیز به اینترنت خانگی قابل اعتماد دسترسی نداشتند. با این شرایط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش کرده‌اند آموزش های آنلاین را استاندارد کرده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  نیز اعلام کرده است که بسته های اینترنتی ارزان قیمتی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. آشکار است که انجام این کارها در شرایط فعلی مطلوب نظر است، اما در کشورهایی با درآمد متوسط یا کم همه گیری ویروس کرونا دانشگاه ها را ناچار و ناگزیر به سویی سوق می دهد که تسهیلات لازم را برای طرح های بلند مدت فراهم آورند که نهایتش کیفیت آموزشی است.

دانشگاه شهید بهشتی در بهمن ماه سال ۱۳۳۸ تأسیس شد. اساسنامه دانشگاه در نهصد و نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ وقت به تصویب رسید. علیرغم افتتاح رسمی در اسفندماه ۱۳۳۹، پذیرش دانشجو در مهرماه ۱۳۳۹ و توسط دانشکده‌های معماری و شهرسازی و علوم بانکداری که اولین دانشکده‌های دانشگاه بودند انجام شد.

علی اکبر افضلیان  معاون آموزش دانشگاه شهید بهشتی حرف های زیاد و شنیدنی برای فعالیت های این دانشگاه دارد. وی درباره ویژگی‌ها ، برنامه های درسی، انگیزه دانشجویان، حرکت در مسیر بیانات مقام معظم رهبری، چشم اندازهای کوچک و بزرگ علمی، ماموریت دانشگاه و زندگی در محیط علمی نکات قابل توجه و خوبی را عنوان و آینده را روشن و کاملا مثبت ارزیابی می‌کند.

برای شنیدن همه آنچه در دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است باعلی اکبر افضلیان معاون آموزش دانشگاه شهید بهشتی ساعاتی را درباره نیمسال تحصیلی مهرماه در بستر مجازی و برنامه های آموزشی برای مقاطع مختلف تحصیلی به گفت‌وگو نشستیم.

آنچه در گفت‌وگوی ما باعلی اکبر افضلیان می خوانید:

* نیم‌سال تحصیلی مهر ماه این دانشگاه از ۱۶ هفته به ۱۰ هفته کاهش پیدا خواهد کرد

* دانشجویان مقطع کارشناسی به جای ۲۰ واحد درسی ۱۲ واحد درسی را انتخاب می‌کنند

* ترم تحصیلی دانشجویان دکتری به دلیل اعلام نتایج مصاحبه آنها توسط سازمان سنجش دیرتر آغاز خواهد شد

*  مصاحبه داوطلبان دکتری غیر حضوری است

* دانشجویان دفاع از رساله دکتری یا پایان‌نامه خود را  از طریق سامانه دانشگاه ارائه دهند​

* ترم مهرماه برای مقطع کارشناسی غیرحضوری و برای تحصیلات تکمیلی ترکیبی است

* دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با تأخیر تحصیل خود را شروع می‌کنند

دفاعیات به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزارمی شود

* ‌ثبت‌نام دانشجویان برای نیم‌سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود 

دانشجویانی که موفق به گذراندن دروس آزمایشگاهی نشده‌اند واحد عملی آنها حذف می‌شود

*  دانشجویان می‌توانند دروس عملی را با  گذراندن یک درس به جای واحد عملی جایگزین کنند

* دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که با تأخیر تحصیل خود را شروع می‌کنند

*  دانشجویان باید واحد آزمایشگاهی خود را در ترم‌‌های تحصیلی بعدی پشت‌سر بگذارنند

دروس عملی نیم‌سال دوم تحصیلی سال ۹۸درترم تابستان در قالب آزمایشگاه و کارگاه درحال برگزاری  است

*  نیم‌سال تحصیلی مهر ماه این دانشگاه از ۱۶ هفته به ۱۰ هفته کاهش پیدا خواهد کرد

بدون مقدمه بگوئید نیم‌سال تحصیلی مهرماه دانشگاه شهید بهشتی چگونه برگزار خواهد شد؟

افضلیاننیم‌سال تحصیلی مهر ماه این دانشگاه از ۱۶ هفته به ۱۰ هفته کاهش پیدا خواهد کرد به طوری که این روند آموزشی برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. درواقع باید به این نکته اشاره کنم که در ترم تحصیلی مهر ماه به ازای هر واحد تحصیلی که دانشجویان باید یک ساعت در کلاس حضور می‌یافتند در این ترم این ساعت به یک ساعت و نیم تغییر پیدا می‌کند.در واقع با این افزایش ساعت کلاس نه تنها استاندارد لازم برای آموزش دروس رعایت می شود بلکه زمان کافی برای انتقال مطالب وجود دارد.

 در ترم تحصیلی مهر ماه به ازای هر واحد تحصیلی که دانشجویان باید یک ساعت در کلاس حضور می‌یافتند در این ترم این ساعت به یک ساعت و نیم تغییر پیدا می‌کند.

* دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی به جای انتخاب ۲۰ واحد درسی برای ترم تحصیلی مهر ماه ۱۲ واحد درسی را انتخاب می‌کنند

 درباره  آموزش دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی توضیح دهید؟

افضلیان: دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی به جای انتخاب ۲۰ واحد درسی برای ترم تحصیلی مهر ماه ۱۲ واحد درسی را انتخاب می‌کنند که این تصمیم در شورای دانشگاه مصوب شده است همچنین دانشجویان  به جای آنکه برای هر واحد تحصیلی یک ساعت در  کلاس درس حضور پیدا کرده و آموزش ببینند این ساعت افزایش یافته و باید دانشجویان برای هر یک از دروس خود یک ساعت و نیم در کلاس درس حاضر باشند.

* ترم تحصیلی دانشجویان مقطع دکتری به دلیل اعلام نتایج مصاحبه آنها توسط سازمان سنجش دیرتر آغاز خواهد شد

* نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری برای نیمسال تحصیلی مهرماه چگونه انجام می شود؟

افضلیان: دانشجویان مقطع دکتری که اکنون نتایج اولیه این آزمون اعلام شده باید تا اعلام نتایج مصاحبه آنها که توسط سازمان سنجش انجام خواهد شد منتظر بمانند چرا که پس از اعلام نتایج نهایی دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های مورد نظر پذیرش شوند اما باید به این نکته اشاره کنم این قشر از دانشجویان با توجه به زمانی که برای اعلام نتایج می‌‌گذارند ترم تحصیلی آنها دیرتر آغاز خواهد شد که دراین رابطه دانشگاه برای این دانشجویان ترم تحصیلی فشرده برگزار خواهد کرد.این در حالی است که دانشجویان هیچ گونه نگرانی برای نیمسال تحصیلی مهرماه نداشته باشند.

* مصاحبه داوطلبان دکتری غیر حضوری است اما دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل با حضور در دانشگاه به دفاع از پایان‌نامه و رساله دکتری خود بپردازند

مصاحبه داوطلبان دکتری شهید بهشتی چگونه است؟ 

افضلیان:‌ مصاحبه داوطلبان دکتری این دانشگاه که از طرف سازمان سنجش به دانشگاه معرفی می‌شوند به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. درواقع  شرایط دفاع از رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد را به دلیل ویروس کرونا به صورت غیر حضوری انجام می دهیم البته باید به این نکته اشاره کنم که دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل با رعایت پروتکل های ابلاغی ستاد مقابله با ویروس کرونا با حضور در دانشگاه به دفاع از پایان‌نامه و رساله دکتری خود بپردازند.

* دانشجویان دفاع از رساله دکتری یا پایان‌نامه خود را  از طریق سامانه دانشگاه ارائه دهند

شرایط دفاع از رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد را به دلیل ویروس کرونا به صورت غیر حضوری انجام می دهیم.

دفاع از رساله دکتری یا پایان‌نامه کارشناسی ارشد از طریق سامانه دانشگاه                 انجام می شود؟

افضلیان: بله ، دانشجویانی که در مرحله دفاع از رساله دکتری یا پایان‌نامه کارشناسی ارشد قرار دارند می‌توانند   از طریق سامانه دانشگاه رساله خود را ارائه و به سؤالات داوران پاسخ داده و در نهایت نتیجه دفاعیات خود را دریافت کنند.در واقع باید بگویم همه زیرساخت ها و همچنین برنامه ریزی های آموزشی برای دانشجویان انجام شده است.

* دفاعیات به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزار می شود

آیا دفاعیات به صورت حضوری داشته اید؟

افضلیان: بله ،  شیوه جدید دفاع از رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از اوایل فروردین‌ماه سال جاری توسط دانشکده‌های مختلف در حال برگزاری است. به طوریکه بسیاری از دفاعیات به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی برگزار شده و اکنون در حال برگزاری است.

* ترم مهرماه برای مقطع کارشناسی غیرحضوری و برای تحصیلات تکمیلی ترکیبی است

نیم‌سال اول تحصیلی سال ۱۴۰۰ـ ۹۹ دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، اما برای مقطع تحصیلات تکمیلی آموزش به صورت ترکیبی خواهد بود.

ترم مهرماه برای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی با چه شیوه ای برگزار می شود؟

افضلیان: ‌نیم‌سال اول تحصیلی سال 1400ـ 99 دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان مقطع کارشناسی به     صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، اما برای مقطع تحصیلات تکمیلی آموزش به صورت ترکیبی خواهد بود.

* ‌ثبت‌نام دانشجویان برای نیم‌سال تحصیلی  جدید از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود 

ثبت‌نام دانشجویان برای نیم‌سال تحصیلی  جدید از چه زمانی آغاز می شود؟

افضلیان: ‌ثبت‌نام دانشجویان برای نیم‌سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود این در حالی است که دانشجویان جدیدالورود که در روزهای مختلف به دانشگاه معرفی می‌شوند  اواخر مهر تا اوایل آبان پذیرش خواهند شد البته باید به این نکته اشاره کنم دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی با مدت زمان دیرتری نسبت به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ثبت‌نام خواهند شد که در این رابطه برای این گروه از دانشجویان برنامه ریزی کرده و کلاس های فشرده در نظر گرفته ایم.

*  دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که با تأخیر تحصیل خود را شروع می‌کنند

شروع کلاس های دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چه زمانی است؟

  افضلیان: طبق برنامه‌ریزی آموزشی که در دانشگاه شهید بهشتی انجام داده‌ایم برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که با تأخیر تحصیل خود را شروع می‌کنند ترم تحصیلی آنها فشرده خواهد بود.

* دانشجویانی که موفق به گذراندن دروس آزمایشگاهی نشده‌اند واحد عملی آنها حذف می‌شود

آیا برای جبران دروس آزمایشگاهی نیمسال تحصیلی دوران کرونا برنامه ریزی انجام داده اید؟

افضلیان: بله ، دانشجویانی که موفق به گذراندن دروس آزمایشگاهی نشده‌اند واحد عملی آنها حذف می‌شود و دانشجویان باید واحد آزمایشگاهی خود را در ترم‌‌های تحصیلی بعدی پشت‌سر بگذارنند.

دانشجویانی که موفق به گذراندن دروس آزمایشگاهی نشده‌اند واحد عملی آنها حذف می‌شود و دانشجویان باید واحد آزمایشگاهی خود را در ترم‌‌های تحصیلی بعدی پشت‌سر بگذارنند.

* دانشجویان می‌توانند برخی از دروس عملی را با  گذراندن یک درس به جای واحد عملی جایگزین کنند

آیا امکان جایگزینی برخی از دروس عملی با دروس نظری وجود دارد؟

افضلیان: بله ، دانشگاه شهید بهشتی برای نیم‌سال تحصیلی پیش‌رو در جلسه شورای آموزشی دانشگاه  در خصوص دروس عملی دانشجویان تصمیمات خوبی       را اتخاذ کرد به طوری که دانشجویان می‌توانند برخی  از دروس عملی خود را با انجام یکسری پروسه و شبیه‌سازی کامپیوتری یا گذراندن یک درس به جای واحد عملی جایگزین کنند.

* دانشجویان باید واحد آزمایشگاهی خود را در ترم‌‌های تحصیلی بعدی پشت‌سر بگذارنند

دانشجویانی که ترم گذشته واحد آزمایشگاهی خود را پشت سر نگذاشتند تکلیفشان چیست؟

افضلیان دانشجویانی که موفق به گذراندن دروس آزمایشگاهی نشده‌اند واحد عملی آنها حذف می‌شود، دانشجویان باید واحد آزمایشگاهی خود را در ترم‌‌های تحصیلی بعدی پشت‌سر بگذارنند.

 دروس عملی که در نیم‌سال دوم تحصیلی سال ۹۸ اجرا نشده و یا به تأخیر افتاده در ترم تابستان در قالب آزمایشگاه و کارگاه انجام می‌شود. به طوری که دانشجویانی که در حال فارغ‌التحصیلی بودند اولویت پشت‌سر گذراندن دروس عملی را دارند.

* دروس عملی نیم‌سال دوم تحصیلی سال ۹۸در ترم تابستان در قالب آزمایشگاه و کارگاه درحال برگزاری است

* آیا برای دروس عملی تاخیری ۹۸ برنامه ریزی کرده اید؟

افضلیان: بله ، دروس عملی که در نیم‌سال دوم  تحصیلی سال ۹۸ اجرا نشده و یا به تأخیر افتاده               در ترم تابستان در قالب آزمایشگاه و کارگاه  انجام می‌شود. به طوری که دانشجویانی که در حال فارغ‌التحصیلی بودند اولویت پشت‌سر گذراندن دروس عملی را دارند./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار