دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
یک مطالعه جدید پیشنهاد کرده است که خوابیدن ۲۹ دقیقه اضافی در شب برای بهبود سلامت روان مهم است.

به گزارش آوای خزر، محققان دانشگاه فلوریدا جنوبی کشف کردند که خواب بهتر باعث بهبود ذهن آگاهی روز بعد می شود که دارای مزایای قابل توجهی در سلامت روان است.

این تیم برای مطالعه بر روی پرستاران متمرکز شد، زیرا آنها بزرگترین گروه متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به خواب مطلوب شبانه نیاز دارند. آنها تشخیص دادند که مشکلات خواب در بین پرستاران شایع است، به ویژه در طول بیماری همه گیر Covid-19، که باعث فشار بر خدمات بهداشتی در سراسر جهان می شود.

آنها ۶۱ پرستار را به مدت دو هفته با تجزیه و تحلیل سلامت خواب آنها پی گرفتند و دریافتند که هنگامی پرستاران نیم ساعت خواب اضافی داشتند هوشیاری آنها هنگام پرستاری بیشتر و بهتر است. و کسانی که بهزیستی ذهنی بهتری دارند ۶۶ درصد کمتر علائم بی خوابی را تجربه می کنند.

همچنین از شرکت کنندگان خواسته شد سه بار در روز و به مدت دو هفته به سوالات هوشیاری و خواب آلودگی روزانه پاسخ دهند، که شامل سوالاتی از قبیل “من کاری بطور خودکار انجام می دادم، بدون اینکه از آنچه انجام می دادم آگاهی داشته باشم” و “برای من سخت بود روی آنچه اتفاق می افتد تمرکز کنید. “

محققان معتقدند که یافته های آنها می تواند بینشی در مورد ایجاد استراتژی های بهتر برای کارکنان مراقبت های بهداشتی برای بهبود وضعیت روانی آنها فراهم کند.

فرد می تواند بیدار و هوشیار باشد، اما لزوماً هوشیار نیست. توجه آگاهانه فراتر از بیدار بودن است. این نشان دهنده کنترل توجه و خودتنظیمی است که حساسیت و سازگاری را با نشانه های محیطی و داخلی تسهیل می کند، این موارد هنگام مراقبت آگاهانه از بیماران و مقابله موثر با شرایط استرس زا ضروری است.

منبع: www.msn.com

انتهای پیام/1005

برچسب ها: سلامت روان ، خواب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: