دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
از دوم فروردین تاکنون:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در شهرهای استان جشنواره های موسیقی پاپ و سنتی در حال برگزاری است، اذعان داشت: 72 جشنواره موسیقی سنتی و جنگ شادی از آغاز ستاد تا 8 فروردین اجرا شد و 4 میلیارد تومان گردش مالی داشت.
جاودانی

به گزارش آوای خزر از ساری، احد جاودانی پنج شنبه در نشست با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: امسال حرکت خوبی در مازندران صورت گرفت و یک زمینه ذهنی و اجتماعی که برای نوروز 97 فراهم شده،  بحث نوروزخوانی و اجرای آن  در همه شهرها و روستاهای استان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: سنت نوروزخوانی را که  برگرفته از فرهنگ مردم شمال خصوصا مازندران است  که با کمک دفتر امور شهری استانداری،شهرداری ها و دهیاری ها توانستیم در سطح استان این فرهنگ را احیاء کنیم.  

جاودانی با بیان اینکه امسال درهمه شهرها وروستاهای استان برنامه نوروزخوانی اجرا شد و یک فضای قشنگی در مازندران بوجود آمد تا مردم به سال جدید ورود کنند. 

وی گفت: مردم مازندران امسال توانستند نوروز را با توجه به سبقه تاریخی و باستانی خودش لمس کنند.

جاودانی اظهارداشت: برای اینکه بتوانیم تعطیلات نوروز را برای گردشگران یک فضای خوب تبدیل کنیم  درکمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر برنامه هایی با رویکرد نگاه به فرهنگ بومی  و محلی مازندران پیش بینی و به کلیه شهرستان ها ابلاغ کردیم.

وی بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در عمده شهرهای استان برپا شده  که هنرمندان مازندرانی توانستند آثارشان را عرضه کنند و هم استقبال خوبی همراه با گردش مالی بالا  شده  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر استان را اجرای طرح آرامش بهاری در240 بقعه ، اجرای 43 تئاتر و طنز خیابانی عنوان کرد.

جاودانی ادامه داد: سینماهای ما در ایام نوروز فعال بودند و تا امروز  11 هزار نفر از فیلم های اکران شده در 15 سینمای استان دیدن کردندو گردش مالی سینماهای استان از ابتدای نوروز تاکنون  70 میلیون تومان بوده است.

وی در خصوص وضعیت سینماها در استان، گفت: سالن های سینما باید کوچکتر و بصورت پردیس اصلاح شود تا مخاطب بخوبی از آن استفاده کند.

جاودانی با بیان اینکه در شهرهای استان با همکاری نیروی انتظامی و استانداری جشنواره موسیقی پاپ و سنتیپیش بینی کردیم گفت:از روز 2 فروردین تا 8 فروردین  72 اجرای موسیقی و جنگ شادی را در استان داشتیم که گردش مالی آن  4 میلیارد تومان و تعداد بلیط فروخته شده 53 هزار بلیط بوده است.

مدیرکل ارشاد مازندران بیان کرد: رامسر، تنکابن، چالوس، نور، محمودآباد ، بابلسر، کلارآباد و ساری شهرهایی بودند  که جشنواره   موسیقی و جنگ های شادی در آنها  اجرا شده است.

جاودانی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر در خصوص تغداد  کنسرت های لغو شده در ایام نوروز گفت: تنها  کنسرت آقای محسن یگانه آنهم بدلیل بیماری ایشان  لغو شده و مورد دیگری نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آوای خزر در خصوص پخش سریال پایتخت 5، گفت: برنامه های فرهنگی و هنری را هر فردی با عینک خودش می بیند اما از آنجائیکه تمام برنامه های ملی و استانی از نقاط ضعف و قوت برخوردار است سریال پایتخت هم از این قاعده مثتسنی نیست که باید آنرا بصورت کلی دید.

جاودانی با بیان اینکه همه رخدادهای فرهنگی برگرفته از فکر و اندیشه است گفت:ممکن است یکسری بپسندند و یکسری نپسندند گویش ها و تیکه کلام های آن مشکل دارد که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه سریال پایتخت علیرغم  نقاط  منفی ای که  دارد می توان با ارائه محتوا از آن به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد ادامه داد: دلیل تکرار آن برای سال های متوالی فضای بسته تلویزیون و نبود ایده ها و موضوعات جدیدتر در تلویزیون است.

انتهای پیام/1000


ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران


 

 


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار