دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
استاندار مازندران در حاشیه سفر سفیر ازبکستان به استان:
استاندار مازندران در حاشیه سفر فرستاده ازبکستان در تهران که به مازندران سفر داشته است، گفت: دو موضوع کلیدی و مهم در روابط دو کشور حائز اهمیت است؛ یکی ویزادی فرودگاهی و دیگری برقراری پرواز مستقیم ساری به تاشکند است که فعلا در این زمینه به توافق رسیده‌ایم.

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی در دیدار بهادر عبدالله‌اف سفیر ازبکستان در تهران که امروز در پایان نخستین روز از سفر دوروزه خود به مازندران در دفتر ایشان حضور پیدا کرده بود، اظهار داشت: برگزاری یک نمایشگاه مشترک بین ازبکستان و ایران(مازندران) در هر یک از کشورها می‌تواند کمک‌کننده باشد و می‌توانیم ظرفیت‌های قابل تبادل را ارائه بدهیم.

وی درباره تبادل گردشگر بین دو کشور بیان کرد: بخشی از آن به تاریخ مشترک بازمی‌گردد که خیلی از توریستها مشتاق هستند از سمرقند و بخارا بازدید کنند و از سوی دیگر، توریست‌هایی در ازبکستان وجود دارند که خواستار طبیعت‌گردی و بازدید از مناطق تفریحی، تاریخی و جلگه‌ای مازندران هستند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سفر رسمی سفیر ازبکستان به مازندران برای نخستین‌بار صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم آغاز پایداری را از این سفر برای دو طرف داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه ازبکستان و مازندران فرصتهای ارزشمند و قوی برای ارتقای سطح تجاری و گردشگری هستند، افزود: پتانسیلهای تولیدی مازندران و بازار ازبکستان، یکدیگر را به خوبی جذب می‌کنند.

وی ادامه داد: نکته کلیدی، پرواز مستقیم (ساری – تاشکند) است و از طرفی پیگیر ویزای فرودگاهی هستیم که فعلا در کمیسیون مشترک بحث و توافق شده است که بتوانیم مبادله گردشگر و تجار را برای گسترش روابط داشته باشیم.

به گزارش آوای خزر بازدید سفیر ازبکستان در تهران فردا نیز ادامه دارد و قرار است پس از بازدیدهای انجام‎شده، نشستی نیز با نمایندگان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی، صنعت، معدن، بازرگانی و گردشگری صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 1354


مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار