دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

امتحانات دی‌ ماه دانش آموزان چگونه برگزار می‌شود؟: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد کرد: آزمون‌های حضوری و مجازی هر دو در دستور کار خواهد بود در این زمینه کیفیت‌ها و روش‌های مختلف آزمون را بررسی و شناسایی کردیم آنچه برای ما مهم است استفاده از روش‌های اطمینان‌بخش در برگزاری امتحانات است تا از فراگیری محتواهای درسی توسط دانش آموزان مطمئن شویم بنابراین همه تلاش ما در این راستا است. وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی ما از برگزاری امتحانات نهایی سال ۹۹، تعداد شرکت‌کنندگان و هم نمرات دانش آموزان در مقایسه با سال قبل افزایش‌یافته است بنابراین علیرغم اینکه بخشی از سال تحصیلی قبل را به‌صورت مجازی داشتیم اما نتیجه کار قابل‌قبول بود.

به صفر رسیدن معاملات در بازار خودرو به دلیل روند نزولی قیمت‌ها: نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت:‌ به دلیل روند نزولی قیمت خودرو، معاملات در بازار متوقف شده است. نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو توضیح داد: مردم به دلیل اینکه ثباتی در قیمت خودرو وجود ندارد، از خرید خودداری می کنند اما از طرفی فروشنده در بازار وجود دارد. این نوسانات قیمت خودرو ناشی از نوسانات نرخ ارز است که به شدت در بازار خودرو تاثیر می گذارد.

واکسن کرونا کی و با چه قیمتی به‌دستمان می‌رسد؟: سازمان غذا و دارو پیش‌بینی کرده که تا دو ماه دیگر یک محموله واکسن از کشور‌های خارجی برسد البته به شرط اینکه ارز آن تامین شود. بررسی‌ها نشان داده که یکی از این شرکت‌ها «سینوفارم» چینی و دیگری «سروم» هندی است. اسناد و مدارک رسیده نشان می‌دهد که یکی از شرکت‌های واردکننده دارو، اواسط آبان ماه درخواست واردات واکسن از چین را کرده است و در صورت تایید سازمان غذا و دارو به زودی باید تیمی برای بازبینی سایت شرکت چینی فرستاده شوند. مدیرعامل سینوفارم قبلا گفته بود که این واکسن هزار یوآن (معادل ۱۴۰ دلار) قیمت خواهد داشت و دو بار به فاصله ۲۸روز به فرد تزریق خواهد شد.

وزیر بهداشت: وضعیت کرونا در استان‌های شمالی نگران کننده است: وزیر بهداشت گفت: در مورد استان تهران به ویژه کلانشهر تهران، نگرانی زیادی به ویژه در مترو، اتوبوس های درون شهری، پاساژها و بازارهای سربسته در مورد شیوع بیماری داریم. نمکی گفت: وضعیت استان‌های شمالی نگران کننده است و به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی شمالی اعلام کردم پیک‌های قبلی کرونا در شهرهای بزرگ این استان‌ها بود، اما پای کرونا به روستاها و ارتفاعات کشیده شده و با توجه به فرهنگ ویژه مردم در زمستان و شب نشینی در شب های طولانی زمستان، این گرفتاری بیشتر می شود که باید حتما در استانهای شمالی، این موارد رعایت شود.

ترامپ: یک ساعته با ایران توافق می‌کنم: رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه به زودی در موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری به دیوان عالی خواهد رفت، گفت اگر شکست خورده بود اقرار می‌کرد اما این کار را نمی‌کند چون تقلب شده است. ترامپ طی سخنرانی در ایالت جورجیا، گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری تقلبی بود، ولی ما آن را پیروز می‌شویم و به زودی به دیوان عالی می‌رویم». همچنین، ترامپ با انتقاد از تصمیم «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران نیز مدعی شد: «بایدن شروع به پول دادن به ایران خواهد کرد. اما اگر من پیروز شوم، یک ساعته سران ایران را در دفترم جمع می‌کنم تا توافق امضا کنیم».

جلیلی: سال ۹۲ به پشت خیمه دشمن رسیده بودیم، گفتند خزانه خالی است: سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (یکشنبه ۱۶ آذر) در مراسم بزرگداشت روز دانشجو با بیان اینکه توصیف غلط از صحنه کشور در سال ۹۲ مشکلات کنونی را ایجاد کرد، اظهار داشت: گفتند نفت دارد صفر می‌شود و خزانه خالی است. کجا خزانه خالی بود؟ ده‌ها میلیارد ذخایر داشتیم.

ارتباط زمینی خوزستان و بوشهر قطع شد: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در پی بارندگی‌های شنبه شب و طغیان رودخانه‌های فصلی، راه‌های ارتباطی استان‌های بوشهر و خوزستان تا اطلاع ثانوی بسته است.

انگلیس آماده گسترده‌ترین واکسیناسیون در تاریخ این کشور: بیمارستان‌های انگلیس برای انجام گسترده ترین برنامه واکسیناسیون در تاریخ این کشور آماده می‌شوند. قرار است اولین واکسن کووید-۱۹ روز دوشنبه به بیمارستان‌های انگلیس فرستاده شود و اولین تزریق این واکسن از روز سه شنبه آغاز شود.

محسن رضایی: اگر توافق های من با کره شمالی محقق شده بود، در زمینه هسته ای از موشکی هم جلوتر بودیم: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی که فرمانده سپاه بودم در کره شمالی توافقاتی شد که اگر این توافقات محقق می‌شد و محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد امروز در زمینه هسته‌ای از موشکی جلوتر بودیم.

۲۹۴ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۳ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر رسید. وی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

فارن پالیسی: بایدن برای بازگشت به برجام پیش‌شرط تعیین نکند: نشریه فارن پالیسی در تحلیلی درباره چالش‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای تعامل با ایران پس از روی کار آمدن نوشت که او باید برای امکان‌پذیر ساختن بازگشت دوباره به برجام از تعیین پیش‌شرط‌هایی که ایران آن را نخواهد پذیرفت خودداری کرده و کار را سخت تر نکند.

منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار