دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
رییس محیط زیست بهشهر اعلام کرد
افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در میانکاله/ کمبود شناورهای سبک در تالاب میانکاله
رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با اعلام اینکه به نظر می‌رسد امسال جمعیت پرندگان مهاجر در میانکاله بیشتر شده است، با گریز به وضعیت تالاب، خواستار افزایش شناورهای سبک جهت حفاظت از این ذخیره‌گاه بیوسفر شد.
 زمان رضااحمدی امروز یکشنبه هفتم دی‌ماه در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اشاره به مشارکت محیط زیست و دامپزشکی در پایش مستمر زیست‌کره میانکاله باتوجه به اینکه در فصل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر قرار داریم، اعلام کرد که تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزا و یا مشکلی شبیه آنچه سال گذشته بر اثر سم بوتولیسم پیش آمده بود؛ در میانکاله مشاهده نشده است.
 
وی با یادآوری اینکه سرشماری پرندگان مهاجر از اواسط دی‌ماه آغاز می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد جمعیت پرندگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رضااحمدی با بیان اینکه با کاهش منابع آب ورودی به میانکاله، روند خشک‌شدن این تالاب بین‌المللی رو به گسترش است، اظهار کرد: به تناسب این وضعیت، نیاز به شناور‌های سبک داریم. در حال حاضر تنها ۴ دستگاه شناور از سال‌های پیش در اختیار ماست که برای حفاظت از تالاب بسیار اندک است.
 
افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در میانکاله/ کمبود شناورهای سبک در تالاب میانکاله
رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با اشاره به اینکه "امسال ممنوعیت شکار داریم و تأکید ما بر حفاظت است" از مردم خواست که با محیط زیست همکاری کنند و تخلفات در خصوص شکار و صید را به این اداره اطلاع دهند.

رضااحمدی ادامه داد: با برودت هوا و بارش برف به طور ویژه در بخش کوهستانی، طبق تجربیات گذشته ممکن است که حیوانات وحشی برای یافتن غذا به مناطقه پایین‌دست بیایند، از همه مردم تقاضا داریم که اگر موردی را مشاهده کردند با مسوولان محلی و یا مستقیم با محیط زیست در جریان بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست با همکاری جوامع محلی به نتیجه می‌رسد، گفت: تعداد محیط‌بانان به نسبت مناطق تحت پوشش بسیار اندک است، اما مأموران یگان حفاظت بیش از توان خود فعالیت دارند و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر در پایان اعلام کرد: در روز‌های پایانی هفته‌ای که گذشت؛ ۵ متخلف شکار به همراه ۵ قبضه سلاح، در میانکاله دستگیر شدند؛ ۴ نفر پیش از شروع به شکار به دست قانون افتادند و یک نفر به همراه یک قطعه "ابیا" پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار