دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
میوه‌ها و سبزیجات بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند. مواد مغذی میوه‌ها و سبزیجات منجمد به‌اندازه میوه‌ها و سبزیجات تازه است.

به گزارش آوای خزر؛  از ام اس ان، میوه‌ها و سبزیجاتی که به‌صورت منجمد در می‌آیند، در اوج رسیدن چیده می‌شوند. سپس با استفاده از فرآیند انجماد حفظ می‌شوند که به ارزش غذایی محصول آسیب نمی‌رساند.

در نتیجه، محصولات منجمد هنوز غنی از موارد زیر است:

ویتامین‌ها: A ، B ، C ، D ، E و K برای سلامتی انسان ضروری هستند، به سالم ماندن سلول‌ها و اندام‌ها، تبدیل غذا به انرژی و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

مواد معدنی: از جمله کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن و روی نیز برای استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها، عضلات سالم و سیستم عصبی مناسب لازم است.

فیبر: ماده مغذی مهمی برای سلامت دستگاه گوارش و به طور بالقوه از بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری می‌کند.

مواد مغذی گیاهی: ترکیبات گیاهی مانند پلی فنول ها و فلاونوئیدها که به کاهش التهاب و ایجاد مزایای آنتی‌اکسیدانی کمک می‌کنند و خطر برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهند.

محصولات منجمد حتی می‌توانند مزایایی نسبت به محصولات تازه داشته باشند. محصولات تازه اغلب قبل از رسیدن کامل چیده می‌شوند و در فواصل طولانی حمل می‌شوند.

محصولات تازه همچنین ممکن است مدتی را در قفسه فروشگاه‌های مواد غذایی بگذرانند قبل از اینکه در آشپزخانه قرار بگیرند، که می‌تواند ارزش غذایی را تا حدودی کاهش دهد..

در مقابل، محصولات منجمد به راحتی و بدون افت کیفیت تا یک سال قابل ذخیره سازی هستند. همچنین ارزان‌تر از محصولات تازه هستند و سهولت ذخیره محصولات منجمد باعث می‌شود که حتی در تمام طول سال از میوه‌ها و سبزیجات فصلی لذت ببرید.

بااین‌حال، یک ایراد در مورد محصولات منجمد این است که ممکن است در فرآیند انجماد و ذوب شدن، بافت یا طعم محصول تغییر کند.

در نتیجه، ممکن است برخی محصولات منجمد با شیرین‌کننده‌ها، نمک یا سس به فروش برسد تا طعم و بافت آن حفظ شود. این مواد اضافی می‌توانند میزان کالری محصولات را افزایش دهند.

اما در نظر داشته باشید که محصولات منجمد مواد افزودنی کمتری نسبت به کنسروها دارند. میوه‌ها و سبزیجات کنسرو شده تمایل دارند با مواد نگهدارنده بیشتری (از جمله قند، اغلب به‌صورت شربت، همچنین روغن‌های چرب و نمک بیشتر) بسته‌بندی شوند.

محصولات منجمد یا تازه می‌توانند منبع خوبی از مواد مغذی باشند، اما نحوه طبخ سبزیجات نیز مهم است.

برخی از سبزیجات بسته به نحوه تهیه، ویتامین یا مواد معدنی کم‌وبیش دارند، زیرا برخی از مواد مغذی با تکنیک‌های مختلف پخت‌وپز، در دسترس بدن ما قرار می‌گیرند.

این به این دلیل ساده است که ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی در معرض گرما، نور یا اکسیژن تجزیه می‌شوند و ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی در معرض گرما، نور، اسید یا چربی فعال می‌شوند

به‌عنوان‌مثال، مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین‌ها، A ، D ، K و E در حضور چربی‌ها به‌راحتی جذب می‌شوند. برای استفاده بیشتر از محصولات غنی از این مواد مغذی، آنها را در کمی چربی سالم مانند روغن زیتون تفت دهید. این روش را با غذاهایی مانند سبزیجات برگ‌دار، فلفل، قارچ، مارچوبه و گوجه‌فرنگی امتحان کنید.

از طرف دیگر برخی از مواد مغذی در فرآیند پخت از دست می‌روند. به‌عنوان‌مثال جوشاندن می‌تواند در دسترس بودن ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین C ، ویتامین B و فولات را کاهش دهد. برای حفظ این مواد مغذی در محصولی مانند کلم بروکلی و هویج، بهتر است آن‌ها را بخارپز کنید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار