دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
پای صحبت یک قشر فراموش‌شده/
استرس بالا و حقوق پایین مربیان رانندگی در مازندران
مربیان آموزشگاه‌های رانندگی که در سال‌های گذشته هیچگاه مورد تفقد و نگاه مسوولانه مدیران نبودند، اکنون اما تورم ناشی از شرایط نامطلوب اقتصادی و شیوع کرونا تأثیر دستمزد پایین، استرس بالا و عدم بهره‌مندی از سهمیه بنزین بر کار و زندگی آنها را بیش از همیشه نشان داده است.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه به مناسبت دهه فجر، مانور انسجام و اتحاد مربیان آموزشگاه‌های رانندگی با پلیس راهور با تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقای کیفی آموزش‌ها، از مرکز راهنمایی و رانندگی استان تا میدان شهدا برگزار شد.

در حاشیه این برنامه، به سراغ مربیان رفتیم تا کمی از کار خود بگویند، آن‌ها باوجود علاقه به حرفه‌ای که برگزیده‌اند، اما مانند هر شغل دیگری نیاز به حمایت دارند، و زیرساخت‌هایی که به چشم نمی‌آید، اما بسیار حیاتی است، مانند جاده و مسیری که بتوانند در آن به تعلیم بپردازند بدون تهدید، بدون محدودیت و بدون استرس.
 
استرس بالا و حقوق پایین مربیان رانندگی در مازندران
مربی آموزشگاه "مهرپویا" و نماینده انجمن مربیان آموزشگاه رانندگی مرکز استان در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه رانندگی در استان که ۵۷۶ مربی در آن مشغول کار هستند، این مجموعه بزرگ آموزشی را یک تشکل نوپا و در حمایت از مربیان آموزشگاه‌های رانندگی توصیف کرد.

تشکلی برای حمایت از مربیان رانندگی

قربانعلی رکنی به مشکلات مربیان اشاره و اظهار کرد: عدم بهره‌مندی از بیمه، دستمزد مکفی، سهمیه سوخت و سایر مزایا این قشر را به زحمت انداخته است، و تاکنون هیچ حمایتی نشدند؛ لذا تصمیم گرفتیم که انجمن حمایت از مربیان آموزشگاه‌های رانندگی را انسجام بدهیم تا این قشر زحمتکش یک پشتوانه داشته و فعالیت و درخواست‌های آن‌ها در قالب یک تشکل قانونمند انجام و پیگیری شود.
 
استرس بالا و حقوق پایین مربیان رانندگی در مازندران
وی با اشاره به برنامه امروز بیان کرد: این مانور به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و باهدف اتحاد و همبستگی مربیان با مجموعه راهور برگزار شد. مربیان با رضایت حاضر شدند، اما رضایت اصلی ما زمانی‌ست که مربی حمایت شود.

رکنی ادامه داد: با مدیر و مؤسس آموزشگاه مشکل نداریم هدف و سفره ما یکی است. از مسوولان تقاضا داریم که آموزشگاه و مربی را ببینند.
 
استرس بالا و حقوق پایین مربیان رانندگی در مازندران

درصد بالای کمیسیون

یکی از مربیان آموزشگاه رانندگی در ساری با اشاره به میزان بالای کمیسیون که در حال حاضر ۴۲.۵ درصد از مربی دریافت می‌شود، کاهش این میزان باتوجه به هزینه‌های بالای استهلاک خودرو را خواستار شد و تصریح کرد: ماهانه کمتر از سه میلیون تومان درآمد داریم که بیشتر آن جهت استهلاک ماشین هزینه می‌شود و با حدود ۱.۵ میلیون تومانی که به دست‌مان می‌رسد، دخل و خرج با هم جور درنمی‌آید.

وی ادامه داد: سه ماه از سال را به‌دلیل کرونا بیکار بودیم، از طرفی قیمت ابزارآلات چندین برابر شده و واقعاً این شرایط برای ما به‌صرفه نیست.
 
استرس بالا و حقوق پایین مربیان رانندگی در مازندران

نداشتن بیمه و فراموش‌شدن در کرونا

یکی از مربیان خانم نیز اظهار داشت: شغل ما پُر از استرس است، با کوچکترین اشتباه به مشکلات بزرگی برمی‌خوریم. از سوی دیگر، من و خیلی از همکارانم ۱۵ سال و بیشتر است که کار می‌کنیم، اما بیمه نیستیم و تاکنون از سوی دولت هیچ حمایت نشده‌ایم.
مربی دیگری گفت: در دوران کرونا بیشتر اصناف از حمایت‌های دولت بهره‌مند شدند، اما شامل حال مربیان آموزشگاه‌های رانندگی نشد و حتی یک میلیون تومان کمک معیشت کرونا نیز به ما تعلق نگرفت.
 
استرس بالا و حقوق پایین مربیان رانندگی در مازندران
به گزارش آوای خزر، مربیان آموزشگاه‌های رانندگی شغل پُراسترس و در عین حال با حاشیه امنیت بسیار پایینی دارند. اگر در حین تعلیم به‌دلیل اشتباه هنرجو به خودرو خسارت وارد شود، راننده می‌ماند و هزینه تعمیر خودرو. ضمن اینکه همواره با محدودیت‌های تردد مواجه هستند و گاه و بیگاه مؤاخذه می‌شوند. هیچ جای مناسبی هم برای تعلیم ندارند.

در حال حاضر، ۱۰۶ آموزشگاه رانندگی با حدود ۶۰۰ مربی زن و مرد در استان مازندران فعالیت دارند. در برنامه امروز بیش از ۵۰ مربی آموزشگاه با خودرو‌های خود حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۰۰۱     
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار