دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
... حکایت همچنان باقی‌است
داستان تهاجم همه جانبه 4 عضو شورای شهر نکا به سمت شهردار این شهر همچنان ادامه دارد و آخرین تیر نیز به سوی شهردار شلیک شد، شهردار نکا متهم به عدم سکونت در نکا است اما شهردار می‌گوید خانه سازمانی دارد. حالا نوبت آن رسیده که کمیته انطباق وارد عمل شود. باید ببینیم تصمیم کبری از طریق فرمانداری چیست.
شلیک آخرین تیر شورای شهر نکا به سمت شهردار/ پاسخ کمیته انطباق چه می‌تواند باشد؟

به گزارش آوای خزر از ساری، سید مهدی احمدی شهردار نکا که از نیمه دوم شهریورماه 96 رسماً کار خود را در شهر نیکان آغاز کرد، چند ماهی است که با اقدامات مناسب و ارزنده‌ای که اقبال عمومی را در پی داشت و دستی به سر و روی شهر نکا کشید؛ اما مورد هجمه تعدادی از اعضای شورای شهر قرار گرفت.

هنوز 4 نفر از اعضای شورای شهر اعلام نکرده‌اند علت این برخوردهای دور از انصاف علیه شهردار چیست، ظاهر ماجرا از تقاضای یکی از اعضای شورای شهر برای استعفای شهردار آنهم با لحنی طلبکارانه آغاز شد و پس از اعلام استعفای شهردار و پس‌گرفتن استعفا، 4 عضو این پارلمان شهری تصمیم گرفتند، حالا که شهردار آب را گل‌آلود کرده است، نوبت ماهی‌گیری آنهاست!(البته در اخبار قبلی درباره علت استعفا و پس‌گرفتن آن توضیح داده شد).

آنها برای استیضاح شهردار راه‌های زیادی را رفتند، روزهایی که باید برای آبادانی و پاسخگویی به تقاضاهای مردم صرف می‌کردند را به دنبال غرض‌ورزیهای شخصی بودند. و این راه هنوز هم ادامه دارد.

اخیراً آخرین تیر نیز به سمت شهردار نکا شلیک شد، آنها می‌گویند شهردار ساکن نکا نیست و شرایط احراز را ندارد و از او خواستند از فردا به شهرداری نیاید.

سؤال این است که آیا بلافاصله پس از مصوبه شورا، شهردار باید برکنار شود یا نیاز به تایید یک منبع و مرجع است؟ قانون می‌گوید این موضوع باید تایید شود و تایید آن نیز از سوی کمیته انطباق باید صورت بگیرد و رییس این کمیته نیز فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان است.

بنابراین اگر کمیته انطباق بررسی کرد و شهردار شرایط احراز را نداشت، برکنار می‌شود، اما 4 عضو شورا معتقدند که به صرف اعلام مصوبه شورا، شهردار باید برود و حتی به شهردار اعلام کردند که خدمت شما به پایان رسیده است. اما براساس کدام دلیل؟

جلساتی که در منزل سازمانی شهردار واقع در نکا برگزار شد و تعدادی از اعضای شورا نیز حضور داشتند چه می‌گویند؟ آیا مطالبی که امروز گفته می‌شود و حملاتی که علیه شهردار اتفاق افتاده است؛ نمی‌تواند یک ادعای واهی و از روی غرض‌ورزی باشد؟!

آیا اکنون که اعضای شورای شهر نکا نتوانستند با استعفای شهردار به نتیجه برسند، این اقدامات نمی‌تواند سؤال‌برانگیز باشد؟! و آیا آنها نمی‌دانند که باید ادعاهای آنها ثابت شود؟! چرا 4 عضو شورای شهر، دلیل محکمه‌پسندی برای برکناری شهردار ندارند و به‌جای شفاف‌سازی، به دنبال براندازی هستند؟ چرا حتی یک نشست صوری هم که شده با شهردار نداشتند و چرا سخنان بزرگان شهر را به حساب نیاوردند؟ آیا همه اینها به معنای کینه‌توزی نیست؟

اگر قرار باشد شهردار به صرف مصوبه شورا کنار برود و کمیته انطباق و بررسی در کار نباشد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و با هر مصوبه شورا شهردار باید برود، اگر اینگونه باشد پس شهرداران هیچ امنیت شغلی ندارند و همواره باید در استرس این قبیل اقدامات از سوی شوراهایی باشند که هر روز به دنبال باج‌گیری از شهردار سرگردان‌اند! آنگاه هر از گاهی در 58 شهر مازندران ماجراها و داستان‌هایی ایجاد شود که وقت و توان خدمت را بگیرد!

اکنون نوبت آن است که نماینده عالی دولت در شهرستان و مسوولان مرتبط استانی پای کار بیایند و به این شرایط رازآلود و سر به مهر در شهرداری و شورای نکا خاتمه دهند و مهمتر از همه آنکه همه چیز خیلی شفاف برای مردم بازگو شود و آنها بدانند علت به‌راه انداختن قائله‌ی برکناری شهردار شهرشان چه بوده است.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
عوامل سایت خزر دستتون درد نکنه بابت آگاه سازی مسائل مربوط شورا شهر و شهردار نکا ، باور کنید شما اولین سایت خبری هستید که بدون هیچ چشم داشتی مسائل بازگو میکنید و دلسوزانه به فکر مردم و توسعه شهر هستید انشالله خدا عوضشو جای دیگر به شما بدهد درپایان ما دیگه این اعضای شورا شناختم فقط باید حواسمون باشه به این افراد خودخواه رای ندیم انشالله تیر آخر چنان بر به سنگ بخوره و.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
یعنی چی مگه شهر اینقدر بی قانون چهارنفر جولان بدن ما دوست نداریم این شهردار بره باید کی ببینیم کدوم شهردار اومد اینجوری کار کرد خدایی خودتون قضاوت کنید تورو خدا بزارین دوسال بمونه نکا خیلی پیشرفت میکنه همین پل افتتاح کرد بلوار قبلا پر از علف های هرزبود لامپ های شهر یا سوخته یا نبود پیاده رو موقع فصل زمستون اگه لگد میکردی اب تا مغز سرت می پاشید دستش درد نکنه پیاده رو موزائیک فرش خوب ... مغازه های دور میدون لاله یک دست نقاشی شب که دور میزنیم ادم می بینه اترژی مثبت میگیره و خیلی وعده هایی که بابت درست کردن مسیر پیاده روی زنان و خیلی کارهای نیمه تمام آقای شورا و خانم شورا ما دوست نداریم آقای احمدی بره باید نذری بدیم یا متوسل دعا و قران شما بشیم
بریجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
متاسفانه شورای شهر همه جای کشور اینگونه است.دخالت های بیجا در همه امور شهرداریها.درسته که شهردار را شورا انتخاب میکنه اما قرار نیست تو لحظه لحظه کار شهردار سرکوبکشه.متاسفانه شورای شهر بجای اینکه همگام با شهردار باشه از هر موقعیتی استفاده میکنه تا یه اتو از شهردار بگیره.اکثر شوراهای شهر از وظایف ذاتی خود اگاه نیستند و فقط کارشون معطوف به مسائل پیش پا افتاده روز شهرداری میشه .امیدوارم مردم فهیم نکا در دور اینده انتخابات شورا منتخبینی رو انتخاب کنند که به درد شهر بخورند نه دنبال مسائا کم اهمیت و حاشیه ای باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
این ۴ نفر (داد.ارست.بخشی. جعفری )از روی غرض ورزی به دنبال برکناری شهردار می باشند و هیچ ادله محکمی برای این کار ندارند.
نزدیک به ۲ ماه است که تمام کارهای شهرداری تعطیل شده و فقط تنها کار مونده برکناری شهردار می باشد.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
موسوی و نعمتی اونوقت برای انتخاب شهردار جواب بزرگان شهر نمیدادن
و جمشیدی شهردار جوان رو بر کنار کردند
اونوقت بزرگان آدم نبودند
الان چی شده که دست دامن بزرگان شهر شدند
آقایان موسوی و نعمتی اون دوران را فراموش کردید
هم قسم شدید برای انتخاب احمدی
گوش به حرف کسی ندادید
الان انتظار از بزرگان دارید
تک تک شماها باید پاسخگو باشید
نیروهای که دوران شما جذب شدند
هزینه هایی که شده
به خدا با این تیترهای که جناب منصوری می‌زنید مردم را فریب ندید. خیلی جالبه که رسانه ها تا حالا کجا بودن که حالا دلسوز شهر و شهردار شدن
مدیر پایگاه
با سلام اگر خبرها رو خوب بخوانید اشاره شده که شورای محترم شهر از شروع کار تاکنون علیرغم درخواست ها هیچ نشستی را با رسانه ها نداشته است
2- درخصوص اینکه تا حالا کجا بودید اگر در قسمت جستجوی سایت کلمه شهرداری را جستجو کنید مشخص خواهد شد که ما کجا بودیم.
با تشکر از اظهار نظر شما
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
کمیته انطباق چیه و چه کسانی هستند و کجا مستقر هستند؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها