دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
آوای خزر خبر می‌دهد
شورای حل اختلاف مازندران مصوبه شورای شهر نکا درباره عدم احراز صلاحیت شهردار نکا را نپذیرفت و پاسخ خود را ابلاغ کرد. از اینرو سید مهدی احمدی همچنان شهردار نکا است.
رد مصوبه «عدم احراز صلاحیت شهردار نکا» توسط شورای حل‌اختلاف مازندران/ احمدی همچنان شهردار نکا است

به گزارش آوای خزر از ساری، شورای حل اختلاف استان مازندران مصوبه شورای شهر نکا مبنی بر عدم احراز صلاحیت شهردار به دلیل سکونت‌نداشتن در شهر نکا را نپذیرفت و این تصمیم امروز به فرمانداری نکا ابلاغ شده است.

سید مهدی احمدی شهردار نکا در پی اصرار یکی دو عضو شورا استعفای کتبی خود را در تاریخ 7 مهر 97 به غلام آرست رییس شورا تقدیم کرد اما ظاهرا او مخالف استعفا بود و از اینرو موضوع را با دیگر اعضای شورای شهر نیز در میان نگذاشت، در این مدت هیچ تماس تلفنی یا کتبی با شهردار نکا گرفته نشد. تا اینکه نامه 10 روز بعد و در 17 مهرماه در دفتر شورا ثبت شد.

سید مهدی احمدی پس از زمان قانونی(10 روز پس از استعفا) وعدم دریافت پاسخ از شورا، به توصیه بزرگان شهر به فعالیت خود ادامه داد و به نوعی استعفای خود را پس گرفت، اما در حالیکه اوضاع شهرداری روند مناسبی داشت به‌ناگاه نامه استعفای شهردار در دوم آبان 97 در جلسه علنی شورا مطرح شد، بنا به دلایلی 4 عضو شورا برای برکناری شهردار هم‌قسم شدند.

جلسات متعددی با هدف عزل شهردار نیز برگزار شد حال آنکه به لحاظ قانونی نمی‌توانستند پیگیر استعفای شهردار باشند زیرا زمان مقرر برای رسیدگی به آن گذشته بود، از اینرو آنها گزینه‌های دیگری را روی میز گذاشتند که یکی از آنها عدم سکونت شهردار در شهر نکا بود.

این در حالی است که شهردار یک منزل سازمانی در نکا دارد و چندین جلسه نیز در آنجا برگزار شد که حتی تعدادی از اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند، ضمن اینکه داماد شهردار ساکن کوچه شالیکوبی نکاست و اکثر اوقات شهردار در منزل خواهرش سکونت داشته است حضور شهردار نکا هر روز پیش از کارکنان و پیش از وقت اداری در محل کار گواه این مدعاست.

4 عضو شورا دست‌بردار نبودند و موضوع دیوان عدالت اداری، کمیته انطباق و شورای حل اختلاف استان نیز پیش آمد که در نهایت هیچکدام به نتیجه نرسید.در هفته جاری نیز مصوبه شورا مبنی بر عدم سکونت شهردار نکا که با هدف برکناری او صورت گرفته بود توسط شورای حل اختلاف مازندران رد شد. از اینرو مهدی احمدی همچنان شهردار شهر نیکان است.

به نظر نمی‌رسد که گزینه دیگری برای برکناری شهردار نکا وجود داشته باشد چون رأی قانونی باید به تایید 5 عضو شورا برسد حال آنکه اعضای شورا به دو گروه 4 و 3 نفره تقسیم شده‌اند و عملا هیچ کاری نمی‌توانند از پیش ببرند مگر اینکه با یکدیگر متحد باشند.

اکنون که کمتر از 90 روز به آغاز سال نو باقی مانده است بهتر است ابتدا یک آشتی تیمی بین اعضای شورای شهر نکا برقرار شود و پس از آن نیز ملاقاتی با شهردار نکا داشته باشند، شورای شهر می‌تواند یک فضای دوستانه و صمیمی را همراه با همت و تلاش با هدف آبادانی شهر نکا ایجاد کند.

شهردار نکا نشان داده که می‌خواهد خدمتی صادقانه انجام بدهد، اعضای شورای شهر باید او را در این راه یاری دهند، مسائل حاشیه‌ای در همه شوراها و شهرداری‌های کشور به یک معضل تبدیل شده است اما باید در نقطه‌ای شورا و شهرداری با هم کنار بیایند و آن جایی است که حق و حقوق مردم در میان است، مردمی که عامل انتخاب اعضای شورای شهر شده‌اند و امید به همت آنها برای آبادانی شهر و حل مشکلات شهری خود دارند.

امیدواریم پرونده عزل شهردار نکا که حداقل در 3 ماه گذشته هوش و حواس و وقت زیادی را از شهرداری و شورای شهر گرفته است در آستانه فصلی نو، بسته شود. و پرونده‌ای برای عمران و آبادانی و پیگیری جدی پروژه‌های نیمه‌کاره شهر نیکان آغاز شود.

بی‌تردید این اقدام از نگاه افکار عمومی سبب نشاط اجتماعی و امیدواری به پارلمان شهری خواهد شد و برای انتخابات بعدی تاثیرگذار است، شهردار و 7 عضو شورای شهر نکا باید بیش از همه به ایجاد یک فضای سالم و اخلاق‌مدار بر پایه «گذشت و همدلی» در شهر کمک کنند.

به گزارش آوای خزر، نظرسنجی‌های انجام‌شده حکایت از رضایت حدود 90 درصدی شهروندان نکا از سید مهدی احمدی شهردار نکا دارد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
تبریک به شورای شهر تبریک به شورای شهر
شهروند
|
France
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
تبریک به شهر نیکان،امیدوارم اینبار شورا برای آبادانی شهر هم قسم شوند و نزدیک سال نو با فکر نو متحد شوند و دست در دست شهردار احمدی در جهت پیشرفت نکا گام بردارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
سلام خدمت اقای منصوری ، جان هرکی دوست داری ده میلیون گرفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
ما این موضو ع حدودا یک ماهه که داریم پیگیری میکنم همه میگفتن شهردار اختلاس کلانی کرده از شورای شهر خبر درز کرده بود حتما احمدی رفتنی !! با اطمنیان میگفتن ماها که ناراحت بودیم و دوست نداشتیم امروز که این خبر شنیدیم بدجوری تو موز اونا خورد ولی شما هم خیلی زحمت کشیدین با اطلاع رسانی درست مردم اگاه کردین یعنی همه فهمیدن موضع اونها چی بوده خسته نباشید دلاور شحاعانه و با صداقت کامل و تیز بینی خبرها را به گوش شهروندان رسوندی تشکر تشکر
قدرت باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
خدا را شاکرم که از زحمت های دکتر احمدی بی رحمانه تقدیر وتشکر نشده وبر صلاحیت وماندگاری در خدمت بر مردم شهر نکا دست حق دکتر احمدی ماندگار شده وتا عدالت حق بر حق دار برسد این جا لحاظ گردیده و دوباره با انگیزه در خدمت به مردم نکا از دکتر احمدی استفاده می بریم /الهی شکرت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار