دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که اقدام به نقض حریم خصوصی افراد و اخاذی اطلاعاتی در فضای مجازی می کرد.

به گزارش آوای خزر، سرگرد احسان بهمنی اظهار کرد: در پی رصد و پایش فضای مجازی مشاهده شد شخصی با ساخت برنامه ای به افشای اطلاعات خصوصی کاربران اقدام و از این راه درآمدزایی می کند، که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات انجام شده مشخص شد کاربران پس از نصب برنامه مزاحم یاب اطلاعات احتمالی و ناقصی دریافت و مبلغی را به عنوان اشتراک ماهانه و یا سالانه پرداخت می کنند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: کارشناسان این پلیس با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی متهم را شناسائی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

این مسئول انتظامی عنوان کرد: با بازجویی از متهم مشخص شد این برنامه در یک سرور مجازی از کشور آلمان با اتصال به دیتابیس نمونه برنامه های خارجی مانند کالرآیدی،تروکالر، نامبربوک و عرب کالر اعتبار گرفته است در واقع نمونه برنامه های خارجی پس از نصب بر روی هر گوشی هوشمند،اقدام به سرقت لیست مخاطبین و اطلاعات لازم دیگر می کنند و با این روش دیتابیس خود را کامل می کنند.

سرگرد بهمنی در پایان گفت: کارشناسان پلیس فتا با اخذ دستور قضایی،برنامه و اطلاعات جانبی آن را امحاء و پرونده مبنی بر افشای اطلاعات خصوصی،ارائه خدمات غیرقانونی و اخاذی اطلاعاتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها