دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جان باختن ۶۸ تن دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۹ اسفند، ۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر رسید. سیما سادات لاری، گفت: ۷۶۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۵۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر رسید.

هیچ مسئولی تاکنون واکسن نزده
واعظی رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه تاکنون مسئولی واکسن نزده است، گفت: تاکید رییس جمهوری اعمال نظارت کامل بر توزیع واکسن‌ها است.

آغاز به کار اولین رئیس جمهور زن محجبه در جهان
پس از فوت جان ماگوفولی، رئیس‌جمهور تانزانیا، معاون وی سامیه صلوحی حسن ۶۱ ساله، در جهان اولین زن مسلمان محجبه‌ای خواهد بود که به مقام ریاست جمهوری خواهد رسید. خانم سامیه صلوحی حسن که اصالتا از مجمع الجزایر نیمه خودمختار زنگبار است، که از نظر تاریخی روابط این منطقه با سرزمین اصلی تانزانیا پرتنش است، "برای مدت باقی مانده از دوره پنج ساله ریاست جمهوری" ، یعنی تا سال ۲۰۲۵ ، طبق قانون اساسی تانزانیا، ریاست دولت را بر عهده خواهد گرفت.

تکذیب دریافت پیام از آمریکا
«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعای چند روز پیش سالیوان را رد کرد. او گفت: «تا الان، ایران هیچ پیامی خواه مستقیم یا غیرمستقیم از دولت جدید آمریکا دریافت نکرده است.»

ادعای فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران به چین
شرکت آمریکایی کپلر اعلام کرده انتظار می‌رود چین در ماه مارس ۹۱۸ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده باشد که بیشترین فروش از زمان تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران طی دو سال گذشته محسوب می‌شود. این شرکت مدعی شده آمارهای ردیابی کشتی‌ها هم این میزان فروش نفت را تأیید کرده و حتی رقم یک میلیون بشکه در روز را اعلام کرده اند.

آرامکو عربستان با ۶ پهپاد انصارالله هدف قرار گرفت
«یحیی السریع» سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که شرکت آرامکو در ریاض را با 6 فروند پهپاد هدف قرار دادیم. یک منبع مسئول در وزارت انرژی سعودی هم این حمله را تایید کرد. او گفت: بر اثر این حمله پالایشگاه دچار حریق شد. او گفت که این حمله پهپادی تلفاتی به دنبال نداشته است و بر روند امداد رسانی انرژی و فرآورده های نفتی تاثیری نگذاشت.

نامه ایران به دادگاه لاهه علیه آمریکا
دولت جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به دیوان بین المللی دادگستری، نقض مکرر و عدم پایبندی ایالات متحده آمریکا به دستور موقت ۳ اکتبر ۲۰۱۸ را به دیوان اطلاع داده و از دیوان درخواست کرد به نحو مناسبی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

جمعیت شاغل ایران یک میلیون نفر کاهش یافت
مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی به تحلیل شاخص‌های بازار کار در فصل پاییز ۱۳۹۹ پرداخت. در این گزارش آمده است: نتایج طرح آمارگیری نیروی کار پاییز ۱۳۹۹ نشان می‏دهد که در پاییز سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا جمعیت شاغل کشور حدود یک میلیون نفر کاهش یافته که بخش عمده این کاهش اشتغال (۷۲ درصد) در بخش خدمات رخ داده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار