دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
شهردار قائم‌شهر:
نخستین لندفیل بهداشتی مازندران در قائم‌شهر آماده بهره‌برداری شد
شهردار قائم‌شهر گفت: نخستین لندفیل بهداشتی استان مازندران در این شهرستان اجرایی شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
نخستین لندفیل بهداشتی مازندران در شهرستان قائم شهر آماده بهره برداری شدبه گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی شهرداری قائم شهر، برای ساماندهی و بهبود وضعیت بهداشتی دفن زباله شهرداری قائم شهر راهکار نوینی را تحت عنوان پروژه لندفیل بهداشتی به مرحله اجرا درآورده است.
 این طرح با رعایت شاخص‌های فنی و زیست محیطی در مجاورت محل فعلی دپوی زباله شهرستان قائم شهر ایجاد شده است.

 عباس صالح زاده شهردار قائم شهر در تشریح این پروژه گفت: طرح ساماندهی اصولی زباله یا لندفیل بهداشتی از سال ۱۳۸۹ با مصوبه شورای اسلامی شهر قائم شهر و اقدامات کارشناسی و تائید سازمان‌های شهرداری‌های کشور و محیط زیست و پسماند آغاز شد فاز نخست آن در زمینی به مساحت حدود چهار هکتار اجرایی شد.

 وی افزود: با انجام زیرساخت‌های لازم عملیات نخستین سلول لندفیل بهداشتی با ۱۰ مترارتفاع تکمیل و نهایی شد و با بهره برداری آن ۴۰ هزار مترمکعب زباله در این مکان دفن بهداشتی خواهد شد.

 شهردار قائم شهر، نفوذناپذیری شیرآبه‌ها ناشی از زباله‌ها به بسترخاک و چشمه‌ها و چاه‌ها و جلوگیری از ورود آن به رودخانه تلار و نبود زباله‌ها در منظر عمومی و جلوگیری از انتقال بوی نامناسب زباله به شهر قائم شهر و روستا‌های همجوار را از مزیت‌ها و آثار مثبت اجتماعی و زیست محیطی طرح لندفیل بهداشتی زباله در قائم شهر برشمرد.

 صالح زاده، خط پردازش زباله را دیگر حلقه زنجیره پروژه ساماندهی زباله یا لندفیل بهداشتی در قائم شهر نام برد که نخستین سری تجهیزات برای نصب درسالن‌های خط پردازش زباله به محل پروژه رسیده است.

 ایشان یادآورد شد با احداث دوخط پردازش زباله به ظرفیت ۵۰۰ تن ۴۰ تا ۶۰ درصد زباله‌های ورودی پس از جداسازی و کاهش حجم وارد سلول دفن زباله یا لندفیل بهداشتی می‌شوند.

 شهردار قائم شهر اعتبارات پروژه‌های لندفیل بهداشتی و خط پردازش زباله این شهر را بیش از ۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد که بخش عمده آن‌ها از محل اعتبارات دولتی و مابقی از بودجه شهرداری قائم شهر تامین شده است.

 صالح زاده، ایجاد کارخانه کمپوست و تصفیه شیرآبه‌ها را حلقه‌های تکمیلی طرح ساماندهی بهداشتی زباله در قائم شهر اعلام کرد که با اجرای کامل آن‌ها مشکل دیرینه پسماند قائم شهر که روزانه ۲۰۰ تن و در ایام تعطیلات تا ۳۰۰ تن زباله تولید می‌شود برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار