دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۵
رئيس حوزه علميه مرحوم آيت الله صالحي ساري:
رئيس حوزه علميه مرحوم آيت الله صالحي ساري در انتقاد از عملکردهای دولت در مازندران، گفت: سفره کارگران نساجی در نوروز امسال خالی از وعده‎های دولتمردان بوده و از طرفی نیز سرمایه‎گذاری در این استان براساس افق چندین ساله نبوده است.
به گزارش آوای خزربه نقل از دفتر حوزه علمیه مرحوم آیت الله صالحی ساری ، حجت الاسلام و المسلمين سيدجلال صالحي در یاداشتی با اشاره به  نشست آغاز كلاس هاي درس حوزه در سال جاري در جمع مديران و مدرسان، با ذكر برخي از تذكرات اعلامي رهبري معظم انقلاب در دلايل نام گذاري سال جاري در ادامه اهميت نام گذاري هاي اقتصادي سنوات گذشته به برخي از مشكلات و دغدغه هاي مردم در حوزه ي امور مبتلا به اشاره كردند.

وی افزود: مردم نيازمند محسوس شدن تلاش ها و ثمرات مذاكرات دولت با طرف هاي جهاني و بين المللي خود مي باشند و صرف مذاكره بدون ماحصل براي مردم فاقد ارزش است، لذا مي بايست همه متوليان تلاش كنند تا رضايت عمومي با حفظ منافع نظام و منويات مقام معظم رهبري حاصل شود.
رئيس حوزه علميه مرحوم آيت الله صالحي ساري گفت: انتظار مردم نيز همين است که در پرتو تاييدات و اذن رهبري معظم در برگزاري مذاكرات و تحقق برجام ماحصل آن نيز براي مردم عزيز فراهم شود، ضمن اينكه تلاش هاي انجام گرفته و اقتدار نظام در مذاكرات با قواي بين المللي قابل كتمان نيست و اين رخداد يك موفقيت براي دولت تدبير و اميد بوده و انصافا قابل تقدير و تحسين است.
این مسئول با اشاره به توانمندي هاي استان مازندران و بهره متعدد استان از نعمات مادي و معنوي مختلف، وضعيت امروز استان را تا حدود زيادی نابسامان ارزيابي كردند و افزودند: براي ما بيّن نيست كه چرا دولت عزتمند تدبير و اميد چرا تا اين ميزان از مسير اهداف خود در طي سنوات گذشته در استان به دور مانده است؟ متاسفانه در سه سال اخير آنچه بيشتر به چشم آمده مديريت غيركارامد،به‌دور از جامعيت استاني، متاسفانه غير كارامد و توامان با اخبار حاشيه اي در استان بوده است كه حقيقتا به‌دور از شانيت شخيص آقاي روحاني بوده است.

حجت‎الاسلام صالحی ادامه داد: به زعم بنده مشخص نيست كه چرا دولت تا اين حد در اخذ تصميم تعلل به خرج مي دهد و مازندران با اين همه سرمايه انساني و جايگاه بيش از 10 هزار شهيد را اينچنين مورد توجه خود قرار مي دهد؛ براي تمام مطلعين و كارشناسان مشخص نيست چرا متولي ارشد استان در تحقق حداقل ها و بيان آن ناتوان است؟ چرا انتصابات تا اين حد غير مرتبط انجام مي گيرد؟ چرا اين همه حاشيه گريبان دولت در استان را گرفته است؟ و بسياري از دغدغه ها كه انصافا و عميقا دون شان آن آقاي روحاني است و هر دلسوزي به آن ناراحت است.

رئيس حوزه علميه مرحوم آيت الله صالحي ساري گفت: مشاهده مي كنيم به عنوان يك از هزاران در موضوع اقتصاد، معاون اقتصادي استاندار يك ساعت سابقه اقتصادي و تحصیلات مرتبط ندارد و دردمندانه حرف ها پيرامون انتصاب ايشان وجود دارد يا مشاهده مي كنيم تقريبا تمامي بازديد هاي استاندار غیر واحدهاي توليدي و صنعتي بدون حضور ايشان انجام مي گيرد كه انصافا خنده دار به نظر مي رسد و يا بسياري امور ديگر كه فقط خدا را گواه مي گيرم كه تنها براي رضاي او اين مباحث را مطرح مي كنم و از قلب و روح خودم قسم ياد مي كنم كه به حرمت لباس آقاي روحاني آن را بيان مي كنم و تقريبا تمام آن را بيان نمي كنم و يك نكته از بسيار است.

وي با اشاره به مشكلات نساجي مازندران و مشكلات كارگري آن علي رغم وعده هاي بسيار مديريت استان گفت:  اگر آقايان نمي توانتد و يا اتفاقي رخ نداده چرا به مردم و خانواده هاي آن ها قول مي دهند و تبعات براي جامعه ايجاد مي كنند؟ خانواده کارگران نساجی ایام نوروز و سال جدید را در حالی به سر بردند که در سفره آنان خالی از وعده های دولت‌مردان بود .

رئيس حوزه علميه مرحوم آيت الله صالحي ساري اظهار داشت: خانواده زحمت کش کارگری همچنان از بی تدبیری مسئولان دولت تدبیر و امید استان در مشکلات عدیده ای به سر می برند، انتظار مردم و خانواده رنج ديده كارگران نساجي انتظار بحقي است كه بايستي به درستي انجام گيرد و مشمول مرور زمان نگردد.

حجت الاسلام صالحی با انتقاد از عدم سرمایه گذاری کلان اقتصادی برای توسعه چندین ساله، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در مازندران در سه سال متوالی مسئولان دولت تدبیر و امید بر اساس یک افق و چشم انداز چندین ساله نبوده و نیست بلکه در حد یک عملکرد است، لذا باید به مباحث فرهنگي و دغدغه هاي پيرامون آن توجه شود

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها