دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
این روزهاشاهد تبلیغات زیادی در مورد نمک های مختلف و مضر بودن برخی از آنها در مقابل مفید بودن نمک های دیگری مانند نمک دریا هستیم.

به گزارش آوای خزر، در این میان افراد اندکی به طور دقیق تفاوت این نمک ها را می دانند. در این گزارش به بررسی این موضوع می پردازیم. نمک یکی از مواد مورد استفاده در آشپزی است که شاید بدون ان امکان درست کردن غذا وجود نداشته باشد.

این ماده معدنی از دیرباز توسط انسان مورد استفاده قرار داشته و به صورت های مختلفی استخراج می شده است. از سوی دیگر مطالعات پزشکی و پژوهش های مرتبط با علوم تغذیه نشان می دهد مصرف زیاد این ماده معدنی می تواند خطراتی جدی برای سلامتی در پی داشته باشد و پزشکان پیشنهاد می کنند از حداقل میزان ممکن نمک در رژیم غذایی خود استفاده کنیم.

در این میان طی سال های اخیر تبلیغات متعددی در مورد مصرف نکردن نمک های عادی و جایگزینی آن با محصولاتی مانند نمک دریایی صورت گرفته و این موضوع در حالی است که بیشتر ما تفاوت بین این دو نوع نمک را ندانسته و تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیریم.

در پاسخ به این موضوع باید اعلام کرد که نمک سفره و نمک دریا با یکدیگر در ذات و ماهیت خود هیچ تفاوتی نداشته و ترکیب شیمیایی یکسانی دارند. در این میان آن چه موجب تفاوت این دو محصول می شود، روشهای مختلف استحصال آن ها است که طعم و بافت کمی متفاوت به آنها می دهد.
در حقیقت باید دانست که نمک دریا با تبخیر آب از آب دریا یا دریاچه های آب شور تولید می شود و این نمک حاوی مقادیر کمی مواد معدنی مانند منیزیم ، کلسیم و پتاسیم است که می تواند طعم نهایی این محصول را تحت تأثیر قرار دهد. نمک دریا معمولا دارای بلورهای بزرگ تری بود و ویژگی فوق، به آن بافتی نسبتاً درشت می دهند.

از طرف دیگر ، نمک سفره به طور معمول از ذخایر نمک معدنی استخراج می شود. این ماده در مرحله استحصال، شسته و تصفیه شده و از هر گونه آلودگی پاک می شود. سپس مواد افزودنی مانند ید و پتاسیم یا هر ماده دیگری به محصول نهایی اضافه می شود. در خاتمه باید به این نکته توجه کرد که نمک محلول در آب دریا نیز ماحصل حل شدن نمک های معدنی موجود در لایه های زمین است که در آب حل شده و به آب دریا طعم شور می دهد. به این ترتیب تفاوت عمده ای بین نمک دریا و نمک عادی وجود ندارد و تنها روش استحصال آن ها متفاوت است./سیناپرس

انتهای پیام/1005

برچسب ها: نمک ، نمک دریا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار