دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
ریزش مو دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که یکی از آن کمبود برخی از ویتامین‌های بدن است. در این مقاله قصد داریم درباره ویتامین‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.


کمبود چه ویتامین‌هایی باعث ریزش مو می‌شود؟
 

ممکن است هر بار که به حمام می‌روید یا موهایتان را شانه می‌زنید متوجه ریزش مو بیش از حد شده باشید. منظور از بیش از حد مقداری بالاتر از  ۵۰ تا ۱۰۰ تار در روز است. در واقع مشکل زمانی است که مقدار موهای رویش یافته کم‌تر از مقدار موهای ریخته شده باشد. به عنوان کسی که دچار ریزش مو شده باشد، ممکن است احساس اضطراب و نگرانی کنید و اعتماد به نفس‌تان کم شود. ریزش مو دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که یکی از آن کمبود برخی از ویتامین‌های بدن است. در این مقاله قصد داریم درباره ویتامین‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چه ویتامین‌هایی از ریزش مو جلوگیری می‌کنند؟

کمبود چه ویتامین‌هایی باعث ریزش مو می‌شود؟

ویتامین A

تمامی سلول‌های بدن انسان برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. از جمله مو که سریع‌ترین رشد را بین عضوهای دیگر دارد. اما ویتامین A چه نقشی برای رشد مو ایفا می‌کند؟ ویتامین A به غده‌های پوست پوست سر کمک می‌کند تا ماده چربی به نام سبوم تولید کند. کمبود این ماده باعث ریزش مو و خشکی پوست سر می‌شود. 

بر اساس مطالعات انجام شده، با وجود این که این ویتامین برای بدن بسیار مفید است. اما مصرف بیش از اندازه آن حتی ممکن است موجب ریزش مو هم شود.

منابع ویتامین A: سیب زمینی شیرین، اسفناج، کدو حلوایی، هویج، کلم

 

ویتامین B

مصرف ویتامین B یا بیوتین برای افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند و در عین حال ریزش مو دارند، بسیار موثر است. علاوه بر بیوتین مصرف ویتامین‌های دیگر گروه B با ساخت گلبول‌های قرمز، اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول‌های مو و پوست سر می‌رسانند.

منابع ویتامین B: علات، بادام، گوشت، ماهی، میگو

ویتامین C

ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است که آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را دفع کرده و پروتئینی به نام کلاژن را تولید کند. کلاژن بخش مهمی از ساختار مو است. علاوه بر این ویتامین c به جذب آهن در بدن کمک می‌کند و از این طرف هم از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

منابع ویتامین C: توت فرنگی، مرکبات

ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در تولید فولیکول‌های جدید دارد. فولیکول‌ها منافذ ریز روی پوست سر هستند که مو از آن‌ها رشد می‌کند. برای دریافت ویتامین D بدن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید یا از منابع غذایی ویتامین دی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

ویتامین E

ویتامین E هم مثل ویتامین C آنتی اکسیدانی است که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند. علاوه بر این دریافت اکسیژن را افزایش می دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر می شود. ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. از آنجایی که سلامتی موها با سلامتی سیستم ایمنی مرتبط است، می‌توان گفت ویتامین E با تقویت ایمنی بدن، رشد موها را افزایش می‌دهد.

آهن

آهن به گلبول‌های قرمز کمک می‌کند تا اکسیژن را به سلول‌های بدن برساند. این ماده معدنی روی رشد مو نقش موثری دارد. کمبود آهن، شایع‌ترین علت ریزش مو است و در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.

منابع آهن: تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس

روی

روی به غدد چربی اطراف فولیکول‌ها کمک می‌کند تا بهتر ایفای نقش کنند. مطالعات نشان می‌دهد مصرف مکمل روی، ریزش موی ناشی از کمبود روی را بهبود می‌دهد.

البته شواهد نشان می‌دهد مصرف دوزهای بالای مکمل روی می‌تواند باعث ریزش مو شود.

پروتئین

ساختار مو از پروتئین تشکیل شده است. بنابراین مصرف پروتئین برای رشد و جلوگیری از ریزش مو ضروری است.

انتهای پیام/


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار