دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
امام جمعه گلوگاه:
امام جمعه گلوگاه گفت: مطمئن باشید که چند سال دیگر، بلکه زودتر، رژیم آل سعود توسط همین مردم عربستان سرنگون می‎شود.
 به گزارش آوای خزر از شهرستان گلوگاه، سید ابراهیم میراحمدی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه گلوگاه با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی و تأسیس سپاه ایران، گفت: ارتش در کنار سپاه با اقتدار ایستاده و از این مرز و بوم با تمام توان دفاع می‎کند.
وی با بیان اینکه فلسفه کنفرانس سران کشورهای اسلامی این بود که مسلمانان دست به دست هم داده و بر علیه اسرائیل به میدان بیایند و او را از روی زمین محو کنند، افزود: اما در کمال ناباوری می‎بینیم که با تلاش برخی کشورهای مرتجع در این کنفرانس، علیه دو نیرویی که در برابر اسرائیل ایستادند، یعنی حزب‎الله لبنان و ایران قطع‎نامه صادر شده و این‎دو کشور اسلامی را تروریست معرفی کرده‎اند.
امام جمعه گلوگاه گفت: باید به این قطع‎نامه تأسف بخوریم که سران، اندیشمندان و متفکران اسلامی که باید با هم باشند، اما نتیجه را به سود اسرائیل رقم می‎زنند.
میراحمدی با بیان اینکه آمریکا دشمن درجه یک اسلام و ایران است، بیان کرد: برخی کشورهای عرب نظیر قطر آن‌قدر کوتاه‎فکر و بیچاره هستند که اسرائیل از آنها فیلم و عکس تهیه می‎کند و آنها را تهدید می‎کند که اگر حرفی بزنند، این مطالب را منتشر می‎کند، لذا آنها را به این طریق تسلیم خود می‎کنند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از علت‌ها و ریشه‌های مهم این قطع‌نامه به عربستان مربوط می‎شود، اظهار کرد: نبود اقتدار داخلی عربستان ریشه اصلی تروریست خواندن ایران و حزب‎الله است، زیرا عربستان از درون هیچ اقتداری ندارد و براساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آمریکا عمل می‌کند.
خطیب جمعه گلوگاه ادامه داد: اگر کشورهایی نظیر عربستان که در واقع مأمور آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه هستند، کوچک‌ترین مخالفتی با آمریکا داشته باشند، از سوی آنها تهدید می‌شوند.
میراحمدی بیان کرد: مطمئن باشید که چند سال دیگر، بلکه زودتر، رژیم آل سعود توسط همین مردم عربستان سرنگون می‎شود.
وی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل تمام تلاش خود را برای تفرقه بین شیعه و سنی به‌کار گرفته‎اند و از اختلافات منطقه شادمان می‎شوند.
امام جمعه گلوگاه در پایان گفت: به برکت خون شهدا، مکتب تشیع، مجاهدت و شهادت و رهبری دینی، اسلام راه خود را تا پیروزی نهایی در پیش می‎گیرد و فراموش نکنیم که اگر حزب‌الله شکل نمی‎گرفت، اکنون لبنان لقمه‌ای در دست اسرائیل بود.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: