دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
امام جمعه گلوگاه:
امام جمعه گلوگاه گفت: این مفسدین جنایتکار(دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا) در حال رواج دادن مسئله همجنس‌گرایی و نابود کردن ارزشهای انسانی هستند و می‌خواهند انسان با حیوان برابری کنند.
به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان گلوگاه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گلوگاه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از محرمات و تسلیت سالار شهدیان امام حسین(ع) و یاران آن حضرت اظهار داشت: هر چه که انقلاب اسلامی دارد به برکت عاشورا و روحیه ایثار و شهادت و حق‎طلبی است که ایران اسلامی را ام‌القرای جهان معرفی کرده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان، بیان داشت: دشمن، سطحی مبارزه نمی‌کند بلکه زیرپوستی و نرم وارد عمل شده و ما را از بحث دانش غافل می‌کند.

خطیب نماز جمعه گلوگاه با اشاره به اینکه در انتخابات آمریکا، توطئه کثیف این کشور برای ما آشکار شده است، خاطرنشان کرد: دو نامزد انتخاباتی و دو هرزه و مفسد آمدند و می‌خواهند حکومت کنند و تحت هیچ شرایطی در بند اخلاق و خانواده نیستند.

وی با بیان اینکه آمریکا ۱۷۰ پایگاه نظامی در دنیا دارد و سرنوشت مردمانش در دست دو فاسد و جنایتکار است، خاطرنشان کرد: این مفسدین جنایتکار در حال رواج دادن مسئله همجنس‌گرایی و نابود کردن ارزشهای انسانی هستند و می‌خواهند انسان با حیوان برابری کنند.

امام جمعه گلوگاه بیان کرد: سیستم آمریکا فاسد است و چون صهیونیست معیار ساختمان دولتمردان آمریکا است و هر کسی از استکبار جهانی در آنجا صحبتی کند بلافاصله آژیر خطر در ساختمان به صدا در می‌آید و آنها دنبال قتل و عام و نابودی ملت ایران هستند.

میراحمدی گفت: آمریکا هر جنایتی که انجام دهد به‌طور هوشمندانه هیچ ردپایی از خود به جای نمی‌گذارد، اما ملت ایران بیدار است و مشت به دهان یاوه‌گویان کثیف می‌زنند.

وی با بیان اینکه مبارزه علیه داعش شروع شده و در راستای خود یک فرصت و یا تهدید است، افزود: البته این موضوع، نوید ریشه‌کنی داعش در عراق را می‌دهد و موصل اگر تخریب شود، داعش جایی برای زندگی ندارد.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه ۶۰ هزار عراقی برای فتح موصل مسلح شدند، افزود: این انسجام نشان از آن دارد که قطعاً به نیروهای عراقی علیه داعش پیروزی می‌رسیم.

میراحمدی اظهار داشت: همه بدانند هر جنگی که اتفاق بیفتد، جبهه مقاومت پیروز خواهد بود و ما تابع ولایت هستیم و اگر رهبر فرمان دهد به میدان جنگ خواهیم رفت.

 وی در پایان گفت: مصلی نمازجمعه این شهرستان نیازمند حمایت و مساعدت‌های شما مردم شریف است و مردم می‌توانند بدهی زکات و یا ثلث اموات خود را صرف مصلی کنند و اشکالی بر آن وارد نیست.‌

انتهای پیام/ 1002

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: