دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اسامی غیررسمی کاندیداهای تایید شده
فارس ادعا کرد: صلاحیت آقایان: ۱. سید ابراهیم رئیسی، ۲. محسن رضایی، ۳. محسن مهرعلیزاده، ۴. سعید جلیلی، ۵. علیرضا زاکانی، ۶. عبدالناصر همتی، ۷. قاضی‌زاده هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری تایید و صلاحیت علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد و اسحاق جهانگیری رد شده است.اسامی رسمی احتمالا امروز اعلام می شود.

توافق ایران و آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد
کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، گفت: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده های دوربین ها حداکثر تا یک ماه دیگر، روز دوشنبه از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس تا ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه) خبر داد. 

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت روز ۳ خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد: با فوت ۲۵۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۸۴۸ نفر رسید. همچنین ۱۱ هزار و پنج بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

پاک شدن پرانتزها در بحث رفع تحریم
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین گفت: اجازه نخواهیم داد کسی مذاکرات را فرسایشی کند. این‌که آیا گفت‌وگوها قفل شده؟ خیر و آیا پیشرفت قابل توجهی داشته است، بله. پرانتزها و براکت‌ها در بحث رفع تحریم تا حد بسیار زیادی پاک شده و چند موضوع باقی مانده که درباره آن گفت‌وگوها را ادامه خواهیم داد.

رای گیری از ۷ صبح تا ۲ بامداد 
متن دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ منتشر شد. بر این اساس رأی گیری از ساعت ۷ صبح آغاز می شود و تا ساعت ۲ بامداد قابل تمدید است. همچنین برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، کارناوال های تبلیغاتی و تجمع در مکان های سربسته از قبیل مساجد و سالن های ورزشی ممنوع است. ایجاد محدودیت در فضای مجازی و پلتفرم های فعال مجاز نیست و ارائه بسته های اینترنتی رایگان یا تخفیف دار به ستادهای انتخاباتی هم پیش بینی شده.

مملکت داری با تهاتر پوست بره و بز محال است
علی لاریجانی در واکنش به اظهارات سعید جلیلی در توئیتی نوشت: اگر شما توانستید یک ماه زندگی شخصی خود را با تهاتر اداره کنید، نسخه آن را برای کشور هم بپیچید.برخی مواضع خطرناک را چنان با اعتماد به نفس بیان می‌کنید که هر انسان عاقلی متعجب می‌شود. مملکت‌داری با تهاتر پوست بره و بز محال است آقا...محال!

نشانه‌هایی از بازگشت آمریکا به برجام
عراقچی در خصوص روند مذاکرات احیای برجام به اسپوتنیک گفت: نشانه‌هایی از بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد ولی مذاکرات هنوز به پایان نرسیده است. وی در خصوص تمدید تفاهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اظهار داشت: «تصمیم [دولت] ایران برای ادامه ضبط داده‌ها حداکثر به مدت یک ماه دیگر به آژانس مخالف با مصوبه مجلس نیست.

مشاور برکنارشده نمکی: خود را مشغول فضاسازی رسانه‌ای و منحرف کردن اذهان کرده اید
محمداسماعیل اکبری که ظهر دیروز وزیر بهداشت او را از سمت مشاور عالی خود برکنار کرد، طی نامه‌ای مفصل به این موضوع واکنش نشان داد. در این نامه آمده است: جنابعالی با شناخت ۴۰ ساله‌ای که از بنده دارید احتمالا بیش از هر کس مستحضرید که عنوان مشاور عالی، هیچ تاثیری برایم نداشته است؛ نمی‌دانم و متعجبم چرا در روزهای پایانی دولت دوازدهم، آن برادر محترم به جای تمرکز بر امورات و وظایف بر جای مانده در حوزه‌های مختلف، خود را مشغول فضاسازی رسانه‌ای و منحرف کردن اذهان کرده است.

کشف تازه درباره منشأ کرونا؟
روزنامه «وال استریت ژورنال روز گذشته (یکشنبه) مدعی شده بود داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که سه نفر از کارکنان آزمایشگاه شهر ووهان چین درست پیش از شیوع ویروس کرونا، به‌شدت بیمار شده بودند و آن را تأییدی بر ادعای انتشار کووید-۱۹ از این آزمایشگاه دانست. وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه، شایعه این رسانه‌های آمریکایی درباره انتشار ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر «ووهان» را رد کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار