دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری مازندران اعلام کرد
مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری مازندران با اشاره به اینکه وجود نخاله‌های ساختمانی چهره زشتی را به حاشیه شهرها داده است، گفت: به دنبال این هستیم که سایت تفکیک نخاله‌های ساختمانی را در استان راه‌اندازی کنیم و اکنون در حال بررسی هستیم.
راه‌اندازی سایت تفکیک نخاله‌های ساختمانی در مازندران در دست بررسی است

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سید محمد محمدی‌تاکامی صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد خدمات سفر مازندران بیان کرد: نشست کمیته شهرداریها از دی ماه 97 آغاز شد و سه نشست نیز با شهرداریها برگزار شد.

وی با اعلام اینکه در سالجاری 2 برنامه را برای ستاد خدمات سفر داشتیم؛ تصریح کرد: یکی در بحث خدمات و نظافت شهری بود با نام مازندران پاک است که با درختکاری آغاز شد و در کنار نظافت نمازخانه‌ها، سرویس بهداشتی و پارک‌های استان -همانند سالهای گذشته- انجام شد.

وی افزود: امسال نیز نشاط اجتماعی به این اقدام اضافه شده است تا از یک فضای اجتماعی مثبت برخوردار باشند و دیگری نیز بحث مدیریت بحران باتوجه به سیل اخیر است که به ویژه در شرق استان و آماده‌باش به غرب استان صورت گرفت.

مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری مازندران گفت: آسیب‌های سیل به بخش شرقی قابل توجه بود، شهرداری‌هایی که در کانون حادثه بودند و شهرداری‌های اطراف آن مشارکت خوبی داشتند و تجهیزاتی از قبیل لودر، بیل مکانیکی و لجن‌کش را در اختیار شهرداری‌های شهرهای آسیب‌دیده قرار دادند و در شست‌وشوی شهر از گل و لای نیز کمک کردند.

راه‌اندازی سایت تفکیک نخاله‌های ساختمانی در مازندران در دست بررسی است

محمدی‌تاکامی ادامه داد: اسکان آسیب‌دیدگان و مسافران در راه‌مانده از سیل در سالن ورزشی صورت گرفت، شهرداری‌ها با دستوراتی که استاندار مازندران اعلام کردند تاکنون همکاری خوبی داشتند و در اوج حادثه در میدان بودند.

وی با اشاره به توجه به گردشگری در شرق مازندران بیان کرد: 5 پارک جنگلی به 5 شهرداری شرق مازندران واگذار شد، توسکاچشمه در گلوگاه، قرمرض در نکا، عباس‌آباد در بهشهر، مهربان‌رود در رستمکلا و سرخو در خلیل‌شهر که تاکنون اقداماتی صورت گرفته است.

عضو شورای اداری استان مازندران با اشاره به برگزاری 14 جشنواره نوروزی توسط شهرداری‌های استان گفت: این جشنواره‌ها در طول سال نیز ادامه خواهد یافت.

راه‌اندازی سایت تفکیک نخاله‌های ساختمانی در مازندران در دست بررسی است

وی در پایان با اشاره به اینکه در مازندران حجم تولید زباله با توجه به گردشگرپذیر بودن آن بالاست، بیان کرد: یکی از مشکلات در کنار این موضوع، بحث تفکیک نخاله‌های ساختمانی است که در حاشیه جاده‌ها قرار دارند، به دنبال این هستیم که سایت‌هایی را طراحی کنیم که - تاکنون در شهرکرد و تهران انجام شده است - و در قدم نخست در 2 تا 3 نقطه بازیافت داشته باشیم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار