دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران:
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سیل اخیر در استان، 86 میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد کرد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد خدمات سفر مازندران با اشاره به همزمانی نوروز و سیل اخیر در استان ضمن تسلیت به درگذشتگان حادثه سیل اظهار کرد: ساختمان‌ها، بناهای تاریخی و برخی از نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات استان نیز از خسارات سیل در امان نبودند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران افزود: برآورد خسارت به این اماکن 8 میلیارد و 600 میلیون تومان است که به استانداری اعلام شده و در اختیار مسئولان کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: در روز پنجم فروردین ماه نیز دو نمایشگاه ملی در نور و نوشهر برگزار شد.

فرزانه تصریح کرد: در شهرستان نور حدود 90 غرفه صنایع دستی و سوغات با همکاری فرماندار، اصناف، شهردار و شورای اسلامی دایر شد، در نوشهر نیز 2 هزار متر زمین توسط شهرداری و شورای شهر به نمایشگاه اختصاص یافت که 147 غرفه شامل 116 غرفه صنایع دستی، 31 غرفه سوغات، 2 غرفه گل و یک غرفه کتاب داشتیم و 21 رشته صنایع دستی در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: از 27 اسفندماه 97 تا پایان روز پنجم فررودین امسال، 6 میلیون و 543 هزار و 780 نفرشب اقامت به ثبت رسیده است و 4 میلیون و 656 هزار و 882 نفر از اماکن گردشگری و فرهنگی استان مازندران بازدید کردند.

به گزارش آوای خزر پل تاریخی شاپور شیرگاه، ساختمان شهربانی بابلسر، حمام تاریخی گلوگاه، عمارت افغان‌نژاد بهشهر، زیرساخت‌های توسکاچشمه و دریای آرام گلوگاه و منطقه گردشگری جوارم سوادکوه ازجمله نقاط گردشگری و میراثی در استان بودند که در سیل اخیر دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار