دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور  می کنیم:

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۹ خرداد، ۱۹۸ تن در کشور به دلیل کرونا جان باختند و ۸هزار و ۸۷۶ مبتلای جدید نیز شناسایی شدند. ۸ هزار و ۸۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۵۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴ نفر رسید.

تاریخ سازی دختر وزنه بردار ایران
در رقابت دسته ۸۷ کیلوگرم وزنه برداری زنان قهرمانی جوانان دختر وزنه بردار ایران توانست در این مسابقات صاحب سه مدال برنز شود. یکتا جمالی رکورد ۹۲ یک ضرب، ۱۱۶دوضرب و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم را به ثبت رساند و مقام سوم جوانان جهان را کسب کرد و در یک ضرب و دوضرب صاحب مدال برنز شد.

هشدار به نامزدها: از خطوط قرمز نظام عبور کنید، برخورد می کنیم
دادستان تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به مصالح و منافع شخصی، حزبی، جناحی و گروهی ترجیح ندهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه با آنها برخورد می‌شود.

درخواست مجوز مصرف اضطراری برای واکسن برکت
دکتر مینو محرز گفت: واکسن "کوو ایران برکت" بیش از انتظار ما ایمنی‌زایی داشته است؛ واکسیناسیون تنها و بهترین راه برای شکست زنجیره انتفال کروناست؛ من فکر‌ می‌کنم باید این واکسن هرچه زودتر در اختیار مردم قرار بگیرد و مجوز مصرف اضطراری را اخذ کند.

خروج مسئولان پس از اتمام مسئولیت تا سه سال ممنوع می شود؟
عضو کمیسیون قضایی مجلس از تصویب کلیات طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور پس از اتمام مسئولیت‌شان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد. حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: در این طرح آمده است که مسئولان و مقامات کشور تا سه سال پس از اتمام مسئولیت‌شان و پیش از طی کردن مراحل قانونی نمی‌توانند از کشور خارج شوند و هرگونه خروج از کشور توسط آنها باید با اجازه دستگاه‌های مسئول باشد.

همتی برکنار شد
هیات وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، با خاتمه مسئولیت وی در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد. کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی از این پس و مطابق قانون، تمامی وظایف و اختیارات رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده خواهد داشت. 

نتانیاهو به ته خط رسید
رقبای سیاسی بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی در اسرائیل و پایان دادن به نخست وزیری او بعد از ۱۲ سال پیاپی توافق کرده‌اند. نفتالی بنت، رهبر حزب راست افراطی یمینا رسما اعلام کرد که به دولت ائتلافی یائیر لاپید می‌پیوندد که پیشتر از سوی رئیس جمهور مسئول تشکیل دولت شده بود.

ادعای حرکت دو کشتی نظامی ایرانی به سمت قاره آمریکا
نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آمریکایی مدعی شد که نهادهای امنیتی آمریکا حرکت دو کشتی نظامی ایرانی در نیمکره غربی را که گمان می‌کنند مقصد نهایی آنها ونزوئلا باشد، تحت نظر گرفته‌اند. به گفته این منابع، مقامات آمریکایی از مقصد این کشتی‌های ایرانی مطمئن نیستند اما گمان می‌کنند که در نهایت ممکن است به سمت ونزوئلا بروند. این منابع همچنین گفته‌اند که قصد ایران از فرستادن کشتی به این مسیر نیمکره غربی و محموله آن‌ها هنوز معلوم نیست.

رضایی: به خانم‌هایی با دو فرزند و بیشتر حقوق خواهیم داد
محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اقتصاد ملی باید با اقتصاد زندگی مردم پیوند بخورد. هم باید پیشرفت ملی وجود داشته باشد و هم مردم در فقر زندگی نکنند. اقتصاد را باید از زندگی مردم درست کرد. شهرها باید اقتصادی شوند. ایالت‌های اقتصادی و شهرهای اقتصادی درست خواهیم کرد و اقتصاد را از خانه‌ها شروع می‌کنیم و خانه‌داری را شغل حساب می‌کنیم. خانم‌هایی که دو فرزند و بیشتر داشته باشند، آن‌ها را تربیت کنند و به سلامت خانواده توجه داشته باشند، بعد از آموزش حقوق خواهیم داد.

طرح قاضی زاده هاشمی: ایجاد ۴۸۵ پایتخت در ایران
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مدل ما برای اداره کشور شهر -کشور است گفت: در این طرح هر منطقه اختیار هیئت وزیران را دارد و هر شهر پایتخت است که بر این اساس ۴۸۵ پایتخت خواهیم داشت و هر شهری پایتخت یک موضوع می‌شود و آن را دنبال می‌کند.

لایحه معروف به «رومینا » به مجلس رسید
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در توئیتر نوشت: رییس جمهور روحانی لایحه اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی شامل تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند که معروف به لایحه «رومینا» است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس فرستاد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار