دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ادعای گروسی درباره ایران
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که در حل مسائل پادمانی با جمهوری اسلامی پیشرفتی حاصل نشده است. رافائل گروسی ادعا کرد:‌ فقدان پیشرفت در روشن‌کردن پرسش‌های آژانس درباره صحت و تکمیل بودن اظهارنامه‌های پادمانی ایران به طور جدی توانمندی آژانس برای ارائه اطمینان از صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او در عین حال در نشست خبری با رسانه‌ها در وین با پیشرفته و جدی خواندن برنامه اتمی ایران، از نامه اخیر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و جدیت جمهوری اسلامی برای حل مسائل پادمانی استقبال کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۷ خرداد ۴هزار و ۹۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند که ۹۴۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به دو میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۷۰ نفر رسید. همچنین ۱۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۸۱ هزار و ۱۸۳ نفر رسید. تا کنون ۲۰ میلیون و ۸۱۲ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام و ۴ میلیون و ۸۸۸ هزار دُز واکسن تزریق شده است. در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون وزارت خارجه: غرامتی که برای جانباختگان هواپیمای اوکراینی تعیین کرده ایم بالاتر از تعهد ماست
«محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه درباره غرامت خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی گفت: غرامتی که تعیین کردیم خیلی بالاتر از آن چیزی است که در حقوق بین‌الملل متعهد هستیم، پرداخت کنیم. دولت تصویب کرد که به ازای هر جانباخته ۱۵۰ هزار دلار به خانواده، بازماندگان و کسانی که ورثه قانونی آن فرد چه داخلی و چه خارجی باشند، پرداخت خواهد کرد و تا حالا تعدادی از این افراد غرامت را دریافت کرده‌اند.

دختر سردار سلیمانی: در ستاد رئیسی نیستم
در پی انتشار  مطلبی مبنی بر مسئولیت دختر شهید سردار سلیمانی در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی، زینب سلیمانی اعلام کرد: مسئولیت من در ستاد آقای رئیسی کذب محض است و همانطور که قبلاً گفته‌ام خانواده سردار سلیمانی در انتخابات از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد. وی افزود: از طرفداران کاندیداهای محترم تقاضا داریم از نام سردار شهید و خانواده ایشان سوءاستفاده نکرده و تقوا را رعایت نمایند.

واکنش همتی به اعطای فرصت جدید به رییسی در تلویزیون
عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی با هشتگ های «آزمون عدالت» و «پنج دربرابر یک» نوشت: در جریان مناظره، نامزدهای پوششی به همراه نامزد اصلی، ۲۹ بار با بردن اسم بنده به من تهمت زدند. با توجه به اینکه به رقیب اصلی بنده ۵ دقیقه فرصت اضافی داده شد، بنابر محاسبات انجام شده باید ۲۰ دقیقه فرصت اضافی برای پاسخگویی به بنده هم اختصاص یابد.

کاهش ۱۶ درصدی قیمت خانه در برخی مناطق تهران
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از افت ۳ درصدی قیمت مسکن در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: این رقم در اردبیهشت امسال حدود ۲ درصد بود با این تفاوت که در پی آنالیز قیمت‌ها در مناطق مختلف پایتخت شاهد هستیم که در برخی مناطق تهران در ماه گذشته تا ۱۶ درصد کاهش قیمت داشتیم. محمودزاده ادامه داد: وضعیت آنالیز قیمت‌ها در فروردین امسال نیز حاکی از رشد قیمت در ۵ منطقه تهران و کاهش قیمت در ۱۷ منطقه پایتخت است که این وضعیت در اردیبهشت‌ماه دوباره تکرار شد.

صدور قرار مجرمیت برای نماینده ای که «به سرباز راهور سیلی زد»
رئیس پلیس تهران بزرگ درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور گفت: قرار مجرمیت برای این نماینده صادر شده، آقای عنابستانی طبق کیفرخواست در سه مورد مجرم شناخته شده و ما نیز از مسیر قانون به جد موضوع را دنبال می‌کنیم.

محتشمی پور درگذشت
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محتشمی پور، وزیر کشور کابینه دوم میر حسین موسوی و نماینده دوره‌های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی درگذشت. او در دهه شصت سفیر ایران در سوریه بود. یکی از موسسان حزب الله به شمار می رود و یک بار در سوریه هدف ترور قرار گرفت که دست خود را از دست داد. او پس از انتخابات 88 که در آن رییس کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی بود از ایران به نجف مهاجرت کرد.

اظهارات یک عضو مجمع تشخیص درباره احتمال رد صلاحیت نامزدها پس از مناظره
موحدی کرمانی، عضو مجمع تشخیص و خطیب نماز جمعه تهران ضمن هشدار به نامزدهایی که در روند مذاکره رویه اهانت را در پیش گرفتند، تاکید کرد: بترسید که گرفتار رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان شوید که در این صورت مبتلا به رسوایی و خواری در دنیا و عذاب الهی در آخرت خواهید شد.

همتی: اول مناظره با رئیسی، بعد جلیلی
عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی با هشتگ های «کاندیدای پوششی» و «پنج دربرابر یک» نوشت: آقای جلیلی پیشنهاد مناظره دو نفره داده‌اند. خیلی هم خوب است. همین‌جا از رقیب اصلی خودم، آقای رییسی دعوت می‌کنم در اینستاگرام بصورت زنده مناظره کنیم. بعد خدمت آقای جلیلی هستم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار