دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
شهردار نکا اعلام کرد:
افتتاح پارک جنگلی
شهردار شهر نکا ضمن تشریح ۵ پروژه رودخانه‌ای در حریم و بستر نکارود، از تکمیل پروژه‌های محوطه پارک جنگلی قرمرض خبرداد که تا یک‌ماه دیگر مردم نکا و گردشگران می‌توانند از خدمات و زیبایی‌ها آن بهره‌مند شوند.
به گزارش آوای خزر از ساری، "مهندس موسی خلیلی" در مراسم افتتاحیه بوستان شهدای گمنام شهر نکا با بیان اینکه رودخانه نکا به طول چهار کیلومتر یکی از موهبت‌های خدادی است که شهرداری برنامه‌های خوبی برای آن طراحی و بخش مهمی از آن را  اجرایی کرده است، به تشریح پنج پروژه در مسیر رودخانه پرداخت.

وی با یادآوری سیل سال ۱۳۷۸ که خسارات جبران‌ناپذیر مالی و جانی به شهر وارد آورد و رودخانه نیز متأثر از این خسارات شده است، اظهار داشت: متاسفأنه بعد از آزادسازی قسمت‌هایی از رودخانه  نسبت به اخذ مجوز برای لایروبی و آزادسازی ادامه مسیر‌های منتهی به حریم اقداماتی صورت نگرفت.

شهردار نکا ادامه داد: اگر شهروندان به یاد داشته باشند؛ "سد لاستیکی" نخستین پروژه‌ای بود که در رودخانه نکا شروع شد، اما بنا به دلایلی از ادامه ساخت و ساز بازماند، در دوره‌ای که به عنوان شهردار خدمت می‌کنم مجوز بهره‌برداری سد لاستیکی را از اداره‌کل آب منطقه‌ای اخذ کردیم و این پروژه همچون پارک ملل ساری با همراهی مهندسین مشاور، به طول ۱.۵ کیلومتر و عرض متوسط ۱۲۰ متر طراحی شد.

پارک جنگلی

خلیلی بیان کرد: پروژه سد لاستیکی حدود ۲۵ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه را درگیر می‌کند و احداث فضای سبز، اراضی تجاری، زمین فوتبال و زمین‌های ورزشی در مسیر منتهی به پروژه پل تا پل برای آن در نظر گرفته شده است، تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی پروژه دوم را ساماندهی بستر رودخانه نکا عنوان کرد که اخذ مجوز آن بسیار مشکل بود و پس از حدود ۳۰ سال با هدف برداشت مصالح مازاد رودخانه‌ای، ساماندهی و زیباسازی بستر در حال انجام بوده و تاکنون ۳۰ درصد کار‌ها انجام شده است.

شهردار شهر نیکان  گفت:"احداث پل سوم " روی رودخانه که خیابان‌های شهبازی و شهرداری را با هدف کاهش ترافیک و سهولت در عبور و مرور به یکدیگر متصل می‌کند؛ دیگر پروژه رودخانه‌ای نکا است که بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد، پیمانکار آن انتخاب شده و آغاز عملیاتی اجرایی آن نیز به شهروندان اعلام خواهد شد.

مهندسی خلیلی افتتاح بوستان شهدای گمنام که در کمتر از ۱۰۰ روز و با اعتبار بیش از سه میلیارد تومان انجام شده است را آغازی بر اجرای جزیره‌های سبز اطراف رودخانه عنوان کرد، اما از اینکه به دلایل مختلف در قسمت‌هایی از حریم رودخانه همچنان آزادسازی صورت نگرفته است، یک درخواست معقول از مسوولان مربوطه داشت.

پارک جنگلی

وی اعلام کرد: بعد از سیل سال ۱۳۷۸، ۴۳ ملک در حریم رودخانه قرار داشت که باید آزادسازی می‌شد و متولی آن فرمانداری شهرستان و اداره‌کل مدیریت بحران هستند، پیشنهاد این است که با توجه به تهیه طرح آن توسط مهندسین مشاور، و با عنایت به پتانسیل خوب شهرداری در ساخت و سازها، اگر مسوولان مربوطه تولیت آن را به شهرداری بسپارند، تبدیل به یک پروژه تفریحی، فرهنگی و توریستی با محوریت ایجاد اشتغال و جذب توریسم خواهد شد.

شهردار نکا همچنین اشاره‌ای به پروژه پنجم در حریم رودخانه این شهر داشت و گفت: کل فضای سبز حاشیه رودخانه نکارود از ابتدای پل آبلو تا پل چهار راه مرکزی در صورتی‌که آزادسازی‌ها به صورت کامل صورت بگیرد، شهرداری خواهد توانست طرح اجرایی خود (فضای سبز حاشیه رودخانه) را تا پایان سال به اتمام برساند.

مهندس خلیلی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از عملیات اجرایی پروژه "پارک قرمرض" از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا امروز صورت گرفته است، قول داد که تا یک‌ماه آینده فضای زیبای تفریحی، گردشگری و توریستی در این پارک جنگلی تقدیم شهروندان خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، این پروژه با حضور نماینده، ولی فقیه در مازندران، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، خانواده‌های معظم شهدا، فرماندار و مسوولین شهرستان نکا افتتاح شد.

انتهای پیام/ ۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها