دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
جانشین سپاه کربلا:
جانشین سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه انسجام در جبهه دشمن روزبه‌روز بیشتر می‌شود از ضرورت اتحاد داخلی علیرغم اختلاف سلیقه‌ها گفت و اینکه سپاه در همه حال آماده خدمت به دولت و مردم است.
اختلاف‎سلیقه طبیعی است/ سپاه آماده خدمت به دولت

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حضور صبح امروز استاندار مازندران و تنی چند از مدیران ستادی ایشان در سپاه کربلا با لباس سپاه نشان از حمایت ذاتی و تعصب درونی نسبت به ارزشهایی است که هرازگاهی لازم است روی آنها مجتمع شویم و تمرکز کنیم، ارزشهایی که وحدت‌آفرین و روحیه‌بخش است.

در این دیدار ابتدا جانشین فرمانده سپاه کربلا با اعلام پیام فرماندهی سپاه مازندران که امروز را در ماموریت بودند، از ضرورت انسجام و اتحاد برای مبارزه با دشمن مشترک گفت، سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی می‌گوید: «ما دشمنان بزرگ داریم. دشمنانی که مثل همیشه با هم متحدند و انسجام در جبهه دشمن روز به روز بیشتر می‌شود. این خاصیت جبهه کفر است. دشمنان بالاخره اتحادشان را بیشتر می کنند تا کمر نظام و انقلاب اسلامی را بشکنند».

وی می‌افزاید: «ما باید در داشتن اتحاد به همین شکل رفتار کنیم. اگر در گذشته تا به امروز نتیجه گرفتیم و انقلاب به 40 سالگی خود رسید به خاطر همین اتحاد و انسجام بود. اگر در جنگ یا در عرصه های دیگر موفق شدیم و دشمن را ناکام گذاشتیم بخاطر همین بود».

این جهادگر با بیان اینکه دشمن امروز به شدت از دست ما عصبانی است و از روی همین عصبانیت آمده سپاه پاسداران را در لیست گروهک تروریستی قرار داده است و این ناشی از کینه آنهاست، اظهار می‌دارد: «ما همچنان باید در این مسیر با اتحاد حرکت کنیم وقتی خدا در قرآن می فرماید: "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقو" یعنی می‌خواهد که تفرقه را کنار بگذاریم».

حسین‌رضایی از اینکه استاندار مازندران با لباس سبز سپاه به دیدار با پرسنل سپاه کربلا آمده است، آن را صحنه دوست‌داشتنی توصیف کرد که در روحیه مردم بسیار تاثیرگذار است، او معتقد است:«شاید در موضوعاتی اختلاف سلیقه ای باشد اما این اختلاف سلیقه طبیعی است. این اختلاف سلیقه نباید به اختلاف مبنایی منجر شود که حرکت نظام و انقلاب را کند کند. بالاخره ما همه خواهان پیشرفت نظام و انقلاب هستیم و تا به حال همه پیشرفت ها را مدیون انقلاب هستیم. بایستی انقلاب اسلامی مسیر نورانی خودش را طی کرده و پیشرفت کند».

جانشین فرمانده سپاه کربلا البته گریزی هم به سیل اخیر در مازندران زد و با تقدیر از زحمات استاندار مازندران و همکاران ستادی ایشان در کاهش خسارات و مدیریت سیل اظهار می‌دارد که «سپاه همچنان در خدمتتان است چرا که جز اولین گروه های سازمانی بود که در دل حادثه سیل حضور پیدا کرد. همچنان هم پای کار هستیم. این ظرفتیی که مجموعه سپاه و بسیج و گروه های جهادی دارد متعلق به نظام و مملکت است. ما از کمک و خدمت به مردم دریغ نمی کنیم».

وی در پایان می‌گوید: «مردم با مشکلاتی مواجه و نیازمند کمک هستند. همچنان سپاه در بازسازی خانه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها اعلام آمادگی می کند.استاندار سهم ما را در این کمک مشخص کند تا شرایط نامناسب مردم بهبود پیدا کند و در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرند».

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار