دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ارزیابی 95 درصد روستائیان این استان در طرح غربالگری دیابت خبر داد و گفت: این مهم، در مناطق شهری نیز در حال انجام است.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، قاسم جان‎بابایی امروز در جمع نمازگزاران ساری با اشاره به هفته سلامت و شعار 2014 تا 2016 بهداشت جهانی مبنی بر زندگی سالم و دیابت، اظهار کرد: دیابت عامل پنج میلیون مرگ در دنیاست که 48 درصد آنها زیر 60 سال بودند و در ایران نیز در حال حاضر،  پنج میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه افزایش وزن، تکرر ادرار، افزایش اشتها و احساس تشنگی از نشانه‎های دیابت است، افزود: هر کیلو اضافه وزن، خطر مبتلا شدن به دیابت را 3/7 درصد افزایش می‎دهد و این موضوع به‌ویژه در بانوانی که چاقی بالایی دارند، در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی تا 93 درصد افزایش می‏یابد.

وی ادامه داد: دیابت در زنان مازندرانی سه برابر مردان این استان است که با توجه به اهمیت نقش مادران در خانواده باید به این مسئله بیشتر توجه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: فرد دیابتی نیز باید در یک برنامه غذایی سالم نان و برنج را قرار بدهد، اما مصرف آن باید کنترل شده و به میزان معین باشد.

وی از ارزیابی 95 درصد روستائیان مازندران در طرح غربالگری دیابت خبر داد و گفت: این مهم، در سطح شهرها نیز آغاز شده  و پزشکان مناطق شهری موظف شدند تا از میزان قند خون بیماران خود مطلع شده و توصیه‎های لازم را به آنها اعلام کنند.

جان‎بابایی در پایان گفت: ساخت مرکز جامع سلامت، دیالیز شهروند و ساخت 150 خانه بهداشت، همچنین در حال تکمیل بودن بیمارستان امام خمینی (ره) آمل و 40 خانه بهداشت و در کنار آنها نیز توسعه کمی و کیفی بخش‌های آی‎سی‎یو در بیمارستان‎های مختلف مازندران تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های مهم سلامت در این استان است.   

گفتنی است که به مناسبت هفته سلامت، ایستگاه سنجش سلامت در مصلای نماز جمعه ساری بر پا و بسته‌های آموزشی درباره دیابت نیز در این ایستگاه توزیع شد.
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها