دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
آوای خزر گزارش می‌دهد
چند روزی است که خبری مبنی بر کشتار بی‌رحمانه 2 قلاده پلنگ در بهشهر، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست را به تکاپو واداشته است، اما ماجرا از چه قرار است؟!
ماجرای سلاخی 2 قلاده پلنگ در بهشهر چیست؟

آوای خزر – آزاده بابانژاد: موضوع کشف لاشه دو قلاده پلنگ(مادر و توله پلنگ) در شهرستان بهشهر، یک خبر واقعی است اما زمان انتشار آن 27 مردادماه 96 بوده که همان زمان از سوی روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران منتشر شد است.

این خبر پس از مدت‌ها، چند روزی است که در فضای مجازی به نقل از سرهنگ «مفخمی‌شهرستانی» جانشین فرمانده انتظامی مازندران دست به دست می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر در این باره به خبرنگار آوای خزر می‌گوید: طی دو روز گذشته تماس‌های زیادی از سراسر کشور درباره این خبر با بنده داشتند اما به همه آنها اعلام شد که این حادثه مربوط به دو سال پیش است.

زمان رضااحمدی ادامه داد: متخلفان شکار دو قلاده پلنگ که قصد فروش پوست این حیوانات حفاظت‌شده را داشتند، در سال 96 توسط نیروی انتظامی شناسایی شدند و پرونده آنها هنوز باز است.

***

... اما اینکه چطور شد این خبر پس از دو سال از سوی سرهنگ مفخمی‌شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی استان در فضای مجازی منتشر شد، سوالی است که با چند تماس به نیروی انتظامی اصل ماجرا به دست آمد.

چند روز پیش، این پرونده که هنوز «قرار مجرمیت آن صادر نشده است» بار دیگر مورد توجه یکی از کارشناسان انتظامی و نهایتاً روی میز نیروی انتظامی قرار گرفت تا بیشتر بررسی شود، آنچه که انتشار یافت؛ حاصل همین بررسی دوباره از سوی یکی از کارشناسان نیروی انتظامی است که ظاهراً چند وقتی می‌شود کار خود را در قسمت جدید آغاز کرده است.

شاید بتوان این موضوع را یک ناهماهنگی بین محیط زیست و نیروی انتظامی در انتشار خبر دانست اما نتیجه آن، حساس‌کردن افکار عمومی نسبت به شکار غیرمجاز حیوانات بویژه حفاظت‌شده است، و تلنگری است برای متخلفان که بدانند اعمال آنها سرانجام خوشی ندارد.

***

به گزارش آوای خزر، شرح ماوقع – با عنوان «پیگیری قضایی برای دستگیری شکارچیان دو قلاده پلنگ در بهشهر» که از طریق لینک https://mazandaran.doe.ir/portal/home/?news/157264/840800/750656/ نیز می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید - به این شرح است: «لاشه دو قلاده پلنگ در منطقه جنگلی شهیدآباد که به شکل بی‌رحمانه‌ای کشتار شده بود، کشف شد که شکارچیان با کندن پوست حیوان اقدام به آتش‌ زدن لاشه‌ها نموده‌اند و جمجمه و برخی از قسمت‌های باقیمانده و همچنین آثار گلوله و خون در محل حاکی از کشتار آنها در چند روز گذشته بوده است.

این پلنگ مادر که به همراه توله‌اش برای نوشیدن آب به محل «چشمه لب سنگ» جنگل شهیدآباد بهشهر آمده بودند؛ هدف شلیک شکارچیان متخلف قرار گرفته و متخلفین با کندن پوست مادر و توله، لاشه‌ها را آتش زده و محل را ترک کردند.

گفتنی است، با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی تحقیقات در حال انجام بوده و تا دستگیری متخلفین ادامه خواهد یافت».

ماجرای سلاخی 2 قلاده پلنگ در بهشهر چیست؟

به گزارش آوای خزر، انتشار و دست به دست شدن دوباره این خبر پس از دو سال در فضای مجازی، این حسن را دارد که دستگاه قضایی را نسبت به تسریع در صدور حکم نهایی که بتواند عامل بازدارنده‌ای برای سایر سوءاستفاده‌کنندگان و شکارچیان سوداگر باشد، مصمم‌تر کند.

امیدواریم در عصری که تمدن بشری به سمت تکامل می‌رود، شاهد رفتارهای خشن و نابخردانه از انسان‌ها نباشیم، از طرفی اینکه هنوز قرار مجرمیت برای متخلفان صادر نشده است، جای تامل دارد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار