دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران خبرداد
برگزاری جشنواره سمن‌های دانش‌آموزی مازندران در تیرماه 98
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری نخستین جشنواره سمن‌های دانش‌آموزی این استان در تیرماه سالجاری خبر داد و گفت: 100 هزار دانش‌آموز، فرم فراخوان شرکت در سمن‌ها را پُر کردند و تاکنون 5 هزار نفر در سامانه سمن‌های مازندران ثبت نام شدند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، این‌روزها زمان امتحانات دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است و پیش از پایان خردادماه، همه آنها از تحصیل فارغ شده و وارد روزهای اوقات فراغت می‌شوند. به همین دلیل برنامه‌ریزی برای ساعات فراغت و هدایت آنها به سمت فعالیت‌های مناسب، دارای اهمیت است.

هر چند مدارس تعطیل می‌شود اما کار آموزش و پرورش تمامی ندارد و برای روزهای فراغت از تحصیل دانش‌آموزان نیز برنامه‌هایی دارد، این برنامه‌ها توسط کانون‌های فرهنگی تربیتی دانش‌آموزی فراخوان داده می‌شود و دانش‌آموزان برحسب علاقه و استعداد، در کلاس‌ها شرکت می‌کنند؛ از فرهنگی و هنری و قرآنی گرفته تا ورزشی و فنی مهارتی.

علاوه بر این کلاس‌ها مؤسسات، باشگاه‌ها و آموزشگاه‌های خصوصی که در طول سال فعالیت دارند؛ به طور طبیعی در تابستان با تعداد بیشتری از متقاضیان سر و کار دارند که بخش مهمی از مراجعه‌کنندگان آنها دانش‌آموز هستند و از خدمات این مجموعه‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

در مازندران 530 هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و یکی از دغدغه‌های بخش زیادی از خانواده‌ها، پر کردن اوقات فراغت از تحصیل آنهاست، خانواده‌های تلاش می‌کنند که فرزندان خود را در مسیر درستی تربیت کنند و ساعات آنها به بطالت نگذرد.

در این زمینه به سراغ محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران رفتیم تا ببینیم برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال چه برنامه‌هایی دارند.

او با تاکید بر اینکه پس از پایان سال تحصیلی نباید دانش‌آموزان را رها کرد و تعلیم و تربیت مختص زمان خاصی از سال تحصیلی نیست، اظهار می‌دارد: اکثر اندیشمندان و فرهیختگان بر این باورند در زمانی که انسان از کارها و مسائل اجباری فارغ می‌شود، استعدادهای پنهانی بروز و ظهور پیدا می‌کند، بنابراین اگر خانواده‌ها فرزندان خود را براساس علایق و سلایق به کلاس‌های خلاقانه و مهارتی بفرستند، بچه‌ها می‌توانند توانمندی‌ها و استعدادهای خود را نشان دهند.

در همین راستا، آموزش و پرورش نیز تابستان را به عنوان فصل ممیز شناخت استعدادهای دانش‌آموزان می‌شناسد و اکیپی را برای این کار در نظر گرفته است تا دانش‌آموزان را به سمت فراگیری مهارت‌هایی که دوست دارند، هدایت کند.

شعبانی با اشاره به اینکه 43 کانون فرهنگی تربیتی دانش‌آموزی در مازندران فعالیت دارند و رشته‌ها و برنامه‌های آنها با سلایق و علایق جامعه هدف سازگار است، این رشته‌ها را شامل نقاشی، طراحی، خوشنویسی، داستان و شعر، قرآن، کامپیوتر، رشته‌های ورزشی و فنی و مهارتی و ... عنوان کرد و گفت: تنها در بخش قرآنی، 34 دارالقران در استان داریم که برنامه‌های فرهنگی قرآنی متنوع و علاقمندان قابل توجهی دارند.

در بخش دیگر نیز برنامه‌های متمرکز استانی برنامه‌ریزی شده است که شامل جشنواره استانی مانند جشنواره کانون‌هاست و در آن، دستاوردهای اعضای کانون در قالب نمایشگاه و فروشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین در تیرماه امسال نخستین جشنواره دانش‌آموزی سمن‌ها در اردوگاه بادله ساری برگزار خواهد داشت، برای 186 سمن  فراخوان ارسال شده است ضمن اینکه از این تعداد، 70 سمن فعال هستند.

شعبانی در ادامه گفت: 100 هزار برگه فراخوان را در اختیار شهرستان‌ها و مناطق قرار داریم که 99 هزار و 500 برگ را دانش‌آموزان تکمیل کردند، دبیرخانه سمن‌های شهرستانی در کانون‌های دانش‌آموزی مستقر است، سامانه ثبت سمن‌ها نیز به آدرس http://www.samanmaz.ir  راه‌اندازی شده و یک شاخه دانش‌آموزی http://www.samanmaz.ir/?page_id=1187 به آن اضافه شده که در حال ساماندهی و بارگزاری اطلاعات است. مدیریت این بخش برعهده آموزش و پرورش قرار داده شده و تاکنون حدود 5 هزار دانش‌آموز ثبت سامانه شدند.

 اعزام 400 دانش‌آموز مناطق محروم به اردوی بنیاد علوی و اردوی دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های اردویی در تابستان امسال است.

اما مهمترین کار و شاخص ارزیابی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها به اعزام دانش‌آموزان در مسابقات کشوری اختصاص دارد؛ یکی از آنها در بخش قرآن، نماز و عترت است که 100 نفر از دانش‌آموزان مازندران به این مسابقات اعزام می‌شوند، بخش دیگر به مسابقات فرهنگی هنری اختصاص دارد، خوشبختانه استان مازندران هر ساله در هر دو بخش و در اکثر رشته‌ها حائز رتبه‌های برتر است.

وی در پایان بر پیوست فرهنگی برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: هر کاری باید از مسیر خودش انجام شود، از نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی و فنی و حرفه‌ای که به‌ویژه با قشر جوان و دانش‌آموز سر و کار دارند، می‌خواهیم که پیوست فرهنگی را در برنامه‌های خود لحاظ کنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار