دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
مطالعات جدید محققان ژاپنی نشان می‌دهد نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح در حفظ سلامت و تقویت عضلات نقش دارد.

به گزارش آوای خزر؛ به از دست رفتن و زوال توده ماهیچه‌های اسکلتی بدن به دلیل پیری سارکوپنیا گفته می‌شود. به مرور زمان و با افزایش سن، حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌های بدن سالم است. با تضعیف عضلات، اندام‌های داخلی بدن و به ویژه استخوان‌ها آسیب پذیر می‌شوند.


معمولا توده عضلانی پس از ۵۰ سالگی، حدود ۱.۵ درصد در سال کاهش می‌یابد، این میزان پس از ۶۰ سالگی به ۳ درصد در سال می‌رسد. از دست‌دادن توده عضلات علاوه بر کاهش توانایی و قدرت انجام فعالیت‌های روزانه، احتمال شکستگی استخوان‌ها را نیز پس از زمین خوردن افزایش می‌دهد. محققان به سالمندان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از کاهش حجم و قدرت عضلات، پروتئین‌های گیاهی و حیوانی مصرف کنند.


مطالعات جدید نشان می‌دهد نوشیدن قهوه صبحگاهی نیز نقش موثری در تقویت عضلات دارد. بر اساس این مطالعات ژاپنی، مصرف قهوه مانع از سارکوپنی می‌شود. در این مطالعه ۶ هزار و ۳۶۹ شرکت کننده ۴۵ تا ۷۴ سال از نظر میزان دفعات نوشیدن قهوه در روز، توده عضلانی اسکلتی و قدرت عضلات در گرفتن اشیا بررسی شدند. نتایج نشان داد مصرف قهوه به صورت متعادل، میزان توده عضلانی اسکلتی را افزایش می‌دهد، همین امر در افزایش تحرک نقش دارد.


محققان احتمال دادند مصرف قهوه و تقویت عضلات به دلیل کاهش التهاب باشد، ولی مطالعات حیوانی صورت گرفته این مورد را تایید نکرد؛ بنابراین هنوز دلیل اصلی این ارتباط مشخص نیست. در ادامه آمده مصرف افراطی قهوه به هیچ وجه تایید نمی‌شود و مصرف یک فنجان برای تقویت عضلات کافی است.

استحکام عضلات یکی از مهمترین عوامل طول عمر محسوب می‌شود. استفاده از دارو برای افزایش حجم عضلات روش نادرستی است و اثرات سوء دارد؛ در مقابل ورزش‌های کششی و استقامتی و استفاده از موادغذایی طبیعی برای استحکام عضلات توصیه شده است.


لوبیا، ماست، روغن زیتون، گوشت آهو، پنیر، سیب، گوشت گاو و گوساله، عدس، اسفناج، برنج قهوه‌ای، صدف، بادام، سیب زمینی، مرغ، موز، تخم مرغ، بلغور جوی دوسر، ماهی، گوشت بوقلمون، شیر، انواع توت، دانه کتان، آجیل، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، پرتقال، هویج، آب، گردو و چای سبز برخی از مواد غذایی موثر در تقویت عضلات به شمار می روند.

مطالعات محققان دانشگاه ایندیانای آمریکا نشان می‌دهد که مکمل روغن دریایی نیز در بهبود آسیب دیدگی عضلات هم در سالمندان و هم در ورزشکاران موثر است./برنا

انتهای پیام/1005

برچسب ها: سلامت ، قهوه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار