دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

واکنش اسرائیل به اعزام کشتی‌های سوخت ایران به لبنان
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل درخصوص ارسال کشتی های سوخت ایران به لبنان گفت: مساله کشتی سوخت ایران که درحال حرکت به سمت لبنان است یک مساله امنیتی است و بر همین اساس با آن تعامل خواهد شد.

شناسایی سویه جدید کرونا
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بر نوع جدیدی از ویروس کرونا موسوم به «مو» (Mu) نظارت می‌کند، این نوع کرونا اولین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد. سازمان بهداشت جهانی گفت: Mu که از نظر علمی با نام B.۱.۶۲۱ شناخته می‌شود، به‌عنوان نوع مورد توجه طبقه‌بندی شده است. این سازمان ادامه داد: این نوع کرونا جهش‌هایی دارد که خطر مقاومت به واکسن‌ها را نشان می‌دهد و تاکید کرد که برای درک بهتر آن به مطالعات بیشتری نیاز است. در این اعلامیه آمده است: «نوع Mu دارای صور با جهش‌های مختلف است که نشان‌دهنده ویژگی بالقوه فرار ایمنی است.»

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۳۵۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید. ۵۹۹ بیمار هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۳۹۳ نفر رسید.

کمک مالی اروپا به ایران اروپا به خاطر پناهجویان افغان؟
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که آیا حقیقت دارد اتحادیه اروپا به ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و حتی ایران پول پرداخت خواهد کرد تا مهاجران افغان را که ما[اروپا] نمی خواهیم، در کشورشان نگه دارند، گفت: آنچه حقیقت دارد این است که در زمینه مسائل مربوط به افغانستان ما مجبور خواهیم بود همکاری با کشورهای همسایه را افزایش دهیم. ما باید به آن ها در مواجهه با اولین موج پناهندگان کمک کنیم. این طور نیست افغان هایی که اول از کشور فرار می کنند، به رم برسند، بلکه شاید برسند به تاشکند. باید به کشورهایی که در خط مقدم قرار دارند، کمک کرد. بورل در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این کشورها نیز مانند ترکیه که از طرف اروپا حمایت مالی شد تا پناهندگان سوری را نگه دارد، حمایت مالی خواهند شد یا نه، بیان کرد: ظرفیت جذب اروپا حدی دارد و بدون همکاری بالا کاری از پیش نمی رود. کشورهای همسایه زودتر و بیشتر از اروپا درگیر خواهند شد. بنابراین، بله، این به معنای کمک مالی به این کشورها نیز هست، همان طور که برای ترکیه هم این کار را کردیم.

سعید محمد: با طرح رئیسی، تورم ۸۰ درصد می شود
سعید محمد گفت: برمبنای آمار سالی یک میلیون مسکن اگر حجم مورد اشاره را برابر ۱۰۰ میلیون متر مربع در نظر بگیریم برای ساخت آن به حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است، تزریق چنین عددی تورم وحشتناک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از نرخ تورم بالای کنونی را در پی دارد، بعلاوه چنین پولی اصلا در دسترس نیست. اظهارات سعید محمد در حالی است که تورم کنونی بیش از ۴۰ درصد است و اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد به آن افزوده شود، به ۷۰ تا ۸۰ درصد خواهد رسید.

آغاز ساخت «پنتاگون ترکیه»
منابع خبری از ساخت یک مجتمع بسیار بزرگ برای وزارت دفاع ترکیه که از آن به عنوان «پنتاگون ترکیه» یاد می‌شود، خبر دادند. «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه این مجتمع روز دوشنبه گفت که ساختمان جدید، که به طور موقت ستاره هلالی، نامیده می‌شود - ترس دشمنان ترکیه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار