دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
دیدگاه/ حسین منفردی
تقسیم‌بندی مدیران دولتی در ایران
مدیران دولتی در ایران به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، موضوع مهم این است که تنها زمانی باید انتظار توسعه و رقابت با کشورهای پیشرفته را داشته باشیم که شایسته‌سالاری در کشور استقرار یابد در غیر اینصورت، توسعه، توهمی بیش نخواهد بود.

آوای خزر - دکتر حسین منفردی: پس از نیم قرن کار اجرایی در دستگاه‌های دولتی و سال‌ها تدریس در دانشگاه‌ها به این جمع‌بندی رسیده که مدیران در دستگاه‌های دولتی به چهار نوع قابل تقسیم خواهند بود.

1- مدیران روزمره: این مدیران که تمام وقت و انرژی خود را صرف امور روزانه اداری می‌کنند خود به دو قسم قابل تصور هستند. یک عده اصلا برنامه‌ریزی بلد نبوده و فقط مفاهیمی از اهداف، استراتژی، برنامه عملیاتی و ... شنیده و بعضاً هم در سخنرانی‌ها تکرار و بیان می‌کنند.

البته برخی از آنان نیز مدرکی نیز کسب کرده و عناوینی هم به یدک می‌کشند. عده دیگر تا حدودی هم تجربه و هم علم آن را دارند ولی همت و اداره‌ای در آنان وجود ندارد تا بر اساس برنامه و هدفمند حرکت کنند. اکثر این مدیران چون از طریق لابی منصوب شدند تمام سعی و تلاش آنان این است که رضایت آنانی که نقش کلیدی در انتصاب آنها داشتند را کسب، و در جهت افراد و یا گروه خاصی(الیگارشی) عمل کنند.

2- مدیران منفعت‌طلب: این افراد آدم‌های با هوش و فرصت‌شناسی هستند که عمل و اقدامی که در کوتاه و یا بلندمدت به نفع آنان باشد تحت هر عنوان و قالبی که شرایط جامعه پذیرا باشد عمل می‌کنند. از نظر سیاسی گاهی اصولگرا و گاهی اصلاح‌طلب و بعضاً اعتدال و حتی انقلابی و ... جلوه می‌کنند. اگر منفعت ایجاد کند؛ بعضاً چنان ارزشی و غیرتی عمل می‌کنند که حتی طاقت دیدن اندک موی دختر به بلوغ نرسیده را ندارند و گاهی هم ظلمی بر هر شهروندی و حتی تا مرگ جوانان و مردم شریف منجر شود به راحتی از کنار آن می‌گذرند و اگر صلاح باشد این مظلومان را به بیگانگان و نفوذی‌ها نسبت می‌دهند.

3- مدیران مقلد: افرادی هستند با برنامه، منظم و موفق که در راستای اهداف سازمان حرکت کرده و منشا خدمات و اقدامات شایسته نیز هستند. اشکالی که در کار این مدیران وجود دارد این است که فکر می‌کنند مسیری را که دیگران رفتند وحی مُنزل و ثابتی است که اگر کوچک‌ترین تغییری در آن ایجاد شود؛ جایز نخواهد بود. از جهتی این افراد خیلی اهل ریسک نبوده و از انتقاد دیگران ترس و واهمه دارند. به دیگر سخن مسیر حرکت این مدیران افقی بوده و جنبه عمودی قابل توجهی که از آن توسعه حاصل شود وجود ندارد.

4- مدیران کارآفرین، خلاق و نوآور: منشا رشد، پیشرفت و توسعه و به عبارتی تکامل بشری به دست توانمند این گونه افراد شکل گرفته است. مدیرانی هستند که بهره‌وری بالایی دارند، یعنی؛ هم کارائی لازم و هم اثربخشی موثر داشته و جنبه مدیریتی قوی و هم رهبری کارآمد در عملکرد آنان مشهود خواهد بود. این گونه مدیران در پی انجام کار درست و توسعه‌محور هستند و برایشان خیلی مهم نیست که چه کسی راضی و یا ناراضی خواهد بود.

برای این مدیران بیش از هر چیزی خردورزی و اندیشه مهم خواهد بود و اساس کار آنان مدیریت بر مبنای علم و خردجمعی است و مهم نیست بروز و ظهور اندیشه از چه جناح سیاسی و ... است بلکه ماهیت کار مدنظر است. چون روش و منش این مدیران با دیگر مدیرانی که در بندهای پیشین ذکر شده متفاوت است از سوی آنان قابل پذیرش نبوده و معمولا طرد می‌شوند و اگر تعداد معدودی نیز در دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند خیلی اندیشه و تفکر آنان خریدار ندارد.

نتیجه و تحلیل نوشتار این خواهد بود که تا زمانی شایسته‌سالاری در کشور استقرار نیابد انتظار توسعه و رقابت با کشورهای پیشرفته یک توهمی بیش نخواهد بود.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار