دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ تعداد ۲۶ هزار و ۸۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۳۸ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۹۹ نفر رسید. همچنین ۵۰۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۲ هزار و ۹۳۵ نفر رسید.

عضویت روحانی در مجمع بعید است
مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع به مذاق روحانی سازگار نیست، به همین خاطر حضور او در مجمع خیلی بعید است. در این هشت سال روحانی با اینکه یکی از روسای سه‌قوه (اعضای ثابت مجمع تشخیص مصلحت نظام) بود و باید در جلسات مجمع شرکت می‌کرد، ولی هیچ‌وقت به مجمع نیامد.


مجوز مصرف اضطراری واکسن فخرا صادر شد
امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه روند تولید واکسن فخرا با موفقیت فاز ۱ و ۲ کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: با کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسن فخرا فاز ۳ کارآزمایی بالینی خود را آغاز کرده و مجوز مصرف اضطراری و عمومی را کسب نموده است و طی روزهای آینده در سبد واکسیناسیون عمومی قرار می گیرد.


سفر قریب‌الوقوع بن سلمان به عراق
پس از سفر وزیر کشور عربستان سعودی به عراق و توافق بغداد و ریاض در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، دو مقام عراقی خبر دادند که ولی‌عهد سعودی در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عراق است.

۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به خرید وسایل دست دوم روی آورده‌اند
رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان از رونق بازار لوازم خانگی دست دوم به دلیل گرانی کالاهای نو خبر داد و با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به خرید وسایل دست دوم روی آورده‌اند گفت که بیشترین کالاهای دست دوم که خریداری می‌شوند، اول لوازم صوتی تصویری و یخچال و فریزر هستند و وسایل چوبی مثل مبلمان و سرویس خواب در اولویت‌های بعدی هستند.

از آبان فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ نفر می‌رسد
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت کشور از اوج شیوع در موج پنجم این بیماری عبور کرده است. او گفت: از پیک پنجم عبور کردیم و از آبان فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ نفر می‌رسد.

حمله سپاه با ۷ موشک به مقر یکی از گروهک‌ها در کردستان عراق
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز چهارشنبه در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار