دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
گزارش/
تفاهمنامه یک میلیارد دلاری در مازندران/ سهم 2 درصدی مازندران از ضمانت بیمه‌ای/ وجود یک شرکت با صادرات یک میلیارد دلاری در کشور
نشست شورای اداری خردادماه در مازندران رنگ و بوی صادرات داشت؛ یک تفاهمنامه بیش از یک میلیارد دلاری بین استانداری مازندران و صندوق ضمانت صادرات کشور منعقد شد و بر پوشش بیمه‌ای صادرات نیز تاکید شد.

تفاهمنامه یک میلیارد دلاری در مازندران/ سهم 2 درصدی مازندران از ضمانت بیمه‌ای/ وجود یک شرکت با صادرات یک میلیارد دلاری در کشور

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سومین نشست شورای اداری استان مازندران صبح امروز با حضور افروز بهرامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران و هیات همراه ایشان به ریاست احمد حسین‌زادگان رئیس شورای اداری استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

این نشست با هدف امضای تفاهمنامه همکاری بین استانداری مازندران و صندوق ضمانت صادرات ایران به ارزش بیش از یک میلیارد دلار صورت گرفت.

به گفته حسن خیریانپور معاون توسعه و امور اقتصادی استانداری مازندران، این تفاهمنامه در راستای رشد و صادرات محصولات غیرنفتی کشور و به‌منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید به امضا رسید که اهداف آن در هفت بند ازجمله کمک به تسهیل و تامین مالی جهت حضور موفق در بازارهای بین‌المللی، صدور ضمانت به نفع صادرکنندگان استان و کمک به سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، بیمه و تامین اعتبارات لازم برای کالاهای صادراتی و کمک به پیشرفت واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ، مشخص شده است.

وی یادآور شد که براساس هدف‌گذاری انجام‌شده، تا پایان برنامه ششم توسعه با همکاری اعضای کارگروه و دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی، میزان صادرات به 3 میلیارد دلار ارتقا یابد.

استاندار مازندران نیز با ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه و فرصت مغتنم و مناسبی که برای توسعه صادرات استان فراهم شده است، معتقد است که هنوز فعالیت صادرکنندگان در بروکراسی‌های اداری باقی مانده و حمایت‌های مناسبی از آنها نمی‌شود و این صندوق می‌تواند راهگشا باشد.

احمد حسین‌زادگان با اعلام اینکه فعالیت بسیاری از صادرکنندگان و تجار به ورشکستگی کشیده شده است و نیاز به کمک دارند، اظهار می‌دارد که استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت صادرات برای استان مازندران که با کشورهای حوزه خزر(cis) همکاری و نزدیکی خوبی دارد، عاملی برای حذف این مشکلات است و از این طریق، می‌توانیم بار زیادی از دوش کشور برداریم.

وی با تاکید بر اینکه تفاهمنامه زینتی نیست بلکه صحبت از بیش از یک میلیارد دلار تعهد است، ابراز امیدواری کرد از این فرصت به نحو مناسب و موثر برای پیشرفت استان بهره ببریم.

در این نشست، نمایندگان استان مازندران نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود از جمله در بخش رفع موانع صادرات، توجه به ظرفیت صادرات خاویار، برندسازی، حمل و نقل استاندارد، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به احیای کارخانجات و شرکت‌های راکد و نظارت بر قیمت اراضی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت اراضی، پرداختند.

افروز بهرامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در این نشست با بیان اینکه تحریک تقاضا در صادرات نقش مهمی دارد، اظهار کرد: صادرات در وجه تحریک تقاضا می‌گنجد و توسعه صادرات است که می‌تواند کارکرد خود را در اقتصاد شکوفا به خوبی نشان دهد.

وی با اشاره به شوک ارزی در کشور و کاهش ارزش پول کشور که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داد، بیان کرد: این وضعیت، موقعیت مناسبی را برای صادرات ایجاد کرد و نباید به سادگی از کنار آن بگذریم، خیلی از فعالان اقتصادی و خصوصی در حوزه‌های مختلف که از واردات بی‌رویه و واقعی‌نبودن قیمت ارز گلایه‌مند بودند، اکنون از تغییراتی که در واردات و ارز(ساماندهی و واردات و ارز به‌صرفه) ایجاد شده است، رضایت دارند.

بهرامی گفت: از 1000 میلیارد دلار درآمد صادرات در 15 کشور همسایه ایران، سهم ایران 25 میلیارد یعنی 2.5 درصد است.

وی توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی را در صادرات موثر دانست که - در سال‌های گذشته در این بخش نیز خوب عمل نکردیم - باید به آن رسیدگی شود، بخش خصوصی نیز باید بهتر عمل کند؛ فقط یک شرکت در ایران داریم که بالای یک میلیارد دلار و 8 شرکت بالای 500 میلیون دلار و 70 شرکت نیز کمتر از 500 میلیون دلار صادرات دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2.2 میلیارد دلار پوشش بیمه‌ای در صادرات غیرنفتی داشتیم، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم، 17 میلیارد دلار پوشش بیمه‌نامه‌ای در بخش صادرات غیرنفتی صورت گرفت که سهم مازندران 2 درصد بوده است.

به گزارش آوای خزر، نشست صادرکنندگان و اعضای اتاق بازرگانی، عصر امروز با حضور افروز بهرامی برگزار می‌شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار