دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

۸ آذرماه، زمان از سرگیری مذاکرات احیای برجام
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توییتر نوشت: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

ماجرای برخورد دریایی سپاه با آمریکا
سپاه اعلام کرد آمریکایی‌ها نفتکش ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت کردند و با انتقال محموله نفت به یک نفت کش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کردند اما نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش حامل نفت آن را تصرف و به سوی آب های سرزمینی ایران هدایت کرد. این نفتکش در ساعت ۸ صبح مورخ سوم آبان ماه ۱۴۰۰ در آب‌های سرزمینی ایران، در لنگرگاه بندر عباس پهلو گرفت. همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته ایران یک نفتکش تحت پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده و هنوز این نفتکش را در اختیار دارد و در بندرعباس نگهداری می‌کند. مقام مورد استناد آسوشیتدپرس هم مدعی شده که آمریکا این حادثه را مشاهده کره اما در نهایت اقدامی انجام نداده است. 

فرمانده ناجا: با استقرار ماموران در پمپ‌های بنزین، از توطئه جلوگیری شد
فرمانده ناجا درباره حادثه اخلال درسیستم کارت‌های سوخت گفت: دشمن به دنبال تکرار اتفاقات آبان ۹۸ بود که با هوشیاری و پشتیبانی فتا و با حضور به موقع و استقرار ماموران در پمپ بنزین از توطئه دشمن جلوگیری و با هوشمندی موضوع مدیریت شد.

تذکر رهبر معظم انقلاب به مجلس
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس تذکری را داده‌اند و خواستار جبران موضوع شده‌اند. رئیس مجلس اظهار داشت: ایشان در حاشیه نامه‌ای که در آن به رسانه‌ای شدن گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است مرقوم فرموده‌اند «شکایت به جا است نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند دنبال کنید و به نحوی جبران شود». خبرگزاری فارس هم نوشت: پیگیری‌های انجام شده حکایت از این دارد که تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد مطرح شدن نام برخی از افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس مربوط به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بورسیه‌ها بوده است. 

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۰ هزار و ۳۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۵۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۶۲ نفر رسید. همچنین ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

درس استکبارستیزی وارد کتاب های درسی می شود
علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش: درس استکبار ستیزی و شناسایی اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی وارد می‌شود تا دانش آموزان با خباثت استکبار جهانی و نقشه‌هایی که برای ملت ایران می‌کشیدند، آشنا شوند.

محدویت جدید افغانستان برای تجارت با ایران
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل‌ بین‌المللی سازمان راهداری گفت: طبق سیاست جدید افغانستان، اگر کامیون ایرانی پس از تخلیه بار خود در افغانستان زودتر از 25 روز دیگر مجددا وارد خاک افغانستان شود، مشمول جرایم می‌شود.

رئیسی: پاکدستی اعضای هیأت دولت را احراز کرده‌ام
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر فسادی در مجموعه دولت محرز شد اول مسئولان با فرد خاطی برخورد کنند و سپس او را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی نمایند، گفت: بنده هیچ خط قرمزی ندارم؛ نه دفترم، نه معاونینم و نه وزرا هیچ کدام خط قرمزی برای بنده نیستند. رئیسی اضافه کرد: بنده تلاش کردم همکارانم را از میان افراد پاکدست و ضد فساد انتخاب کنم. پاکدستی افراد دور این میز را تا کنون احراز کرده‌ام و در ادامه کار نیز باید نظارت و مراقبت لازم را به عمل آوریم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار