دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

عقب نشینی عربستان از مذاکره با ایران؟
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به دنبال تقویت روابط با کشورهای همسایه هستیم، اظهار کرد: برای شروع مذاکرات رسمی با عربستان نیاز به مقدمات و روابط کارشناسی است اما هنوز این مقدمات فراهم نشده است. محمود عباس زاده مشکینی گفت: علائمی از سوی عربستانی‌ها شاهد بودیم که این علائم نشانه علاقمندی آنها برای بازسازی روابط بود؛ اما این علائم در حال حاضر کمی کمرنگ شده است؛ حتی بعضی از این علائم، معکوس شده است.

احتمال مرگ افشاگر کرونا در زندان چین
«ژانگ ژان» ۳۸ ساله، خبرنگاری که برخی مسائل مربوط به شیوع اولیه کووید۱۹ را در چین را افشا کرد اکنون در زندان دست به اعتصاب غذا زده و رو به مرگ است. ژان در مورد پاسخ اولیه دولت چین به شیوع گسترده کرونا دست به افشاگری زده بود تا اینکه بازداشت شد.

زندان سنندج مرگ یک زندانی به‌دنبال ضرب و شتم ماموران را تکذیب کرد
زندان سنندج، خبر مرگ یک زندانی به دنبال ضرب و شتم توسط ماموران زندان را تکذیب کرد. روابط‌عمومی زندان سنندج اعلام کرد: خسرو جمالی‌فر، سابقه‌دار و متهم به دو فقره قتل و محاربه، در درگیری داخل بند با یک زندانی دیگر که وی نیز به دلیل ضرب و جرح دوران محکومیت خود را طی می‌کند، فوت شده است.

تهران زرد شد
بر اساس اعلام وزارت بهداشت شمار شهرستان‌های قرمز کرونا به ۳۳ مورد افزایش یافت. تعداد سهرستان‌های نارنجی هم ۹۵ شهرستان است. با این حال وضعیت تهران و کرج زرد شده است.

آذربایجان: روابط با ایران همواره مثبت می‌ماند
جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: اطمینان دارم که روابط ایران و جمهوری آذربایجان مانند همیشه در جهت مثبت توسعه خواهد یافت.

بیانیه بی‌سابقه رهبر طالبان درباره «خطر نفوذ»
رهبر طالبان افغانستان درباره خطر ورود نفوذی‌ها و خائنان به این جنبش که کنترل افغانستان را به دست گرفته‌اند، هشدار داد. ملا هبت‌الله آخندزاده با اشاره به جدی بودن این تهدید بیانیه‌ای بی‌سابقه را منتشر کرده و از فرماندهان طالبان خواست تا رسته‌های خودشان را مورد بازبینی قرار دهند. وی در ادامه این بیانیه آورده است: تمامی فرماندهان و مقام‌های ارشد گروه‌های طالبان باید رسته‌های خودشان را مورد بازبینی قرار داده و اگر شاهد یکسری موارد ناشناخته و فعال در داخل رسته‌های خود شدند که علیه دولت طالبان افغانستان فعالیت می‌کنند، باید مراتب را هر چه سریعتر گزارش دهند.

محافظ سابق مکرون به جرم کتک زدن شهروندان فرانسه به ۳ سال زندان محکوم شد
الکساندر بنالا، دستیار معزول و عضو پیشین تیم امنیتی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به جرم ضرب و شتم شهروندان در جریان تظاهرات اول ماه مه، روز جهانی کارگر سال ۲۰۱۸ در پاریس و حمل و نگهداری غیرقانونی سلاح گرم به سه سال زندان محکوم شد. دو سال از این حکم حبس تعلیقی است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار