دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
­معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به آنچه که در برنامه ریزی و اهداف برگزاری رزمایش آبی و خاکی ذوالفقار در نظر گرفته بودیم، رسیدیم.

به گزارش آوای خزر، امیر دریادار "حبیب الله سیاری"، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با انجام این رزمایش اطمینان بیشتری نسبت به آمادگی‌ها در مقابله با هرگونه تجاوز و تهدید بدست آوردیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به اهداف برگزاری رزمایش سواحل مکران در جنوب کشور پرداخت و گفت: رزمایش، کاری تاکتیکی و عملیاتی است که موجب ارتقای مهارت و توان رزمی می‌شود و اثر راهبردی بزرگی را از خود بر جا می‌گذارد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری گفت: یکی از اهداف نیرو‌های نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ آمادگی‌های در زمان صلح و توان پاسخگویی قاطع و دندان شکن به خطای دشمنان در زمان جنگ است. ارتقای توان بازدارندگی در مقابل تهدید‌های آینده، خودباوری و اعتماد به نفس در رصد و مقابله با تهدیدات و آینده‌نگاری حوزه‌های عملیاتی، اطلاعاتی و آموزشی و افزایش اعتماد به نفس در صحنه‌های عملیاتی گسترده در زمین، هوا و دریا با تکیه بر فناوری‌ها و دستاورد‌های بومی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به ارتقای توانمندی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: گستردگی جغرافیایی رزمایش، نشان از اشراف اطلاعاتی تا مدار ۱۰ درجه شمالی و توانمندی نیرو‌های مسلح ایران است.
او افزود: در رزمایش‌های دریایی از آب‌های سرزمینی رو به جلو و آب‌های بین المللی است. در این محدوده بسیاری از کشور‌ها نظاره گر هستند و توان قدرت دریایی و نظامی و عملیاتی کشور را می‌بینند. رزمایش در هنگام صلح اثر بازدارنگی و راهبردی دارد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درباره گفتمان بازی جنگ و شکل این بازی گفت: در این رزمایش‌ها دو نیروی خودی و نیروی فرضی دشمن (نارنجی) تشکیل و تقسیم می‌شود. در این میان و ستاد کنترل کننده جنگ توانایی‌ها و استفاده از ابزار و تاکتیک‌ها و خلاقیت‌های جنگی محک می‌خورد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازی جنگ باعث نوآوری می‌شود، افزود: داوری این گفتمان جنگی بین نیرو‌های خودی و نارنجی توانایی‌ها را به قضاوت می‌نشیند.
او گفت: یکی از اهداف رزمایش‌ها انتقال تجربه‌ها به جوانتر‌ها است. طیف وسیع جوانان در رزمایش‌ها با روحیه‌ی سلحشوری در رزمایش‌ها آموزش می‌بینند. انتقال دانش و تجربه به نسل جوان در محیط واقعی عملیات و همتاسازی نیرو انسانی مورد نیاز برای تصدی مسئولیت در رده‌های مختلف از اهداف مهم رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ است.
امیر دریادار حبیب‌الله سیار گفت: در رزمایش‌های دریایی و آب‌های بین المللی از یگان‌های شناور زیر سطحی بهره برداری و از تسلیحات زیر سطحی از جمله اژدر علیه اهداف پیش بینی شده استفاده شد. همچنین پرتاب موشک‌های سطح به هوا علیه پرنده‌های بدون سرنشین متجاوز در منطقه عملیات و اجرای شلیک‌های موشکی و توپخانه‌ای علیه اهداف پرنده در روز و شب تمرین شد.
استفاده از پهپاد‌های انتحاری و حمله دقیق به اهداف مشخص شده در منطقه رزمایش گسترش و بهره برداری از سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک در طول سواحل جنوب شرقی با تکیه بر توانایی‌های بومی کشور انجام شد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار