دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
به بهانه تلاش مردم برای بازگشایی راه‌های مازندران
مردان غیور بحران‌ها
برف، راه‌های مواصلاتی روستاهای صعب‌العبور مازندران را بست اما مردم غیورِ بحران‌ها بیکار ننشستند و با وسایل موجود، راهی به سمت رهایی از برف، گشودند.

آوای خزرآزاده بابانژاد: زمستان با برف زیبا و لذت‌بخش است. مثل لذت تماشای شکوفه‌ها در بهار، خش‌خش برگ‌ها در پاییز و لذت نوشیدن یک آب گوارا در تابستان.

چند روز پیش زمانی که زمستان به بدرقه پاییز رفت، برف و بوران را تقدیم و مازندران زیبا را به مناظری رویایی تبدیل کرد. ارتفاع برف در روستاها تا 125 سانتی‌متر رسید. جاده‌های کوهستانی و برفگیر مسدود شدند.

ستاد بحران گرچه در آماده‌باش بود اما جاده‌های سخت‌گذر در مازندران کار را سخت کرد و وجود ادوات ناچیز که گریبانگیر سراسر کشور است مگر چه‌قدر می‌توانست کمک‌کار باشد.

مسوولان وارد میدان شدند. کار میدانی ستودنی است اما توقع مردم این بود که خدمتگزاران‌شان که نیک می‌دانند در تعداد و تنوع ادوات و تجهیزات راهداری ضعیف هستیم، در تأمین آنها بکوشند تا در شرایطی این‌چنینی، جاده‌های مسدود شده در اسرع وقت بازگشایی شوند.

مردم اما بیکار ننشستند. مردان غیور روستا با توقف برف و بوران، با هر وسیله‌ای که در دست داشتند نسبت به بازگشایی مسیرهای مواصلاتی اقدام کردند. آخر آنها هم کسب و کارهایی دارند که نیاز است به شهر بروند و بازگردند.

بازگشایی مسیر از روستا به جاده اصلی توسط مردم و از جاده اصلی به سمت روستا توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان آغاز شد تا همت دولت و ملت در جایی به‌هم بپیوندد!

تلاقی این راه، بیش از آنکه خدمتگزاری به مردم را فریاد کند، صدای در گلو خفته‌ی مردمانی است غیور و نجیب که در سختی‌ها و بحران‌ها، دست روی دست نمی‌گذارند و خود، دستگیر می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران گفته است که عصر امروز تمامی راه‌های مسدود شده بازگشایی می‌شوند. سه‌شنبه، روز از سر گیری جوشش و کوشش دوباره مردمان کوهستان است؛ جاده‌هایی که محور توسعه می‌شوند وسرشار از شمیم غیرت و نجابت مردمان سختکوش.

مردمان دیار یلان و شیران، مگر چه توقعی از مسوولان دارند؟ تأمین زیرساخت‌ها برای رفاه و امنیت، فصل اول از کتاب خدمتگزاری است و اینها توقع نیست بلکه حق است که حکومت‌ها باید برای مردمان‌شان قائل باشند.

این‌روزها که هر چه بیشتر تصاویر مردان غیور مازندران را در دل برف می‌بینم، کمتر رغبت می‌کنم که تصاویری از حضور مسوولان را منتشر کنم. چون حضور مردم غیرت است و حضور مسوولان وظیفه است.

نقطه‌ای که این دو را به هم پیوند می‌دهد، فصلی به نام "مشارکت" است؛ یعنی بخشی که فاصله بین ملت و دولت را کم می‌کند. فصل یکی شدن و وحدت است.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: