دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
مدیرکل بهزیستی مازندران در پاسخ به آوای خزر:
حضور مستقل جامعه هدف بهزیستی در سواحل فراهم می‌شود/ مجتمع ساحلی بابلسر تنها مرکز رفاهی معلولان کشور است
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سازمان بهزیستی آمادگی آزادسازی تنها مجتمع جامعه هدف کشور را در ساحل بابلسر داشت، گفت: تلاش می‌کنیم زمینه حضور مستقل جامعه توانخواهان در بستر آزاد ساحل را فراهم کنیم.
دکتر فرزاد گوهردهی امروز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان، به پرسش سؤال خبرنگار آوای خزر درباره جزییات آزادسازی حریم ۶۰ متری یکی از مجتمع‌های وابسته به سازمان بهزیستی در بابلسر، پس از ابلاغ دستور ریاست جمهوری مبنی بر مهلت ۲۰ روزه به استانداران استان‌های ساحلی برای آزادسازی سواحل، پاسخ داد.

او با اعلام اینکه سازمان بهزیستی کشور در استان مازندران سه مجتمع آموزشی رفاهی را در فرح‌آباد، بابلسر، و تنکابن دارد، تصریح کرد: دو مرکز پیش از این، کاملاً ازادسازی ساحل را انجام دادند و مرکز شهید عظیمی بابلسر شاید تنها مرکزی بوده و هست که به جامعه توانخواه ما اختصاص دارد و یک مقداری بعد از کووید ۱۹ حضور توانخواهان به این مجموعه کمتر شده است، اما در شرایط آبی خیلی از جامعه هدف ما برنامه‌های مختلف خود را در آنجا برگزار و از ساحل نیز استفاده می‌کردند.
 
حضور جامعه هدف بهزیستی در ساحل مستقل می‌شود/ مجتمع ساحلی بابلسر تنها مرکز مختص معلولان کشور بود
 
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مناسب‌سازی لازم نیز برای توانخواهان بهزیستی در این مجتمع صورت گرفته بود، افزود:، اما بالاخره آزادسازی سواحل قانون است و و رئیس جمهور محترم نیز در گیلان اعلام و بلافاصله از دفتر ایشان این موضوع به تمام استان‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است.
 
گوهردهی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی آمادگی لازم را برای این رویداد داشت، ادامه داد: همه سازمان‌ها ملزم به رعایت این قانون هستند. روز گذشته استاندار مازندران به همراه جمعی از مدیران، آزادسازی حریم ۶۰ متری را عملیاتی کردند و دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند همراهی لازم را داشته باشند.
 
حضور جامعه هدف بهزیستی در ساحل مستقل می‌شود/ مجتمع ساحلی بابلسر تنها مرکز مختص معلولان کشور بود
او با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم زمینه حضور مستقل جامعه توانخواهان در بستر آزاد ساحل را فراهم کنیم، اظهار داشت: مرکز آموزشی رفاهی مجتمع شهید عظیمی بابلسر تنها مجتمع رفاهی مختص معلولان مازندران و کشور است و امیداوریم شرایط حضور توانخواهان مانند سایر اقشار که باید آزادانه به ساحل دسترسی داشته باشند نیز انجام شود و سازمان بهزیستی مناسب‌سازی لازم را انجام دهد.

به گزارش آوای خزر، سیدمحمود حسینی‌پور نوری روز گذشته شخصاً در آزاسازی حریم ۶۰ متری ساحل در بابلسر حضور داشت و اعلام کرد: نام این اقدام تخریب نیست و ما تنها حریم ۶۰ متری دریا را برای استفاده مردم آزاد می‌کنیم.

حسینی‌پور نوری گفت: با شهردار بابلسر صحبت شد که این مسیر را زیباسازی و برای استفاده عموم راه‌اندازی کند.

او بیان کرد: به مدیران عالی دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم که، چون مدیریت مجموعه‌ها با سازمان مرکزی در تهران است، این هماهنگی صورت بگیرد که ظرف ۲۰ روز همه دستگاه‌ها از حریم دریا عقب‌نشینی کنند.

استاندار مازندران گفت: برخی وزارتخانه‌ها خودشان تعهد کردند که تخلیه کنند.

رئیس شورای تامین استان مازندران اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و حتی نظامی که کار دفاعی انجام می‌دهند، باید عقب‌نشینی کنند و این‌ها هم باید تابع همان دستور ابلاغی ریاست جمهوری باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها