دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
رپورتاژ آگهی/
برای آشنایی با کتابی که توانست برای دومین بار جایزه رمان عاشقانه بریتانیا را در سال ۲۰۱۱ از آن خود کرد. با ما همراه باشید.

    معرفی و بررسی کتاب آخرین نامه معشوق در سایت ملوبوک           

کتاب آخرین نامه‌ معشوق نام هشتمین اثر جوجو مویز نویسنده محبوب انگلیسی است.

این نویسنده پس از انتشار این کتاب توانست برای دومین بار جایزه رمان عاشقانه بریتانیا را در سال 2011 از آن خود کرد.

او تنها نویسنده‌ای است که برای دو کتاب میوه خارجی  در سال 2004 و آخرین نامه معشوق موفق به کسب این جایزه گردیده است.

داستان کتاب آخرین معشوق

طبق گفته جوجو مویز ایده اصلی این کتاب هنگامی که در یک کافه بوده به ذهنش خطور کرده است.

مویز در کافه شاهد گفتگوی زنانی بوده که در خصوص پیام کوتاه و نحوه برقراری ارتباط از طریق آن و پیامی که می خواستند ارسال کنند بحث می کردند. این گونه شد که مویز تصمیم گرفت تا با نوشتن رمانی عاشقانه در خصوص نامه‌های عاشقانه توسط دو زن در دو زمان مختلف به نام های جنیفر و الی،حس نوستالژیک نامه نگاری در زمان‌های گذشته را برای علاقه مندان مطالعه بازسازی کرده و تاثیر نامه در زندگی این افراد را روایت کند.

داستان کتاب نامه آخرین معشوق با روایت وضعیت جنیفر در یک بیمارستان شروع می‌شود.

جنیفر در ابتدای دهه 1960 بعد ار یک تصادف در بیمارستان بستری شده و پس از به هوش آمدن، حافظه خود را از دست می‌دهد. او هیچ چیز از زندگی گذشته و شوهر خود را به یاد نمی‌آورد.

در ادامه جنیفر نامه‌هایی را مطالعه می‌ کند که ظاهرا توسط معشوقه‌ وی برایش نوشته شده‌‌اند. در ادامه داستان جنیفر پس از پیدا کردن و مطالعه نامه‌ها گرفتار سردرگمی شده و اتفاقاتی برایش پیش می‌آید و در نهایت تصمیمش برای ادامه زندگی روایت می‌گردد.

درباره کتاب

کتاب آخرین نامه‌ معشوق با فاصله کمی از من پیش از تو منتشر شد و مربوط به دوره پرکار نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی می‌ باشد.

اما درواقع محبوبیت و شهرت من پیش از تو  بسیار بیشتر از سایر آثار این نویسنده است و به گفته خود نویسنده مردم او را با این کتاب می‌شناسند.

 

نگاهی به کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین در سایت ملوبوک

 

معرفی و بررسی کتاب آخرین نامه معشوق در سایت ملوبوک

کتاب غرور و تعصب یکی از نام آشناترین رمان‌های عاشقانه جهان است. نویسنده این کتاب جین آستین در سن 21 سالگی این کتاب را نوشت. این نویسنده معروف انگلیسی پس از گذشت هفده سال در سال 1813 موفق به چاپ کتاب خود شد.

این رمان برجسته‌ترین اثر جین آستین بوده است که تاکنون اقتباس‌های ادبی و سینمایی بسیاری از آن صورت گرفته است. تا به امروز، کتاب غرور و تعصب هم‌واره در لیست پرطرف‌دارترین کتاب‌ها در سراسر جهان بوده است.

نویسنده در این کتاب به خوبی توانسته تصویری از جامعه انگلستان و آداب و رسوم در قرن نوزدهم ارائه دهد.

خلاصه کتاب غرور و تعصب

خانواده‌ی بنت صاحب پنج دختر هستند که به ترتیب جین، الیزابت، مری، لیدیا و کیتی. جین زیباترین و  باوقارترین دختر خانواده است که خواستگاران فراوانی دارد. الیزابت راوی داستان، عاشق کتاب است و شخصیتی مستقل و مغرور دارد. مری که زیبایی ظاهری‌اش در حد دیگر خواهرانش نیست، به نوازندگی پیانو می‌پردازد. کیتی و لیدیا نیز دوقلوهای بازیگوش خانه هستند. از آن‌جایی‌ که آقای بنت فرزند پسری ندارد، طبق قانون پس از مرگ دارایی‌هایش به کشیشی به نام ویلیام کالینز می‌رسد. به همین جهت تنها راه‌ حل آن‌ها این است که حداقل یکی از دختران‌شان با خانواده‌ای ثروتمند وصلت کند تا بدین ترتیب بتواند از خانواده خود حمایت مالی کند.

وقتی خانم بنت از آمدن جوانی پولدار به نام آقای بینگلی به شهرشان باخبر می‌شود، همسرش را راضی می‌کند تا به دیدار او برود. خانواده‌ی بنت در مهمانی رقصی که به مناسبت ورود بینگلی در شهر برگزارشده، دعوت می‌شوند. در این مهمانی، بینگلی به جین دل می‌بازد.

درباره کتاب

وضعیت اجتماعی آن زمان انگلستان و مشکلاتی که زنان با آن روبرو بودند به‌ خوبی در کتاب به نمایش درآمده است. در طول داستان، زنانی متفاوت روایت می‌شوند که هرکدام نمایان‌گر یک طرز فکر رایج در جامعه‌اند. شارلوت که زنی تابع عرف بوده و تمام خواسته‌اش یک زندگی خانوادگی آرام است؛ لیزی که شخصیتی عاشق‌پیشه دارد و نمی‌خواهد صرفاً برای پول با کسی ازدواج کند؛ لیدیا که دختری ساده است که به‌ راحتی توسط ویکام فریب می‌خورد و بانو کاترین که زنی سنتی و مغرور بوده و تربیت الیزابت را مردود می‌داند. نویسنده موفق می‌شود تا تمامی شخصیت‌ها را به ‌نوعی خلق کند که خواننده آن‌ها را واقعی و ملموس بداند.

نکته‌ی اصلی این کتاب این است که با وجود عرف سخت‌گیرانه‌ی جامعه‌ی انگلستان در قرن نوزدهم، عشق برنده اصلی داستان است.

برای خواندن و مشاهده مطالب مرتبط با کتاب و موسیقی به سایت ملوبوک مراجعه کنید.

ملوبوک؛ سایت بررسی و معرفی کتاب و حواشی موسیقی

سایت ملوبوک فعالیت خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. این سایت مرتبط با صفحه فرهنگ، بر آن است تا به معرفی و بررسی کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ، اطلاعات عمومی و ... بپردازد. علاوه بر آن در وجه دیگر فعالیت خود به معرفی سبک‌های موسیقی و خواننده‌های سرشناس دنیای آن می‌پردازد.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار